Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

F2 v Mugellu: Charouz Racing System čeká perná sobota

V kvalifikaci FIA-F2 v Mugellu se poprvé ve své kariéře prosadil dánský jezdec francouzského týmu ART, Christian Lungaard. Velmi těsně porazil Brity Daniela Ticktuma a Calluma Ilotta. Oba vozy Charouz Racing System zajely v první sérii rychlých kol velmi slibné časy, druhá část kvalifikace jim ale sedla hůře. A tak vystartují Louis Delétraz a Pedro Piquet zítra z pozic 12, resp. 16. 

Okruh Autodromo Internazionale del Mugello není pro formuli 2 jen tak ledajakou dráhou. Letošní start této třídy na roku 1974 zbudované trati 30 kilometrů severovýchodně od Florence je vlastně jakýmsi „návratem domů“: V 70. a 80. letech toto místo pravidelně patřilo do evropského šampionátu F2. Prvním vítězem se zde v polovině května 1974 stal legendární Patrick Depailler, přičemž tehdy byla v poli poražených velká jména jako Tom Pryce, Brian Henton, Jean-Pierre Jabouille, Patrick Tambay, John Watson, David Purley a Jacques Laffite. Mluvíme ale o dobách, kdy se o samotnou účast v závodě pralo 37 pilotů – startovat jich smělo jen 30. Šestnáct z nich se dříve či později ukázalo ve formuli 1. F2 prostě ještě byla skutečnou líhní talentů s perspektivou…

Během dalších let rozkvětu F2 si z Mugella vezli zlaté poháry Maurizio Flammini, Jean-Pierre Jabouille, Bruno Giacomelli, Derek Daly, Brian Henton, Corrado Fabi, Jonathan Palmer a naposledy roku 1984 Mike Thackwell. F2 pak musela udělat místo formuli 3000, která se na trati v Toskánsku objevila již jen čtyřikrát (vyhráli Pierluigi Martini, Alex Zanardi a v letech 1996 a 1997 dvakrát Ricardo Zonta). Úpadek areálu pak nikdo neřešil. Až autodrom zakoupila automobilka Ferrari a používala ho především jak testovací trať. Letošní sezona tedy pro Mugello znamená (pravděpodobně jediný) návrat do kalendáře velkého mezinárodního monopostového sportu. 

Páteční podvečer sliboval napínavou podívanou. Vždyť šlo o postavení na startu v sobotním hlavním závodě. Netrvalo dlouho, než vítěz z Monzy Mick Schumacher a také zkušený domácí borec Luca Ghiotto, jen s velkou porcí štěstí unikli „Aitkenově osudu“. Své rozdivočelé monoposty jen se štěstím udrželi a neskončili v bariéře.

Chladný zůstal za těchto poněkud divokých okolností především Seveřan Christan Lungaard. Na první sadě pneumatik byl dánský pilot týmu ART nejrychlejší před Danielem Ticktumem (Brit se pořád ještě cítí „okraden o nedělní triumf v Monze“) ze stáje DAMS. Následovali výborně naladění outsideři Felipe Drugovich a Juri Vips, který smí u DAMSu po Barceloně zaskakovat za zraněného Seana Gelaela. Pohled na pátý řádku výsledků musel hřát manažera Charouz Racing System Boba Vavříka u srdce. Figuroval na ní totiž Louis Delétraz, jehož ztráta na pole-position činila pouze 0,3s. Mladý Piquet opět na něj ztrácel jen 0,4s, což znamenalo před přezutím na čerstvé pneumatiky Pirelli 14. místo. Mechanici týmu tedy našli pro trať v Mugellu očividně velmi dobré nastavení a v české stáji se mohli tešit na druhou, rozhodující část kvalifikace.

Pět minut před koncem session začaly znovu padat rekordy. Jako první svůj dosavadní čas dokázal zlepšit Lungaard a ukázalo se, že to bylo pro ostatní příliš. Za ním se sice zlepšili Ticktum, lídr šampionátu Callum Ilott a Marcus Armstrong ve druhém voze ARTu, na Dána ale byli krátcí. Vips zahodil své naděje ve štěrku. Delétraz se propadl na 9. místo a Piquet byl 16.

Piloti poté nechali své pneumatiky jedno pomalejší kolo „odpočinout“ a těsně před koncem kvalifikace se ještě jednou jelo o všechno. Na špičce se ovšem pořadí nezměnilo – jen Shwartzman s Aitkenem a Tsunodou se dokázali posunout těsně před Delétraze a tak na rychlejší z obou vozů Charouz Racing Systemu zbylo jen 12. místo. Ovšem Švýcar klesl ne svojí vinou. Delétraze se totiž připletl do cesty Vips, za což byl následně potrestán poklesem o tři místa. Nebýt toho, Delétraz by velmi pravděpodobně skončil v elitní pětce. Pedro Piquet zítra vyrazí ze 16. pozice, přičemž mu na prvního scházelo jen 0,8s. V Mugellu ale rozhodovaly setinky a nejlepší trojici nakonec dělilo jen 0,071s!

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Německá ADAC-F4: Také v Zandvoortu udával tempo Antonelli

Účastníci německé ADAC-F4 se asi zhrozili, když jim svitlo, že se italský tým Prema bude pravidelně účastnit i jejich šampionátu. Podnik v nizozemském Zandvoortu se stal přehlídkou červeno-bílých vozů. „Muž F4 roku“ Andrea Kimi Antonelli kraluje nejen italskému šampionátu, brutálně udával

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

reklama