Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

reklama

Minulá neděle Charlese Leclerca: Veni, vidi… a ztrapnit se

Pilot Scuderie Ferrari, Charles Leclerc je v Itálii, Francii a samozřejmě zvláště i doma v Monaku neuvěřitelně populární. Tento první logický nástupce velkého Louise Chirona coby monacký rodák světového formátu závodníka letos dokonce má realistickou šanci na titul mistra světa.

Není tedy divu, že se pořadatel Monaco Grand Prix Historique snažil Charlese do svého podniku minulý víkend zapojit. Velká cena formule 1 se právě nikde nejela, Leclerc to neměl do paddocku ze svého bytu daleko a tak se dopoledne v doprovodu přítelkyně skutečně dostavil. Plánem bylo, že zpestří polední přestávku několika demonstračními koly ve Ferrari 312 z roku 1974, tedy s vozem, se kterýmNiki Lauda slavil v Jaramě své první vítězství. Sekundovat mu při tom měla další velká postava motorsportu, Jacky Ickx v dalším Ferrari ze začátku 70. let. 

Krásná akce, v perfektním rámci, za nádherného počasí před zraky tisíců nadšených fandů. A přeci vše skončilo ohromnou trapností. Autor právě zaujal své stanovisko v sekci pojmenované po restauraci Rascasse, když už Leclerc poprvé projel. Rozjet vůz od šikany u poolu k Rascasse, tam zbrzdit, přeřadit, zatočit doprava a zase přidat plyn. Charles v Laudově voze, Ickx s bezpečnostním odstupem za ním v monopostu, se kterým před 50 lety vítězil. Projeli i podruhé a všichni jsme se ptali, kolik kol nám ještě „darují“?

Jen necelé jedno… Leclerc se s vozem sžil a chtěl si více troufnout. Když akceleroval ze zmíněného úzkého zákrutu potřetí, přidal plyn asi příliš silně. „Předhonila ho záď vozu“ a drahocenný monopost s žuchnutím vletěl „zádí napřed“ do bariéry. Udivené ticho – tohle ke smluvené show asi nepatřilo. Sám Leclerc si musel připadat jako uličník a potřeboval několik vteřin, než se vzpamatoval z šoku. Pak zařadil jedničku a s vrávorajícím ulomeným zadním spoilerem odjel do nedaleké boxové uličky. Musel jsem v top okamžiku vzpomenout na Gillese Villeneuveho, ten by asi jel dál, než by se vůz rozpadl celý…

S jinými pamětníky jsme se s úsměvem shodli na jednom: Když posadíš dnešní „děti z F1“ do opravdového závodního vozu, tak to asi jinak dopadnout nemůže… Leclerc je skromný chlapec. Když mu později Jacky Ickx ve stylu rozhodčího boxu zvedl paži, aby ho tak pro fotografy „jmenoval“ dalším velký šampionem, Charles jen smutně mávl rukou. Něco podobného se zde za dva týdny při „opravdové“ Grand Prix stát nesmí..!

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama