Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

Patrick Schober: V zatáčkách mám šanci, na rovinkách mi soupeři ujíždějí

Jeho snem je usednout jednou do kokpitu formule 1. Patrick Schober si však dobře uvědomuje, že k tomu je třeba nejen talent, ale i silní sponzoři v zádech. Naděje se však nevzdává, jde krok po kroku a snaží se dělat maximum pro úspěch.

V kolika letech jsi začal se závoděním?
V motokárách závodím od osmi let.

Podařilo se ti v motokárách uspět?
V roce 2018 jsem se stal celkovým vítězem slovenského motokárového poháru a o rok předtím jsem Slovensko reprezentoval na mistrovství světa v Portugalsku ve třídě Junior.

V kolika letech jsi přestoupil z motokár do formulí?
Z motokár do formulí jsem přestoupil v roce 2018, kdy mi bylo 14 let. V tomto roce jsem však ještě jezdil posledním rokem také v motokárách.

Je mi jasné, že to byla velká změna i výzva, ale zajímalo by mě, jak moc to pro tebe bylo ze začátku těžké a kde jsi závodil?
Bylo to všechno jiné, byl jsem zavřený v kokpitu. Obecně je to opravdu super a jsem rád, že můžu dělat tento sport.

Mohl bys představit série, ve kterých v letošní sezóně závodíš? 
Jezdím ve vícero sériích. ESET Cup, Drexler Cup, CEZ rakouské mistrovství a ještě s BMW E46 v Histo Cupu.

Takže tě opět v Brně uvidíme v rámci finále Histo Cupu?
Ano, neměl bych chybět.

Jak bys zhodnotil dosavadní průběh letošního motorsportového roku?
Sezóna 2021 pro mě byla jako na houpačce, nahoru a dolů. Podařilo se mi vyhrát ESET Cup ve své kategorii, objevil jsem nové tratě – Monzu, Spa. Bojoval jsem dost s maďarským konkurentem, který ale přestoupil, a tak mám možnost letos vyhrát pět mistrovství.

Sešli jsme se na ESET V4 Cupu, kde závodíš s formulí Tatuus F4. Mohl bych se zeptat, jak je toto finančně náročné?
Zatím mě nejvíc podporují rodiče, takže jim děkuji a jinak sponzory nemám, ale opravdu by mě potěšilo, kdyby mě někdo podpořil, rád bych jim dělal reklamu.

Daří se ti porážet také kluky se silnější formulí nebo je to s tou F4 nemožné?
Možné to je, ale na rovince to je nejpomalejší auto. Pokud se jezdí na trati, kde je mnoho zatáček, tak mám šanci, na rovinkách mi všichni ujedou.

Co je největším cílem Patricka Schobera?
Nejradši bych v příštím roce jezdil ve FIA Formuli 3, ale to je finančně náročné. Jinak je můj cíl asi jako každého formulového jezdce závodit ve Formuli 1 a nebo nějaké endurance závody. Třeba Le Mans nebo Nürburgring.

Text: Michal Hylán
Foto: Standa Hylán

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Německá ADAC-F4: Také v Zandvoortu udával tempo Antonelli

Účastníci německé ADAC-F4 se asi zhrozili, když jim svitlo, že se italský tým Prema bude pravidelně účastnit i jejich šampionátu. Podnik v nizozemském Zandvoortu se stal přehlídkou červeno-bílých vozů. „Muž F4 roku“ Andrea Kimi Antonelli kraluje nejen italskému šampionátu, brutálně udával

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

reklama