Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Sobotní sprint F2 v Monaku: Beckmann přišel o body jen chybou soupeře

Za obtížných podmínek – startovalo se za mokra a dojíždělo na suché stopě – se ve druhém sprintu formule 2 v Monaku prosadil pilot týmu Hitech, Liam Lawson z Nového Zélandu. Charouz Racing System přišel o zasloužený bod jen chybkou soupeře.

 „Tenhle manévr změnil význam a celkový výsledek našeho víkendu tady,“ shrnul Marcus Armstrong své povedené páteční předjetí Jehana Daruvaly na posledních metrech prvního sprintu. Ne nehovořil o tom, že by vyhrál – šlo jen o 10. místo. Právě 10. místo v pátek ovšem znamenalo pole-position v sobotu ráno – a ta je v Monaku téměř garantem úspěchu. Fangio, Hunt a Lauda se obracejí v hrobech…

Poleman a ostatní borci formule 2 si museli přivstat: Pořadatel určil start již na 8:20h a týmy přivítaly po ranních srážkách mokré ulice!  Možná právě tato skutečnost připravila včera ještě tak nadšeného Armstronga o všechny naděje: jeho agregát těsně před startem vypověděl službu (že by vlhká elektronika?) a musel startovat jen z uličky boxů…

První místo na gridu tedy zdědil novozélandský krajan Liam Lawson (Hitech), před dalším „protinožcem“, Oscarem Piastrim (Prema). Úřadující šampion FIA F3 Piastri na startu reagoval lépe, než Lawson a převzal na úvod špičku. Za nimi se seřadili Daniel Ticktum (Carlin), Theo Pourchaire (ART), Juri Vips (Hitech) a Ralph Boschung (Campos). David Beckmann a Guilherme Samaia z týmu Charouz Racing System drželi 12. a 16. pozici. Jako první byl „z kola ven“ Petecof, jehož Campos–Dallara skončila již ve svodidle první zatáčky.

Mokrý asfalt sliboval zajímavější průběh druhého sprintu – a skutečně. Lawson se tak dlouho tlačil na lídra, až měl úspěch. V  5.kole se vedle Piastriho usadil nejdříve v šikaně u Yacht-Clubu a povedenou akci ukončil předjetím v úzké vracečce Rascasse. Lawsonův vůz v lakování Red Bullu poté soupeřům hned ujel, zatímco měl Piastri co dělat, aby za sebou udržel rychlejšího Ticktuma.

Nejpozději po polovině závodu ovšem ideální stopa Monakem oschla natolik, že stratégové týmů začali přemýšlet o přezutí na bezprofilové slicky. Jako první riskoval zastávku v boxech páteční vítěz Zhou (UNI Virtuosi) – nevyplatilo se ale, protože poté nebyl schopen pneumatiky patřičně zahřát. Ostatní se tím přiučili a dobrý Beckmann poprvé postoupil na 10. bodované místo. V 15. ze 30 kol bylo konečně odměněno i snažení Dana Tickutuma: dostal se na druhou pozici před Piastriho a neuvěřitelně rychle dokázal stahovat Lawsonův náskok. O čtyři kola později již lídrovi „dýchal na záda“.

V závěrečné třetině závodu šlo o to, jak nejlépe konzervovat životnost vzorkovaného obutí, které se na převážně oschlé vozovce silně drolilo. Jezdci více či méně kontrolovaně klouzali Monakem, což se postaralo o zajímavou podívanou. Zvláště obranná bitva šestého Boschunga, za kterým se srazili Nissany, Verschoor, Daruvala, Zendeli a Beckmann, byla motorsportem jaký má být. První obětí této bitvy se stal Nissany, když si o svodidlo první zatáčky zlomil zadní závěs. O třetí místo podobně pěkným způsobem bojovali Piastri, Vips a Pourchaire.

Do sportovního dění ale nakonec zase jednou zasáhl Safety-Car. 6 kol před cílem poslal Nizozemec Viscaal v boji o poslední bodík sebe i Beckmanna do bariéry v St. Dévote a muselo se neutralizovat. Naostro se poté jelo již jen poslední dvě kola, ve kterých si maličký Lawson šikovně dojel pro druhé vítězství F2 jeho kariéry. Pneumatiky Ticktuma a Piastriho za ním prostě již nedovolovaly útok. Jeden z nejrychlejších vozů závěru měl Juri Vips, který se posunul před Pourchaireho na 4. pozici. „Hrdina“ Boschung udržel své 6. místo před spokojenou dvojicí MP Racingu, Verschoorem a Zendelim. 10. místo, které mohlo patřit dobrému Beckmannovi, bral Jack Aitken. Druhý pilot Charouz Racing Systemu, Guilherme Samaia dojel po uklouznutí do záchytné zóny St. Dévote 14.

Hlavní závod F2 víkendu v Monte Carlu odstartuje večer v 17:15h a ze zasloužené pole-position do něj vyrazí vítěz čtvrteční kvalifikace, Théo Pourchaire.

Výsledek sobotního sprintu F2 v Monaku:

1. Liam Lawson, Hitech

2. Daniel Ticktum, Carlin

3. Oscar Piastri, Prema

4. Juri Vips, Hitech

5. Theo Pourchaire, ART

6. Ralph Boschung, Campos

7. Richard Verschoor, MP

8. Lirim Zendeli, MP

9. Jehan Daruvala, Carlin

10. Jack Aitken, HWA

14. Guilherme Samaia, Charouz Racing System

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama