Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

reklama

Charouz Racing System v Maďarsku: Skvělý Delétraz dojel 7., Piquet dlouho bojoval o elitní desítku

Na Hungaroringu to bylo v rámci prvního závodu Velké ceny Maďarska FIA F2 pořádné drama. Skvělé je, že se na parádním sportovním zážitku podíleli i jezdci Charouz Racing System. Louis Delétraz dojel pro body za sedmé místo i pro slibnou startovní pozici do nedělního sprintu. Pedro Piquet se dlouho držel na bodovaných místech, jeho pneumatiky ale byly v závěru v koncích. Český tým přesto předvedl jasně viditelný návrat ke konkurenceschopnosti.  

V sobotu odpoledne zůstalo východně od Budapešti sucho. Kdo si myslel, že to bude znamenat nudný závod, nemohl se více splést. Jezdci do toho od začátku šlapali na plné obrátky a o dramatické momenty nebyla nouze. Pedro Piquet s Louisem Delétrazem se hned usadili na pozicích těsně za top 10 – a z českého pohledu mělo být ještě lépe. Naštěstí pro české fanoušky se totiž piloti Charouz Racing System všem kolizím úspěšně vyhýbali a z nepřehledné úvodní fáze dokázali oba těžit, když se posunuli na bodovaná místa.

A to ještě nebylo zdaleka všechno. Piquet zajel nejrychlejší kolo dosavadní fáze závodu a vypadalo to, že se bude pouze řešit, kolik premiérových bodů získá. Bláznivému závodu plnému zvratů však ještě nebyl konec. Brazilec postupně odpadal a zaplatil krutou nováčkovskou daň. Pneumatiky mu do závěru nevydržely a Pedro dojel až čtrnáctý.

Naopak Delétraz o své další mistrovské body bojoval jako lev. Proti Mazepinovi, Daruvalovi a Drugovichovi, kteří měli – podobně jako vítězný Shwartzman – čerstvější obutí, ovšem v závěrečných okruzích neměl šanci. V posledních fázích závodu se mu však povedlo předjet nejen Zhoua, ale dokonce i Ilotta. Bylo z toho tedy skvělé sedmé místo! A co víc, do nedělního sprintu Švýcar vyrazí z první řady a bude moci navázat na stupně vítězů z úvodního podniku v Rakousku.

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama