Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

BOSS-GP: Ne úplně spokojený Chovanec vítězí v Hockenheimu

V rámci podniku „Hockenheim Historic“ vyrazil do sezony 2022 dobře obsazený šampionát BOSS-Grand Prix pro vozy F1 a GP2. Oba závody ovládl málo překvapivě Rakušan Ingo Gerstl na voze Toro Rosso-F1, výborným debutem na voze GP2 ovšem přesvědčil i Čecho-Venezolánec Zdeněk Chovanec-Lopez.

Sobotní závod: Chovanec vítězem „až po vyhlašování“…

K první mu podniku zajímavé série BOSS-GP přijelo do Hockenheimu 18 vozů, přičemž se jednalo především o monoposty GP2, kterých bylo 12. Vozy F1 byly nasazeny jen tři. Vedle neporazitelného Toro Rosso-Cosworth STR1 Rakušana Inga Gerstla to byly jen dva Benettony B197, takže bylo od pátku jasno, kdo bude za normálních okolností celý víkend udávat tempo.

Konkurenci však nečekaně vzrostl soupeř, se kterým se ještě krátce před závodem nemohlo počítat: Čecho-Venezolánec Zdeněk Chovanec-Lopez se rozhodl, že bude za italský tým MM-International jednorázově debutovat na silném voze Dallara-GP2. 17letý mladík, který má zatím jen zkušenosti z mnohem slabších formulek F4 a F3, se na trati, kterou viděl poprvé, neztrapnil.  V kvalifikaci byl rychlejší pouze Gerstl. Chovanec „nadělil“ druhému ve třídě GP2, týmovému kolegovi Simone Colombovi 1,4 sekundy a směl se postavit do první startovní řady.

Story závodu je jednoduchá. Gerstl svým neodolatelným způsobem kraloval na špičce – ani výborný Chovanec nemohl vůz F1 dlouho udržet. Mladík žijící v Portugalsku ovšem pojal závod bez chyby. Kontroloval jasně konkurenci a když ho zezadu dotáhla zkušená dřívější naděje F3, Haralds Schlegelmilhs, nechal ho beze všeho předjet. Litevcova Dallara-V8-World Series přeci nejela v jeho třídě…

O to větší bylo Chovancovo rozčarování v cíli, když se dozvěděl, že Schlegelmihls hodnocení „Formule Klasse“ přeci jen vyhrál…  Ze stříbrného poháru radost neměl: „S týmem jsme rozhodli, že ho bez boje pustím před sebe. Vědět, že jede proti mě, tak bych se nedal!“ Konkurence později podala protest a Litevec byl skutečně vyňat z hodnocení – pokaženou radost při vyhlašování to Zdeňkovi ovšem nemohlo vrátit. Organizace BOSS-GP by měla své vlastní pravidle trochu lépe znát a aplikovat…

Výsledek sobotního závodu:

1. Ingo Gerstl, Toro Rosso (vítěz třídy F1)

2. Haralds Schlegelmilhs, Dallara V8

3. Zdeněk Chovanec-Lopez, Dallara-GP2 (vítěz třídy GP2)

4. Simone Colombo, Dallara-GP2

5. Luca Martucci, Dallara-GP2

6. Paul O´Connell, Dallara V8

Nedělní závod: Chovanec opět „okraden“ o prvenství

Vývoj nedělního závodu byl podobný sobotě. Gerstl si letěl před dobře zaplněnými ochozy pro druhé (poněkud bezcenné) vítězství, za ním se počátečně držel Chovanec, než se na druhou pozici opět propracoval Schlegelmilhs. Tentokrát si Chovanec mohl být celkem jist svého úspěchu. Jezdil na kolo o 3 sekundy rychleji, než jeho přímí soupeři Colombo s Ghiottem – přesto byl v cíli opět nespokojen: Několik kol před koncem začala jeho zadní pneumatika ztrácet vzduch a Colombo projel pod šachovnicovým praporkem o 6 sekund před ním…    

Uspokojení Chovancovi snad dodal očividný zájem organizátora BOSS-GP o jeho další starty a to především i zájem ze strany Gerstlova týmu Top-Speed. Český jezdec v září v Brně na voze Toro Rosso-F1 by byl jistě velkolepým tahákem…

Výsledek nedělního závodu:

1. Ingo Gertl, Toro Rosso (vítěz třídy F1)

2. Haralds Schlegelmilhs, Dallara V8

3. Simone Colombo, Dallara-GP2 (vítěz třídy GP2)

4. Zdeněk Chovanec-Lopez, Dallara-GP2

5. Marco Ghiotto, Dallara-GP2

6. Michael Aberer, Dallara-GP2

Kalendář šampionátu:

03. – 05.06. – Red Bull Ring

17. – 19.06. – Le Castellet

09. – 11.09. – Brno

14. – 16.10. Mugello

04. – 06.11. Misano

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama