Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

reklama

Páteční sprint F2 v Monaku: Beckmanna zbrzdil „zákaz předjíždění“

Jako je letos novým zvykem, konají se za víkend tři závody F2. Ne jinak tomu je v Monaku. Na tomto specifickém okruhu má ovšem nesportovní „otočené pořadí ve sprintech“ větší dopad na výsledky, než kde jinde. Číňan Guanyu Zhou bral po zpackané kvalifikaci darovanou pole-position rád – a na trati, kde se de facto nedá předjíždět, ji bez větších problémů proměnil ve vítězství v pátečním sprintu. Z pohledu českého týmu Charouz Racing System se jen odehrálo to, co se v trénincích rýsovalo: jezdci Boba Vavříka dnes zůstali bez bodů.

Nejen věrní fandové motorismu si jistě kladou otázku, jakou sportovní hodnotu má kvalifikace, když pak prvních 10 smí startovat jen v opačném pořadí jejího výsledku? Zvláště na okruhu jakým je Monako, kde lze předjet jen soupeře, který je o nejméně 5s pomalejší (což není ve formuli 2 až na jedinou výjimku nikdo) to má zásadní dopad na sportovní výsledek. Dnešní sprint to smutně demonstroval – a ne jinak tomu bude zítra…  

Nejrychlejší  muž čtvrtka, 17letý shooting star Theo Pourchaire z nedalekého Cannes, byl za svůj senzační výkon „odměněn“ 10. startovní pozicí, zatímco se na špičce gridu slunili kolegové, které porazil: Guanyu Zhou a Felipe Drugovich, oba z týmu UNI Virtuosi. Čínský junior Renaultu Zhou je již příliš zkušený a otrlý na to, aby si takovou darovanou příležitost nechal ujít: po zhasnutí startovních světel vyrazil směrem St. Devote jako první, za ním se seřadili Christian Lundgaard (ART), Felipe Drugovich a obě překvapení kvalifikace, Roy Nissany (DAMS) s Ralphem Boschungem (Campos). Pourchaire “udělel” úvodem dvě místa a postoupil na 8. pozici, Charouzův David Beckman byl po prvním kole 13, druhý český vůz se Samaiou v kokpitu 20. Favorizovaný Rus Robert Shwartzman, jehož sezona 2021 zatím probíhá katastrofálním způsobem, neměl ani v Monte Carlu štěstí: po skrumáži vrazil do zdi, ulomil si spoiler a musel vzdát.

V dalším průběhu závodu se jezdci za Zhouem sice přetahovali o rekordní kola, na předjetí ovšem není v úzkých uličkách mezi Rascasse a Mirabeau bez velké hrubky soupeře naděje a tak se pořadí dlouho neměnilo. Až do 13. kola. Ani tentokrát ale ne díky předjetí: Lundgaardův motor se rozloučil v oblaku kouře a na 2 . pozici postoupil Drugovich, což znamenalo dvojité vedení pro Uni Virtuosi, přičemž měl čínský lídr 3,1s náskoku na svého brazilského kolegu.

Rychlejší z obou vozů Charouz Racing System, David Beckmann, měl od této fáze body na dohled. 10. Daruvala a 11. Armstrong jezdili od poloviny závodu jen těsně před ním – ale co naplat..?

Špička se právě chystala předjet o kolo zcela nedisponovaného Deleddu (Ital se včera vlastně nekvalifikoval, směl ale i tak startovat – další kritérium, které kvalifikaci uvádí v at-absurdum), když se o umělé zvýšení napětí po 26 kolech postaral další  “výdobytek moderny” – Safety Car. Brazilec Gianluca Petecof poničil svůj vůz o koupaliště a ostatní se na poslední dvě kola “srazili” za vodícím vozidlem.

Znovu se startovalo až těsně před koncem a Zhou si nenechal vítěztví vzít. Ani za ním se toho již příliš nezměnilo. Izraelec Nissany směl poprvé v životě na stupínek vítězů F2 a i pro Ralpha Boschunga znamenala 4. pozice nejlepší výsledek jeho kariéry. 10. pozici a tím i pole position do zítřejšího sprintu vyrval Armstrong na posledních metrech přeci jen Daruvalovi, Beckmann se Samaiou dojeli mimo body

Výsledek pátečního sprintu F2 v Monaku:

1. Guynyu Zhou, UNI-Virtuosi

2. Felipe Drugovich, Uni Virtuosi

3. Roy Nissany, DAMS

4. Ralph Boschung, Campos

5. Juri Vips, Hitech

6. Daniel Ticktum, Carlin

7. Theo Pourchaire, ART

8. Oscar Piastri, Prema

9. Liam Lawson, Hitech

10. Jehan Daruvala, Carlin

12. David Beckmann, Charouz Racing System

17. Guilherme Samaia, Charouz Racing System

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama