Čtvrtek 19.05.2022

Čtvrtek 19.05.2022

Čtvrtek 19.05.2022

reklama

Spa-Francorchamps a jeho aktuální „face lift“

Pořadatelé evropských Grand Prix si tradičně stěžují, jak „málo jim vždy po podniku v kapsách zbyde“. Když si všimneme objemných prací kolem klasické dráhy Spa-Francorchamps, tak to asi až tak zlé nebude. Belgičané mají zjevně ohromné prostředky na to, aby trať a její okolí radikálně modernizovali – čti „přiblížili moderním sterilním arabským autodromům“.

S každým odbouraným schůdkem starých tribun tím ovem šlapou po tradici a s každým poraženým stromem přidávají vodu na mlýny odpůrců motorsportu (subjektivní názor autora).   

Nejvíce člověka „praští do oka“, že zmizely starodávné tribuny podél rovinky směrem Eau Rouge a s nimi i hlavní tribuna s královskou loží. Zodpovědní neváhali pokácet i ohromný kus lesa hned za těmito tribunami. Muselo to být? Co tam asi postaví „krásného“..?  Právě zde v okolí nad La Source „zařvalo“ zvláště hodně lesa: Že by tak vznikla hodnotná plocha parkoviště pro věčně ožralé a hlučné „fandy motorsportu“? Jen to všechno polít asfaltem…

Nová mohutná betonová tribuna nad nebezpečnou sekcí Eau Rouge/Radillon bude jistě především perfektním zdrojem financí… Vstupenka na neděli za více, než 1500 Euro? Proč ne? Stín této obludy bude asi padat až na historický „Hotel de L´Eau Rouge“. 

Rallyecrossová trať a její tribuny se staly permanentní složkou areálu a v paddocku se rozšiřuje plocha pro skleněné paláce F1.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Monaco Grand Prix Historique: Závody na ostří nože – 1. díl

Ano, Grand Prix de Monaco Historique existuje vlastně jen proto, že autoklub ACM chtěl svého času svému tehdejšímu knížeti Rainierovi dát hezký dáreček k narozeninám. Měla to být taková nevinná přehlídka průřezem všech závodních vozů, které zde kdy startovaly –

Foto-Story: Bosch-Hockenheim-Historic, das Jim-Clark-Revival 2022

Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů. Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů

Bosch-Hockenheim-Historic, das Jim-Clark-Revival 2022

Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů. Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů

DTM v Portimau: „Ouvertůra“ bez velkého vzrušení

29 vozů prestižní DTM vstoupilo v Portugalsku dvěma závody do sezony 2022. Jak sobotní, tak i nedělní klání ovšem nepředvedly příliš nezapomenutelných vrcholů. Vítězům Lucasovi Auerovi a Nico Müllerovi to ovšem může být jedno – s dobře naplněným bodovým kontem vykročili do

reklama