Čtvrtek 02.05.2024

Čtvrtek 02.05.2024

Čtvrtek 02.05.2024

reklama

Evropská Formule Renault: Ptáček v Maďarsku bodoval, na euforii to ale nebylo

Pro Petra Ptáčka juniora byl další díl evropské Formule Renault na maďarském Hungaroringu velmi cennou zkušeností a také důkazem, že rychlost mu rozhodně nechybí. Více než kdy jindy zde však hrálo roli počasí, na jehož vrtochy český talent také nakonec doplatil.

Alfou a omegou téměř každého závodu je kvalifikace. A Petrovi se v Maďarsku ani jedna nepodařila. V té první bohužel v plánovaném rychlém kole „chytil“ pomalý vůz v kritickém bodě okruhu, což znamenalo zásadní zdržení. Na startu z toho tak bylo až patnácté místo. „Bylo to špatné. Trať usychala, potřeboval jsem volný prostor a zajet rychlé kolo. Bohužel se to nepovedlo,“ kroutil hlavou šestnáctiletý talent. Těžko odhadovat, kolik Petr tratil, ale pokud by vše šlo podle plánu, díky rychlosti mohl být na pátém, možná šestém místě. Dobré tempo však potvrdil v závodě. Ptáčkovi se povedl start, když se vyhnul nebezpečné kolizi několika vozů. Najednou se objevil na sedmém místě, které udržel až do cíle. „Byl to nejlepší start ve Formuli Renault. Je to něco, co jsem často dělal v motokárách. Jsem spokojený,“ pochvaloval si.

Bohužel to ale byla Petrova poslední radost uplynulého víkendu. Druhá kvalifikace byla ještě horší než ta první, Ptáčkovi se totiž kvůli technickým problémům vůbec nepovedlo zajet čas, který by se mu počítal. Do závodu, který kvůli počasí začínal za safety car, tak vyrážel až z devatenácté příčky. Smůle však ještě nebyl konec. Počasí jezdcům opravdu nepřálo a tak byl závod po dvanácti minutách ukončen, Petr tak byl klasifikován na šestnáctém místě. „Do příštích závodů musíme přemýšlet, co zlepšit. Věci ale možná vypadají horší než doopravdy jsou,“ uzavřel Ptáček junior. Další zastávka šampionát je na programu 27.-29. září na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve Španělsku.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama