Pondělí 27.06.2022

Pondělí 27.06.2022

Pondělí 27.06.2022

reklama

Sobotní sprint F2 v Monaku: Beckmann přišel o body jen chybou soupeře

Za obtížných podmínek – startovalo se za mokra a dojíždělo na suché stopě – se ve druhém sprintu formule 2 v Monaku prosadil pilot týmu Hitech, Liam Lawson z Nového Zélandu. Charouz Racing System přišel o zasloužený bod jen chybkou soupeře.

 „Tenhle manévr změnil význam a celkový výsledek našeho víkendu tady,“ shrnul Marcus Armstrong své povedené páteční předjetí Jehana Daruvaly na posledních metrech prvního sprintu. Ne nehovořil o tom, že by vyhrál – šlo jen o 10. místo. Právě 10. místo v pátek ovšem znamenalo pole-position v sobotu ráno – a ta je v Monaku téměř garantem úspěchu. Fangio, Hunt a Lauda se obracejí v hrobech…

Poleman a ostatní borci formule 2 si museli přivstat: Pořadatel určil start již na 8:20h a týmy přivítaly po ranních srážkách mokré ulice!  Možná právě tato skutečnost připravila včera ještě tak nadšeného Armstronga o všechny naděje: jeho agregát těsně před startem vypověděl službu (že by vlhká elektronika?) a musel startovat jen z uličky boxů…

První místo na gridu tedy zdědil novozélandský krajan Liam Lawson (Hitech), před dalším „protinožcem“, Oscarem Piastrim (Prema). Úřadující šampion FIA F3 Piastri na startu reagoval lépe, než Lawson a převzal na úvod špičku. Za nimi se seřadili Daniel Ticktum (Carlin), Theo Pourchaire (ART), Juri Vips (Hitech) a Ralph Boschung (Campos). David Beckmann a Guilherme Samaia z týmu Charouz Racing System drželi 12. a 16. pozici. Jako první byl „z kola ven“ Petecof, jehož Campos–Dallara skončila již ve svodidle první zatáčky.

Mokrý asfalt sliboval zajímavější průběh druhého sprintu – a skutečně. Lawson se tak dlouho tlačil na lídra, až měl úspěch. V  5.kole se vedle Piastriho usadil nejdříve v šikaně u Yacht-Clubu a povedenou akci ukončil předjetím v úzké vracečce Rascasse. Lawsonův vůz v lakování Red Bullu poté soupeřům hned ujel, zatímco měl Piastri co dělat, aby za sebou udržel rychlejšího Ticktuma.

Nejpozději po polovině závodu ovšem ideální stopa Monakem oschla natolik, že stratégové týmů začali přemýšlet o přezutí na bezprofilové slicky. Jako první riskoval zastávku v boxech páteční vítěz Zhou (UNI Virtuosi) – nevyplatilo se ale, protože poté nebyl schopen pneumatiky patřičně zahřát. Ostatní se tím přiučili a dobrý Beckmann poprvé postoupil na 10. bodované místo. V 15. ze 30 kol bylo konečně odměněno i snažení Dana Tickutuma: dostal se na druhou pozici před Piastriho a neuvěřitelně rychle dokázal stahovat Lawsonův náskok. O čtyři kola později již lídrovi „dýchal na záda“.

V závěrečné třetině závodu šlo o to, jak nejlépe konzervovat životnost vzorkovaného obutí, které se na převážně oschlé vozovce silně drolilo. Jezdci více či méně kontrolovaně klouzali Monakem, což se postaralo o zajímavou podívanou. Zvláště obranná bitva šestého Boschunga, za kterým se srazili Nissany, Verschoor, Daruvala, Zendeli a Beckmann, byla motorsportem jaký má být. První obětí této bitvy se stal Nissany, když si o svodidlo první zatáčky zlomil zadní závěs. O třetí místo podobně pěkným způsobem bojovali Piastri, Vips a Pourchaire.

Do sportovního dění ale nakonec zase jednou zasáhl Safety-Car. 6 kol před cílem poslal Nizozemec Viscaal v boji o poslední bodík sebe i Beckmanna do bariéry v St. Dévote a muselo se neutralizovat. Naostro se poté jelo již jen poslední dvě kola, ve kterých si maličký Lawson šikovně dojel pro druhé vítězství F2 jeho kariéry. Pneumatiky Ticktuma a Piastriho za ním prostě již nedovolovaly útok. Jeden z nejrychlejších vozů závěru měl Juri Vips, který se posunul před Pourchaireho na 4. pozici. „Hrdina“ Boschung udržel své 6. místo před spokojenou dvojicí MP Racingu, Verschoorem a Zendelim. 10. místo, které mohlo patřit dobrému Beckmannovi, bral Jack Aitken. Druhý pilot Charouz Racing Systemu, Guilherme Samaia dojel po uklouznutí do záchytné zóny St. Dévote 14.

Hlavní závod F2 víkendu v Monte Carlu odstartuje večer v 17:15h a ze zasloužené pole-position do něj vyrazí vítěz čtvrteční kvalifikace, Théo Pourchaire.

Výsledek sobotního sprintu F2 v Monaku:

1. Liam Lawson, Hitech

2. Daniel Ticktum, Carlin

3. Oscar Piastri, Prema

4. Juri Vips, Hitech

5. Theo Pourchaire, ART

6. Ralph Boschung, Campos

7. Richard Verschoor, MP

8. Lirim Zendeli, MP

9. Jehan Daruvala, Carlin

10. Jack Aitken, HWA

14. Guilherme Samaia, Charouz Racing System

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

Misano: Italské F4 kralují tým Prema a Kimi Antonelli

Druhému podniku italského šampionátu formule 4 v Misanu kralovala nová hvězda scény, Andrea Kimi Antonelli. Ital dvakrát vyhrál a jednou dojel druhý. Sobotní kvalifikace: Antonelli si zajistil dvě pole-position Pokud kdy nějaký juniorský šampionát zasloužil pojmenovýní „líheň talentů“, tak jím i

Nedělní závod F2 v Monaku: Znovu tučné body pro Charouzův tým

Ani monacký nedělní závod F2, ve kterém se stylem start-cíl prosadil Brazilec Felipe Drugovich, nepřinesl příliš vzrušení. Rozzářeným členům Charouz Racing Systemu to ovšem mohlo být fuk: díky výbornému výkonu Enza Fittipaldiho putovaly pěkné body za 5. místo do Žebráku.

reklama