Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

Patrick Schober: V zatáčkách mám šanci, na rovinkách mi soupeři ujíždějí

Jeho snem je usednout jednou do kokpitu formule 1. Patrick Schober si však dobře uvědomuje, že k tomu je třeba nejen talent, ale i silní sponzoři v zádech. Naděje se však nevzdává, jde krok po kroku a snaží se dělat maximum pro úspěch.

V kolika letech jsi začal se závoděním?
V motokárách závodím od osmi let.

Podařilo se ti v motokárách uspět?
V roce 2018 jsem se stal celkovým vítězem slovenského motokárového poháru a o rok předtím jsem Slovensko reprezentoval na mistrovství světa v Portugalsku ve třídě Junior.

V kolika letech jsi přestoupil z motokár do formulí?
Z motokár do formulí jsem přestoupil v roce 2018, kdy mi bylo 14 let. V tomto roce jsem však ještě jezdil posledním rokem také v motokárách.

Je mi jasné, že to byla velká změna i výzva, ale zajímalo by mě, jak moc to pro tebe bylo ze začátku těžké a kde jsi závodil?
Bylo to všechno jiné, byl jsem zavřený v kokpitu. Obecně je to opravdu super a jsem rád, že můžu dělat tento sport.

Mohl bys představit série, ve kterých v letošní sezóně závodíš? 
Jezdím ve vícero sériích. ESET Cup, Drexler Cup, CEZ rakouské mistrovství a ještě s BMW E46 v Histo Cupu.

Takže tě opět v Brně uvidíme v rámci finále Histo Cupu?
Ano, neměl bych chybět.

Jak bys zhodnotil dosavadní průběh letošního motorsportového roku?
Sezóna 2021 pro mě byla jako na houpačce, nahoru a dolů. Podařilo se mi vyhrát ESET Cup ve své kategorii, objevil jsem nové tratě – Monzu, Spa. Bojoval jsem dost s maďarským konkurentem, který ale přestoupil, a tak mám možnost letos vyhrát pět mistrovství.

Sešli jsme se na ESET V4 Cupu, kde závodíš s formulí Tatuus F4. Mohl bych se zeptat, jak je toto finančně náročné?
Zatím mě nejvíc podporují rodiče, takže jim děkuji a jinak sponzory nemám, ale opravdu by mě potěšilo, kdyby mě někdo podpořil, rád bych jim dělal reklamu.

Daří se ti porážet také kluky se silnější formulí nebo je to s tou F4 nemožné?
Možné to je, ale na rovince to je nejpomalejší auto. Pokud se jezdí na trati, kde je mnoho zatáček, tak mám šanci, na rovinkách mi všichni ujedou.

Co je největším cílem Patricka Schobera?
Nejradši bych v příštím roce jezdil ve FIA Formuli 3, ale to je finančně náročné. Jinak je můj cíl asi jako každého formulového jezdce závodit ve Formuli 1 a nebo nějaké endurance závody. Třeba Le Mans nebo Nürburgring.

Text: Michal Hylán
Foto: Standa Hylán

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama