Sobota 25.06.2022

Sobota 25.06.2022

Sobota 25.06.2022

reklama

Kníže Albert, Ickx, Leclerc, Boutsen, Pirro – a další osobnosti u Grand Prix de Monaco Historique

Monaco – tam jde o to, vidět, a v případě prominentů „být viděn“. Neplatí to jen pro „opravdovou“ Grand Prix mistrovství světa, ale samozřejmě i o její „malou sestru“ Grand Prix de Monaco Historique, která se koná každý druhý rok. Teprve později jsem se dozvěděl, že když jsem v sobotu fotil někde mezi Casinem a „starým nádražím“, tak jsem v paddocku propásl Jariera s Hakkinennem – člověk prostě nemůže být všude. Sbírka osobností pro tuto foto-story, je i tak objemná…

Jak začít jinak, než s Jeho Veličenstvem monarchou? V sobotu přijel kníže Albert II. Monacký do paddocku a hodinku tam předstíral (?) zájem o historické vozy. Na obrázku vpravo je Gery Mestre, ředitel ACM sekce historické kolekce vozů.

Syn zakladatele Lotusu Colina Chapmana, Clive pózoval s Francoisem Mazetem. Mazet sice absolvoval jen jedinou Grand prix, pro Lotus ovšem byl důležitou spojkou ke sponzorovi Essex.

Esteban Gutierrez závodil ještě nedávno za Sauber a Haas ve formuli 1, letos si ale velmi kompetentně dal „Historique“ na BRM. Výborný dojem zanechal v Monaku i další „debutant“: bývalý jezdec F1 a ChampCarů Roberto Moreno se kvalifikoval na Hill-Lole jako druhý! A ta česká vlajka? „Mým sponzorem je výrobce motokár Praga.“ O to hůře se dařilo 4násobnému šampionovi z Le Mans, Emanuele Pirrovi: „Historique“ už jednou vyhrál, vsadit letos ale na Shadow DN1, to nebyl dobrý nápad…

Slovenská specialistka na historické vozy Katarina Kývalová je rok od roku hezší. Rychlá byla už pořád.  Jean-Denis Deletraz platil ve formuli 1 za pay-drivera. Shadow DN3 ale vodil ulicemi velmi rychle. Thierry Boutsen byl aktivní jen o přestávce: Vyzkoušel si Ford GT.

Tiff Needell nemá Monaco v nejlepší paměti: roku 1980 se zde nekvalifikoval, což znamenalo konec jeho krátké kariéry ve Formuli 1.

Velký Jacky Ickx s chotí nesmí v Monaku nikdy chybět, za to Charles Leclerc asi nebude vzpomínat na svou návštěvu „Historique 2022“ rád…

Claudia Hürtgen zde roku 1993 téměř přišla o ruku. V neděli si vše vynahradila vítězstvím na Ferrari-F1 z roku 1960. Vítěz Le Mans roku 1989 Stanley Dickens se dostavil v roli diváka

Marco Werner vyhrál 24h v Le Mans třikrát, v neděli si splnil další velký sen: vyhrát na voze F1 Monaco Historique!

Jochen Mass za mlada bydlel v Monaku na své vlastní lodi: vítěz GP Španělska 1975, se letos jen prošel padockem. Autor k chlapci v košili organizace: „To není legrace?“ – „Ne, jsem tu skutečně ředitelem závodu“, Johnny Cecotto junior.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama