Sobota 25.06.2022

Sobota 25.06.2022

Sobota 25.06.2022

reklama

Minulá neděle Charlese Leclerca: Veni, vidi… a ztrapnit se

Pilot Scuderie Ferrari, Charles Leclerc je v Itálii, Francii a samozřejmě zvláště i doma v Monaku neuvěřitelně populární. Tento první logický nástupce velkého Louise Chirona coby monacký rodák světového formátu závodníka letos dokonce má realistickou šanci na titul mistra světa.

Není tedy divu, že se pořadatel Monaco Grand Prix Historique snažil Charlese do svého podniku minulý víkend zapojit. Velká cena formule 1 se právě nikde nejela, Leclerc to neměl do paddocku ze svého bytu daleko a tak se dopoledne v doprovodu přítelkyně skutečně dostavil. Plánem bylo, že zpestří polední přestávku několika demonstračními koly ve Ferrari 312 z roku 1974, tedy s vozem, se kterýmNiki Lauda slavil v Jaramě své první vítězství. Sekundovat mu při tom měla další velká postava motorsportu, Jacky Ickx v dalším Ferrari ze začátku 70. let. 

Krásná akce, v perfektním rámci, za nádherného počasí před zraky tisíců nadšených fandů. A přeci vše skončilo ohromnou trapností. Autor právě zaujal své stanovisko v sekci pojmenované po restauraci Rascasse, když už Leclerc poprvé projel. Rozjet vůz od šikany u poolu k Rascasse, tam zbrzdit, přeřadit, zatočit doprava a zase přidat plyn. Charles v Laudově voze, Ickx s bezpečnostním odstupem za ním v monopostu, se kterým před 50 lety vítězil. Projeli i podruhé a všichni jsme se ptali, kolik kol nám ještě „darují“?

Jen necelé jedno… Leclerc se s vozem sžil a chtěl si více troufnout. Když akceleroval ze zmíněného úzkého zákrutu potřetí, přidal plyn asi příliš silně. „Předhonila ho záď vozu“ a drahocenný monopost s žuchnutím vletěl „zádí napřed“ do bariéry. Udivené ticho – tohle ke smluvené show asi nepatřilo. Sám Leclerc si musel připadat jako uličník a potřeboval několik vteřin, než se vzpamatoval z šoku. Pak zařadil jedničku a s vrávorajícím ulomeným zadním spoilerem odjel do nedaleké boxové uličky. Musel jsem v top okamžiku vzpomenout na Gillese Villeneuveho, ten by asi jel dál, než by se vůz rozpadl celý…

S jinými pamětníky jsme se s úsměvem shodli na jednom: Když posadíš dnešní „děti z F1“ do opravdového závodního vozu, tak to asi jinak dopadnout nemůže… Leclerc je skromný chlapec. Když mu později Jacky Ickx ve stylu rozhodčího boxu zvedl paži, aby ho tak pro fotografy „jmenoval“ dalším velký šampionem, Charles jen smutně mávl rukou. Něco podobného se zde za dva týdny při „opravdové“ Grand Prix stát nesmí..!

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

Misano: Italské F4 kralují tým Prema a Kimi Antonelli

Druhému podniku italského šampionátu formule 4 v Misanu kralovala nová hvězda scény, Andrea Kimi Antonelli. Ital dvakrát vyhrál a jednou dojel druhý. Sobotní kvalifikace: Antonelli si zajistil dvě pole-position Pokud kdy nějaký juniorský šampionát zasloužil pojmenovýní „líheň talentů“, tak jím i

Nedělní závod F2 v Monaku: Znovu tučné body pro Charouzův tým

Ani monacký nedělní závod F2, ve kterém se stylem start-cíl prosadil Brazilec Felipe Drugovich, nepřinesl příliš vzrušení. Rozzářeným členům Charouz Racing Systemu to ovšem mohlo být fuk: díky výbornému výkonu Enza Fittipaldiho putovaly pěkné body za 5. místo do Žebráku.

reklama