Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

reklama

Foto Story: Tragédie ze Spa na malý svět F2 pořádně dolehla až v Monze

Pokud smrt Anthoina Huberta v Belgii šokovala, byly následky této události o týden později v Monze ještě mnohem hlubší a viditelnější. Někteří se s událostí vypořádali navenek lépe, jiní hůře. Situaci jistě nezlepšují zprávy o zdraví Juana Manuela Correiy, které nejsou právě povzbudivé. A tak nesly všechny vozy nápisy, kterýmy se týmy chtěli poklonit Francouzově památce a podpořit Američanův boj o uzdravení.

Tatiana Calderonová letos nikdy nebyla mezi nejrychlejšími, nehoda ve Spa se na jejím italském výkonu ale podepsala ze všech pilotů nejvýrazněji. Jack Aitken byl – jako Hubert – členem juniorské akademie Renaultu a na stupni vítězů zdravil v neděli pohledem do nebes kamaráda a soupeře. Pak společně s Jordanem Kingem a Nyckem de Vries vytáhli trikoloru…

Na trati se ovšem bojovalo stejně tak tvrdě, jako před měsícem v Maďarsku. A to je dobře. Profesionál má při rychlosti 320 km/h před Parabolikou myslet na svůj brzdný bod a ne na to, co zažil s kamarády, kteří již v paddocku nejsou…

Callum Ilott zajel české stáji Sauber Junior by Charouz pro první pole-position, přičemž mu jistě přišla vhod neutralizace po tomto uklouznutí Macušity. Japonec si vše vynahradil sobotním vítězstvím. Zametač pole Mahaveer Ranghunatan absolvoval sezonu 2019 a i kvalifikaci v Monze v nelakované přilbě. Před sobotním závodem měl poprvé pomalovanou ochranou hlavy. Ta mu přinesla štěstí a dojel si pro první bod!

Na Micka Schumachera se na grid přišel podívat Ross Brawn, bývalý spolubojovník jeho otce Michaela, Němec ale podal v Monze jen bledý výsledek. Grid Formule 2 si prošel i prezident FIA, Jean Todt. Nápadně mnoho času strávil v paddocku Formule 2 poradce Liberty v ohledu na nový reglement F1 2021  a bývalý šéf Ferrari, Daniele Audetto. Mechanik číslo 1 týmu Charouz, Karel Bobisud zatím pracoval bez ustání na druhém šasi pro Soči.

A další zajímavost na konec: Aniž bych chtěl blíže komentovat „lidskou zvědavost“, kterou bez pochyby zvýšily belgické události: Pokud po kvalifikaci F1 opouští zpravidla 80% publika, bylo to v Monze roku 2019 právě naopak – 80% tentokrát zůstalo na svých místech. F2 je prostě najednou „zajímavá“ a ještě nikdy nejela před tak pěkně zaplněnými ochozy. To stejné platí pro zaplněnou uličku boxů a grid. Novináři a fotografové, které jindy zajímá jen Hamilton a spol. najednou objevili i juniory…

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama