Čtvrtek 19.05.2022

Čtvrtek 19.05.2022

Čtvrtek 19.05.2022

reklama

IndyCary v Long Beach: Newgarden ve stopách Andrettiho

Pro mnohé jezdce a fandy je podnik v Long Beach po velkém Indianapolisu nejprestižnějším závodem celé sezony. Právem. V předměstí Los Angeles se začalo závodit roku 1975 (F5000) a pak tam až do roku 1983 hostovalo mistrovství světa formule 1. Jezdec, který tam na JPS-Lotusu vyhrál roku 1977 velkou cenu „západních USA“ triumfoval zároveň při prvním podniku IndyCar (1984): Mario Andretti. Kdo by nechtěl vstoupit do jeho šlépějí..?

Rovinka Shoreline Drive vedoucí podél moře hostila třetí závod letošní NTT IndyCar Series a v kvalifikaci udělal největší krok směrem úspěchu Colton Herta z týmu Michaela Andrettiho. Postavil se na pole-position a byl právem plný optimismu. Synovi dřívějšího underdoga IndyCarů, Biana Herty patřila úvodní třetina závodu na 85 kol. Colton výborně odstartoval a usadil se na špičce před Josefem Newgardenem (Penske) a Alexem Palou (Ganassi). Mladý Američan si vybudoval časový polštář 2s, Newgardenovi s Palouem ovšem nikdy nedokázal ujet výrazněji. Za nimi se na trati, která předjíždění příliš nesvědčí, o rozruch postarali hlavně dobrý Švéd Felix Rosenqvist (McLaren) a Američan Alex Rossi (Andretti). V pěkném boji o 4. pozici se v této fázi prosadil Rossi, zatímco si jeho soupeř poškodil vůz.

Při prvních ze dvou zastávek v boxech doplatil doposud dominující Herta na svůj příliš malý náskok. Tým Chipa Ganassiho a i mechanici Rogera Penskeho pojali výměnu pneumatik a čerpání paliva šikovněji, než tým Andretti. Pořadí poté znělo Palou-Newgarden-Herta. V 56. kole pak poleman Herta ztratil všechny naděje, když si o zeď ulomil obě levá kola. 27 kol před koncem to byly opět především zastávky v boxech a taktika, kdo se postaral o změnu na špičce. Tým Penske tentokrát pracoval ještě lépe a jeho jezdec Newgarden se na trať vrátil těsně před Palouem. Dobré třetí místo za nimi dlouho držel druhý Švéd pole, Marcus Ericsson (Ganassi). Kvůli defektu zadní pneumatiky ale havaroval i on. Silný závěr podniku poté předvedl Francouz Romain Grosjean, startující jako Herta za Michaela Andrettiho. Bývalý šampion GP2 a pilot F1 nejdřívě překonal Paloua a kdo ví, zda by si nepodal i Newgardena, kdyby se nemuselo kvůli nehodě Takuma Satoa těsně před finišem neutralidovat.

Josef Newgarden vyhrál po oválu v Texasu svůj druhý závod roku, na stupni vítězů ho doplnili Grosjean s Palouem. Střízlivěji dopadl i tento závod pro mladé „nováčky z Evropy“. Calum Ilott po málo konkurenceschopném výkonu nedojel, Christian Lundgaard skončil po dlouhé zastávce v boxech jen 18. a pro Tatianu Calderonovou je již úspěchem, když  jízdu na chvostu pole dokončí bez chyby. Podařilo se a byla klasifikovaná jako 16. Ještě hůře si v IndyCarech ovšem vede hvězda NASCARů, Jimmie Johnson. Jezdec Chipa Ganassiho havaroval v obou trénincích (přičemž si naštípl kost ruky) a stejným způsobem (v hrazení ze starých gum) dokončil i závod, ve kterém za sebou dokázal beztak držet pouze Calderonovou. Všeobecne se očekává, že si stárnoucí Johnson ještě splní svůj velký sen závodu Indy 500 a pak ono trapné působení v monopostech ukončí…  

Výsledek závodu IndyCarů v Long Beach:

1. Josef Newgarden, Penske
2. Romain Grosjean, Andretti
3. Alex Palou, Ganassi
4. Will Power, Penske
5. Pato O’Ward, McLaren
6. Scott Dixon, Ganassi
7. Graham Rahal, RLL
8. Alexander Rossi, ANdretti
9. Helio Castroneves, Meyer-Shank
10. Kyle Kirkwood, Foyt

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Monaco Grand Prix Historique: Závody na ostří nože – 1. díl

Ano, Grand Prix de Monaco Historique existuje vlastně jen proto, že autoklub ACM chtěl svého času svému tehdejšímu knížeti Rainierovi dát hezký dáreček k narozeninám. Měla to být taková nevinná přehlídka průřezem všech závodních vozů, které zde kdy startovaly –

Foto-Story: Bosch-Hockenheim-Historic, das Jim-Clark-Revival 2022

Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů. Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů

Bosch-Hockenheim-Historic, das Jim-Clark-Revival 2022

Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů. Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů

DTM v Portimau: „Ouvertůra“ bez velkého vzrušení

29 vozů prestižní DTM vstoupilo v Portugalsku dvěma závody do sezony 2022. Jak sobotní, tak i nedělní klání ovšem nepředvedly příliš nezapomenutelných vrcholů. Vítězům Lucasovi Auerovi a Nico Müllerovi to ovšem může být jedno – s dobře naplněným bodovým kontem vykročili do

reklama