Úterý 30.04.2024

Úterý 30.04.2024

Úterý 30.04.2024

reklama

Ojeté hybridy jsou na vzestupu: Autobazary otevírají speciální sekce

Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými emisemi začínají dotýkat i trhu s ojetinami. Auta poháněná alternativními pohony se pomalu ale velmi jistě začínají objevovat i na sekundárním trhu. AAA AUTO proto na své největší pobočce v Praze zřizuje samostatnou sekci vyhrazenou ekologickým vozům. Za rok by se měla rozšířit i mimo Prahu a nabídnout až 300 vozů.

„Vztah středoevropských zákazníků k elektromobilitě se začíná měnit. Na prodej ojetých elektroaut má nepochybně vliv více faktorů. V první řadě je to „tažení“ proti dieselovým motorům, ale třeba i snahy mnoha evropských měst o podporu čisté mobility, třeba v podobě volného parkování hybridů a elektromobilů v modrých zónách, jako je tomu například v Praze. V loňském roce jsme do konce října prodali 53 hybridních nebo plně elektrických aut, zatímco letos je to již o 30 více,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. „Do budoucna lze při pokračujícím tlaku EU na snižování emisí čekat větší snahu výrobců „vnutit“ trhu vozy s alternativními pohony, což patrně povede k vyšším prodejům i těm zákazníkům, kteří nikdy o ničem jiném než benzínu či naftě neuvažovali,“ domnívá se Vaněček.

Nárůst v prodejích je ve střední Evropě a zejména pak v České republice nejvíce patrný u vozů na stlačený zemní plyn, kde se počty prodaných aut více než zdvojnásobily. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „U zákazníků, kteří si oblíbili ojetá auta na CNG, je velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn. Tento trend dobře známe z minulosti, kdy lidé preferovali LPG, jehož využití v posledních letech každoročně klesá a nahrazuje ho právě stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.

V poslední době se na trh s ojetými vozy dostává výrazně širší škála modelů, takže zákazníci mají z čeho vybírat. Dlouhodobě nejoblíbenější značkou je japonská Toyota s modely Yaris a Auris. „Právě tato auta s oblibou volí zákazníci ve velkých městech, kteří se tak šikovně vyhnou problémům s parkováním auta v modrých zónách,“ doplňuje Vaněček. Pražská pobočka je dlouhodobě „testovacím modulem“ pro inovativní produkty. Proto právě zde vznikla samostatná sekce Mototechna EcoDrive, kde je v současnosti přes dvacet modelů různých značek. „Během příštího roku bychom chtěli stabilně nabízet okolo 300 ekologických vozů a novou značku Mototechna EcoDrive rozšířit i na naše další pobočky v České republice a v druhé polovině roku 2019 i na Slovenko, do Maďarska a do Polska,“ uzavírá Petr Vaněček.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit. Vypsat minulý rok národní

reklama