Pondělí 27.06.2022

Pondělí 27.06.2022

Pondělí 27.06.2022

reklama

Imola, Monako, Nürburgring a další – tohle jsou největší historické motoristické akce roku 2021

Reakce téměř všech evropských lídrů na pandemii koronavirus znamenala roku 2020 pro nejeden historický motoristický podnik smrtelnou ránu. Politická situace se v tomto ohledu (zatím?) nezlepšila, proto překvapí, že všichni pořadatelé velkých setkání pamětníků již poměrně brzy zveřejnili svá data pro rok 2021.

Českým fandům lze vřele doporučit návštěvu následujících podniků, kde ještě mohou spatřit „opravdové vozy F1 a opravdové hrdiny, kteří je svého času krotili“, aniž by se při tom museli vydat na cestu kolem světa:

Giancarlo Minardi a jeho bratr přišli teprve nedávno na nápad, uspořádat v Imole jakousi firemní vzpomínku. Z tohoto setkání „Minardiho přátel“ se rychle vyvinulo „hromadné volné ježdění F1, F2 a prototypů“ po klasické trati v Emilii Romagni. Na tuto přehlídku historických vozů se chodí rok co rok spontánně podívat i mnoho velkých známých italských jezdců. Minardiové letos začínají již v polovině dubna, aby se vyhnuli termínu Grand Prix Monaco Historique.

Čímž bychom hned byli u pravděpodobně nejlepšího historického podniku na evropské pevnině. Monacký ACM chce pojmout sezonu 2021 jako náhradu za zrušený event roku 2020 a proto pořádá svou „Historique“ výjimečně o lichý letopočet koncem dubna.

Komu tohle ještě pořád nebylo dost, ten se po jednom víkendu oddychu může vydat do Hockenheimu, aby – jako každý rok – při Jim-Clark-Revivalu-Hockenheim-Historic vzpoměl památky velkého skotského šampiona. Při té příležitosti si může prohlédnout desítky závoďáků všech myslitelných epoch sportu a setkat se s (většinou domácí) prominencí kokpitu. Podobně zajímavý podnik pořádají o polovinu července u zámečku Solitude nedaleko Stuttgartu, kde se na stejnojmenné trati až do 60. let pravidelně konaly nemistrovské velké ceny F1 a motocyklů.

Hned týden po „Solitude“ zamíří fanda dějin sportu do štýrského Gröbmingu, kam novinář Helmut Zwickl tradičně pozve ohromne množství historických vozidel a mezinárodních osobností. Nezapomenutelné zážitky má připravené i klasický Nürburgring, kde svou anuální Oldtimer Grand Prix naplánovali na polovinu srpna. Pohled do minulosti zavodní historie lze roku 2021 (teoreticky) zakončit návštěvou klasického zavodu do vrchu, Rossfeldrennen nad bavorským letoviskem Berchtesgaden.

Terminy zajímavých historických podniků ve střední Evropě 2021:

11. duben – Minardi Days, Imola
25. duben – Monaco Grand Prix Historique, Monte Carlo
9. květen – Jim Clark Revival, Hockenheim
18. červenec – Solitude Revival
24. červenec – Ennstal Classic, Gröbming
15. srpen – Oldtimer Grand Prix, Nürburgring
26. září – Rossfeldrennen, Berchtesgaden  

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama