Čtvrtek 18.04.2024

Čtvrtek 18.04.2024

Čtvrtek 18.04.2024

reklama

Patnáctiletý Mini novým mistrem italské F4. Přehlídka talentů v Imole bez českého zástupce

Italská F4 ještě „nemá hotovo“ (naposledy se pojede začátkem prosince), talentovaný Gabriele Mini z týmu Prema si ovšem již v Imole zajistil titul mistra. Je prvním Italem, kterému se to podařilo. O vítězství v závodech se v Imole podělili vesměs favorité: Se zlatými poháry jeli domů Gabriele Mini, Dino Beganovic a Jak Crawford.

Na trati Grand Prix v Imole se při předposledním podniku italského šampionátu formule 4 představilo rekordní obří pole 34 účastníků. K „Italům“ se totiž přidalo i několik vozů německého šampionátu – tak, jak to má v hodnotném mistrovství být . Pod stanem stáje Mücke Motorsport ale člověk těžko hledal monopost připravený pro českou naději Josefa Knoppa. Pilot z Plzně musel italský podnik vynechat a zůstaně tak jeho velkým tajemstvím, jak hodlá dohnat svou stále ještě eklatantní ztrátu na ostatní mladíky v Tatuusech-Abarth-F4, kteří se se svým „sportovním náčiním“ potýkají mnohem častěji, než on…  

  1. závod: Favorit Mini zvětšil vítězstvím svůj bodový náskok

V kvalifikaci „vypálil italské smetánce rybník“ vicemistr německé F4, Jak Crawford z USA. Za ním se časově seřadili domácí Gabriele Mini, Švéd Dino Beganovic (oba Prema), Italové Leonardo Fornaroli (Lynx) a Pietro Delli Guanti (BVM), Brit Oliver Bearman (US) z německého mistrovství, Rus Kyril Smal (pod přihláškou Premy) a novopečený německý mistr, Brit Jonny Edgar (jako Crawford z týmu Van Amersfoort). Sebastian Montoya se musel spokojit se 17. časem, fílius Riccarda Patreseho tentokrát chyběl.

Nejlepší start předvedl maličký Mini a úvodem držel prvenství před Crawfordem, Beganovicem a Delli Guantim. Divocí piloti F4 ovšem dokázali během prvního kola na čtyřech (!) různých místech autodromu havarovat a tak se na trati brzy objevil Safety Car. Po osmi minutách neutralizace se opět jelo naostro a re-startu využil především Beganovic: posunul se před Crawforda. První tři poté ovšem zůstali v těsném sevření, než 4 kola před koncem Crawford vybrzdil Švéda, který mu akci o málo později oplatil. Této tahanice využil Mini k tomu, aby oboum rozhodně ujel a zaslouženě vyhrál.

Čtvrté místo ubránil dobrý Bearman těsně před koncem závodu ještě lepším Fornarolim. Za poněkud bledým Edgarem dojel Montoya, který předvedl svůj nejlepší výkon sezony.

Výsledek sobotního závodu:

  1. Gabriele Mini, Prema
  2. Dino Beganovic, Prema
  3. Jak Crawford, Van Amersfoort
  4. Oliver Bearman, US
  5. Leonardo Fornaroli, Lynx
  6. Jonny Edgar, Van Amersfoort
  1. závod: Beganovic vítězem po 6 minutách komického „závodění“.

Sestava hlavních aktérů druhého závodu v Imole v neděli ráno se nezměnila: Nejlepší výchozí pozici si v kvalifikaci tentokrát připravil Beganovic před Minim, Bearmanem, Crawfordem, Smalem, Fornarolim, Montoyou a Edgarem.  

Švédský poleman udržel v krátkém boji s týmovým kolegou Minim po startu vedení, znovu se ale dlouho naostro nejelo. Tentokrát zahodili v prvním kole své vozy Gnos a Smal (po nehodě s Edgarem) a muselo se neutralizovat. Třetina závodu tím byla ztracena, Beganovicovi, který po re-startu vedl před Minim, Bearmanem, Crawfordem a 16letým Montoyou to ovšem jistě nevadilo. Jako první pak neudržel vůz na trati maličký Bearman: krátce před poločasem uklouzl v Aque Minerali a ztratil šest pozic. O málo později se v zatáčce Tosa srazili Ogaard a Patterson ze stáje Bhaitech a znovu se nedalo závodit…

Sotva se 8 minut před koncem pole znovu rozjelo, nastala další neutralizace – tentokrát se o ní postaral Maďar Valint. O výsledku tedy měl po dalším úklidu vraku rozhodnout sprint na 4 minuty – ani to ale italská F4 nezvládla. V šikaně Tamburello brzdil Montoya příliš pozdě a skončil v bariéře nedaleko místa, které se stalo osudným Sennovi. Beganovic, Mini a Crawford si tedy dojeli za Safety Carem pro poháry…

Výsledek nedělního závodu dopoledne:

  1. Dino Beganovic, Prema
  2. Gabriele Mini, Prema
  3. Jak Crawford, Van Amersfoort
  4. Jushua Duerksen, Muecke
  5. Leonardo Fornaroli, Lynx
  6. Oliver Bearman, US
  1. závod: Minimu stačilo stříbro ke zisku titulu.

Pro teprve 15letého Gabriele Miniho znamenal nedělní odpolední závod první „mečbal“ v ohledu na zisk titulu mistra. Obrovská italská naděje startovala z pole-position před dopoledním vítězem Beganovicem, Fornarolim, Crawfordem, Smalem, Bortoletem, Montoyou v opraveném voze a Edgarem.

Po zhasnutí startovních světel si Mini počínal jako opravdový šampion. Dobře vědouc, že se naostro asi zase dlouho nepojede, vyhrál vitální sprint do první šikany před Beganovicem, Crawfordem a Fornarolim. A skutečně: při prvním průjezdu šikanou Variante Alta zavrtal Rus Jaroslav Ševyrtalov svůj Lynx-Tatuus do bariéry. Následovala neutralizace…

S re-startem se Mini vypořádal ve stylu starého mazáka a držel dále první místo. Těsně před polovinou závodu se „probudili“ i oba junioři Red Bullu: Crawford předjel druhého Beganovice a Edgar se posunul na čtvrtou pozici před Fornaroliho. Německý vicemistr Crawford se s druhou pozicí ale nespokojil a 11 minut před koncem dokázal v Rivazze předjet i Miniho. Ital ovšem myslel spíše na bodový stav, než na obranu a druhým místem v cíli si zajistil nejen titul šampiona, ale jistě i další podporu Scuderie Ferrari.

Sebastian Montoya dojel dobrý sedmý a největší talent rumunského motorsportu, Filip Ioan Ugran zajistil stáji Jenzer bodík za 10. pozici.

Výsledek nedělního závodu odpoledne:

  1. Jak Crawford, Van Amersfoort
  2. Gabriele Mini, Prema
  3. Dino Beganovic, Prema
  4. Jonny Edgar, Van Amerfoort
  5. Francesco Pizzi, Van Amersfoort
  6. Leonardo Fornaroli, Lynx

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama