Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Charouz Racing System jede z Monaka bez bodu: Zejména Beckmannovi však chyběl jen kousek

Český tým Charouz Racing System má za sebou druhou zastávku šampionátu FIA Formula 2, když se po dvou letech vrátil na legendární okruh v Monaku. Tentokrát z toho body bohužel nebyly, i když zejména David Beckmann byl úspěchu velmi blízko. Doplatil však na nezaviněnou kolizi s jiným vozem. Němec i jeho brazilský parťák Guilherme Samaia však v Monte Carlu odvedli dobrou práci.

Během čtvrtečního volného tréninku si oba piloti české stáje zvykali na specifický městský okruh. Klíčová je zde kvalifikace, která se bohužel ani jednomu z jezdců nevyvedla dle představ. Snad i proto, že v Monaku je na ni tradičně málo času a závodníci jsou rozděleni do dvou skupin. Beckmann bral třinácté místo, Samaia do první sprintu startoval až z dvacáté příčky.

V závodě si pak oba na okruhu, kde je velmi složité předjíždět, polepšili. Němec viděl šachovnicový praporek jako dvanáctý, Brazilec dojel sedmnáctý. Druhý sprint výrazně poznamenal déšť, respektive mokrá trať. A ta Beckmannovi svědčila, prokousával se dopředu a vypadalo to, že si po parádním výkonu dojede pro body. Ve 24. kole však doplatil na nezaviněnou kolizi s jiným monopostem a závod pro něj skončil. Ani Samaia si na nejtěžší trati kalendáře F2 nevedl špatně a nakonec skončil třináctý. Třetí závod s povinnou zastávkou v boxech už pak z pohledu českého týmu žádnou velkou radost nepřinesl, když Beckamann dokončil na třinácté pozici, Samaia byl patnáctý.

Další zastávka mistrovství FIA Formule 2 2021 je naplánováno za dva týdny v Baku, což znamená další městský okruh.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Comeback v Monte Carlu jsme si užili. Nejznámějším místo v kalendáři mistrovství FIA Formule 2 nás ale neodměnilo tak, jak jsme doufali. David a Guilherme ze sebe vydali maximum, závodili tu poprvé a byli si vědomi toho, že v Monaku je předjíždění vždy těžké. Bylo jasné, že po kvalifikace se příliš dopředu neposunou.“

Bob Vavřík, manažer týmu, tvrdil: „David měl docela smůlu, když musel odstoupit ve druhém závodě po zásahu jiného auta. Mimochodem, on a Guilherme neudělali žádné chyby, v tomto ohledu můžeme být spokojeni. Tato zkušenost může být navíc velmi užitečná už za dva týdny na dalším městském okruhu v Ázerbajdžánu.“

Guilherme Samaia vysvětlil: „Byl to neuvěřitelný víkend plný náročných výzev. Na tomto místě je to opravdu velká jízda. Neměl jsem příliš možností si na tuto trať zvyknout a naučit se jí. Podmínky byly náročné, měnilo se také počasí. Bylo dost obtížné najít správné nastavení vozu, zejména pro deštivý závod, protože jsme nečekali, že přijde tak rychle. Hodně jsem se toho naučil, zkušenosti využiji během celé sezóny, hlavně pak v Baku.“

David Beckmann uvedl: „Myslím, že nám chyběl lepší výsledek z kvalifikace. V prvním sprintu jsem neměl dobrý start, zasekl jsem se na dvanáctém místě a předjíždění je zde velmi složité. Ve druhém závodě jsem doplatil na smolnou nehodu, ale i tak jsme neměli tempo, pneumatiky se na osychajícím povrchu přehřívaly. Naopak ve Future  Race bylo tempo velice dobré, byl jsem jedním z nejrychlejší jezdců. Ale neměl jsem možnost chytit se žádného vozu před sebou, takže jsem zůstal třináctý. Kdybychom lépe zvládli kvalifikaci, umístění v top 10 by bylo určitě reálné. Další šanci máme v Baku, kde už bude předjíždění jednodušší.“

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama