Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

reklama

Kníže Albert, Ickx, Leclerc, Boutsen, Pirro – a další osobnosti u Grand Prix de Monaco Historique

Monaco – tam jde o to, vidět, a v případě prominentů „být viděn“. Neplatí to jen pro „opravdovou“ Grand Prix mistrovství světa, ale samozřejmě i o její „malou sestru“ Grand Prix de Monaco Historique, která se koná každý druhý rok. Teprve později jsem se dozvěděl, že když jsem v sobotu fotil někde mezi Casinem a „starým nádražím“, tak jsem v paddocku propásl Jariera s Hakkinennem – člověk prostě nemůže být všude. Sbírka osobností pro tuto foto-story, je i tak objemná…

Jak začít jinak, než s Jeho Veličenstvem monarchou? V sobotu přijel kníže Albert II. Monacký do paddocku a hodinku tam předstíral (?) zájem o historické vozy. Na obrázku vpravo je Gery Mestre, ředitel ACM sekce historické kolekce vozů.

Syn zakladatele Lotusu Colina Chapmana, Clive pózoval s Francoisem Mazetem. Mazet sice absolvoval jen jedinou Grand prix, pro Lotus ovšem byl důležitou spojkou ke sponzorovi Essex.

Esteban Gutierrez závodil ještě nedávno za Sauber a Haas ve formuli 1, letos si ale velmi kompetentně dal „Historique“ na BRM. Výborný dojem zanechal v Monaku i další „debutant“: bývalý jezdec F1 a ChampCarů Roberto Moreno se kvalifikoval na Hill-Lole jako druhý! A ta česká vlajka? „Mým sponzorem je výrobce motokár Praga.“ O to hůře se dařilo 4násobnému šampionovi z Le Mans, Emanuele Pirrovi: „Historique“ už jednou vyhrál, vsadit letos ale na Shadow DN1, to nebyl dobrý nápad…

Slovenská specialistka na historické vozy Katarina Kývalová je rok od roku hezší. Rychlá byla už pořád.  Jean-Denis Deletraz platil ve formuli 1 za pay-drivera. Shadow DN3 ale vodil ulicemi velmi rychle. Thierry Boutsen byl aktivní jen o přestávce: Vyzkoušel si Ford GT.

Tiff Needell nemá Monaco v nejlepší paměti: roku 1980 se zde nekvalifikoval, což znamenalo konec jeho krátké kariéry ve Formuli 1.

Velký Jacky Ickx s chotí nesmí v Monaku nikdy chybět, za to Charles Leclerc asi nebude vzpomínat na svou návštěvu „Historique 2022“ rád…

Claudia Hürtgen zde roku 1993 téměř přišla o ruku. V neděli si vše vynahradila vítězstvím na Ferrari-F1 z roku 1960. Vítěz Le Mans roku 1989 Stanley Dickens se dostavil v roli diváka

Marco Werner vyhrál 24h v Le Mans třikrát, v neděli si splnil další velký sen: vyhrát na voze F1 Monaco Historique!

Jochen Mass za mlada bydlel v Monaku na své vlastní lodi: vítěz GP Španělska 1975, se letos jen prošel padockem. Autor k chlapci v košili organizace: „To není legrace?“ – „Ne, jsem tu skutečně ředitelem závodu“, Johnny Cecotto junior.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Aukce Asta v Imole: Koho ohřeje Ferrariho kabát?

Je pěknou tradicí podniku Minardi Days, že se zajímavé akce nedějí jen na samotné trati. Paddock je plný všeho, co má s s motory a sportem i vzdáleně co dělat. Pevnou institucí víkendu se stala také aukce provedená firmami Giusti

Grid Girls na Lausitzringu: Prší, prší, jen se leje…

Nejen startovní pole zúčastněných šampionátů (s výjimkou Porsche-Cupu) byla na Lausitzringu co do počtu menší, než je při víkendech GT-Masters zvykem. Také krasavic na gridu bylo (pravděpodobně kvůli období prázdnin) méně, než jindy. Pouhých 12 děvčat české agentury Apsara musely

Foto Story Minardi Days 2022: Klenotnice italského motorsportu

Zakladatel malého, ale velmi populárního týmu Giancarlo Minardi z Faenzi, měl před několika lety nápad, uspořádat v nedaleké Imole jakési setkání přátel jeho scuderie. Podnik byl velký úspěchem a vyvinul se v jeden z předních historických eventů v Itálii. Není tedy divu, že bylo i

reklama