Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

F3 v Mugellu: Poslední kvalifikace sezony jezdcům Charouz Racing System nevyšla

V italském Mugellu absolvuje šampionát FIA-F3 poslední podnik sezony. V kvalifikaci pro sobotní závod se nedokázal prosadit ani jeden z lídrů celkové tabulky a bude to Lirim Zendeli, kdo vyrazí (jako před týdnem v Monze) z pole-position. Český tým Charouz Racing System přijel do Toskánska jen se dvěma jezdci. Rus Michael Belov uzavírá po dnešní session první dvacítku, Čech Roman Staněk se bude zítra muset drát kupředu ze 26. pozice.

Nejkratší evropský šampionát F3 všech dob (začali jsme teprve před dvěma měsíci v rakouském Spielbergu!) přicestoval do toskánského Mugella k velkému finále, před kterým měli dva piloti (Australan Oscar Piastri a Američan Logan Sargeant) realistické a další kvarteto mladíků (Theo Pourchaire, Liam Lawson, David Beckmann a Frederik Vesti) alespoň teoretické šance na titul. Šlo o každý bodík a ty sebral „poleman“, tedy vítěz páteční kvalifikace, hned čtyři. Není proto divu, že se výše jmenovaní na pro všechny relativně neznámé trati zvláště snažili. Jen Piastri s Loganem v tomto ohledu „neměli nárok“, protože si s sebou do Mugella přivezli penalizace několka míst z Monzy… 

V dopoledním volném byl nejrychlejší nejstarší jezdec pole, 26letý Jake Hughes (HWA), před Lirimem Zendelim (Trident) a Dennisem Haugerem (Hitech). Z jezdců Charouz Racing System zapsal Michael Belov dobrý 11. čas. Rus tím byl o 0,5s rychlejší než Roman Staněk na 20. místě. Brazilec Igor Fraga na trati neobjevil.

Ve 28 stupních v polední kvalifikaci nejprve zopakoval Hughes svůj ranní výsledek a byl o 9 tisícin rychlejší, než David Beckmann. Hned za nimi následovalo trio scuderie Prema, Sargeant, Vesti s Piastrim. Roman Staněk ztratil jedno ze svých měřených kol výletem do štěrku a byl 20., o necelu desetinku před kolegou Belovem. 

Po výměně na novou sadu pneumatik vyšel poslední útok na pole-position nejlépe Lirimovi Zendelimu. Druhý čas sice zajel favorizovaný Logan Sargeant, do zítřejšího závodu ale vyrazí kvůli penalizaci z Monzy až z 5. místa. Z první řady tedy bude startovat Hughes a druhou vytvoří Frederic Vesti s Enzem Fittipaldim (Brazilec zná trať dobře z italské F4). Dvojice Charouz Racing System se bude muset vypořádat se startovními pozicemi 20 (Belov) a 26 (Staněk). Podobně nevydařený pátek má za sebou i druhý z velkých favoritů, Oscar Piastri. Australan zajel jen 11. čas a jeho „hypotéka“ z Monzy ho v sobotu odsune až na 16. startovní místo.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Německá ADAC-F4: Také v Zandvoortu udával tempo Antonelli

Účastníci německé ADAC-F4 se asi zhrozili, když jim svitlo, že se italský tým Prema bude pravidelně účastnit i jejich šampionátu. Podnik v nizozemském Zandvoortu se stal přehlídkou červeno-bílých vozů. „Muž F4 roku“ Andrea Kimi Antonelli kraluje nejen italskému šampionátu, brutálně udával

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

reklama