Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Formule Renault v Imole: Petr Ptáček před zraky bossů F1 dvakrát na bodech

Zlaté poháry obou závodů Evropského poháru formule Renault v Imole si rozdělili favorité ročníku Brazilec Caio Collet a Francouz Victor Martins. Český jezdec Petr Ptáček skončil dvakrát na bodech, o přední pozice ale nedokázal bojovat.

V původním kalendáři formule 1 nezůstal díky politickým hrátkám kolem aktuální chřipky kámen na kameni: Jednou z narychlo vložených „velkých cen“ se stal poněkud uhozený dvoudenní podnik v Imole. Italové vlastně chtěli připustit i omezený počet diváků a tak se  postarali i o „rámec“, který ovšem tvořil pouze Evropský pohár formule Renault. 19 jezdcům tohoto mistroství, mezi nimiž je i Čech Petr Ptáček,  mohlo být nakonec jedno, jaké okolnosti jim pomohly k tomu, startovat společně se svými vzory a chtěli se náležitě blýsknout… 

Sobota, 1. závod: Junior Renaultu, Collet vítězí s přehledem

V kvalifikaci se takový „záblesk geniality“ nejlépe podařil domácímu Lorenzovi Colombovi. Postavil monopost stáje Bhaitech na pole-position před Britem Alexem Quinnem (Arden), Brazilcem Caio Colettem (R-ace), Argentincem Francem Colapintem (MP) a úřadujícím vice-mistrem Victorem Martinsem (ART) z Francie. Petr Ptáček, startující za nizozemskou stáj MP, byl o 0,9s za polemanem 14. 

Za krásného slunečného podzimu v Emilii Romagni vyrazil poleman Colombo sice dobře, před první šikanou ovšem brzdil příliš pozdě a musel si ji zkrátit přes štěrkový bunkr. První místo proto převzal Brazilec Caio Collet před Colombem, Quinnem a Colapintem. Na stejném místě v šikaně Tamburello skončil závod pro další dva vozy (Arona a Vidalese) a tak se Petr Ptáček relativně „levně“ posunul kopředu na 10. místo. Stejný nešikovný kousek zopakoval v Tamburellu hned v prvním kole po re-startu i Švýcar Saucy, z čehož opět profitoval i Ptáček.

Kolem poloviny 30minutového závodu se junior Renaultu Collet dokázal odpoutat od Colomba, který po chybičce ztratil i druhou pozici vůči Quinnovi. Ve stejné fázi před sebe musel Ptáček pustit de Wildeho (Arden). Collet, který již minulý rok patřil mezi nejrychlejší této třídy, si poté dojel pro jasné vítěztství, zatímco o 3s za ním bojovali Quinn, Colombo a Colapinto o zbývající místa na stupínku vítězů až do posledních metrů.

Petr Ptáček dojel po relatině nenápadném závodě v sandviči Uga de Wildeho a Michaela Belova (Rus se letos několikrát objevil i v monopostu F3 týmu Charouz Racing System) jako 10.      

Výsledek:

1. Caio Collet, R-ace

2. Alex Quinn, Arden

3. Lorenzo Colombo, Bhaitech

4. Franco Colapinto, MP

5. Victor Martins, ART

6. Hadrien David, MP

10. Petr Ptáček, MP

Neděle, 2. závod: Martins těžil ze smůly Colleta

Do kvalifikace druhého závodu víkendu v neděli ráno s sebou vzal Collet „momentum“ ze soboty: rychlejší, než on byl pouze Victor Martins. Druhou startovní řadu vytvořili Colapinto s Davidem před Vidalesem a de Wildem. Petr Ptáček se s Autodromo Enzo e Dino Ferrari spřátelil lépe a zajel 9. čas.

Startovní tlačenicí tentokrát všichni prošli bez úhony – bouralo se až po polovině prvního kola v brzdné zóně šikany Alta: přemotivovaný David Vidales zezadu vrazil do Colapinta a „sklidil“ z dráhy nešťastného Colleta. Petr Ptáček se nestačil ani poděkovat a postoupil bez boje kupředu na 6. pozici. Zkušený Martins od té chvíle bez chyby držel první pozici a ani na pořadí za ním Franco Colapinto, Hadrien David, Ugo de Wilde, Alex Quinn a Petr Ptáček se  nic neměnilo. Český jezdec týmu MP ovšem celou dobu musel kontrolovat nebezpečného Švýcara Saucyho bezprostředně ve svém závěsu.

Zatímco Martins na špičce spolehlivě dokroužil směrem vítězství, využil Ptáček souboje Quinna s de Wildem a oba dotáhl. Závěr závodu proto žil z čtyřboje o pátou pozici mezi de Wildem, Ptáčkem, Saucym a Aronem – k výměně míst ale nedošlo.

Český talent tedy dokázal v obou závodech v Imole bodovat, celkově ale drží pouze 13. pozici a v boji o titul již dlouho neparticipuje. O ten pojedou v posledních dvou podnicích sezony v Hockenheimu a Le Castelletu výhradně Martins s Colletem.

Výsledek:

1. Victor Martins, ART

2. Franco Colapinto, MP

3. Hadrien David, MP

4. Alex Quinn, Arden

5. Ugo de Wilde, Arden 6. Petr Ptáček, MP

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama