Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

reklama

Foto Story F3 v Monze: Našel Dr. Marko pro Red Bull konečně svůj drahokam?

Základna mladých talentů Red Bullu je relativně široká, v zásadě se Dr. Markovi ale ještě nepodařilo najít vlastního velkého šampiona (Vettel a Verstappen již „byli hotoví“, když je vzal pod svá křídla). Jedním z nových pilotů, kteří letos startují v barvách rakousko-thajské limonády je 19letý (vypadá na 12-13) Juki Tsunoda, kterého Marko umístil ve švýcarském týmu Jenzer v seriálu FIA F3.

V malém rodinném týmu to Tsunoda jistě nemá proti gigantům jako ART a Prema lehké a jeho výsledky byly až do Spa relativně „nevyrovnané“. V Belgii na sebe ale poprvé upozornil špičkovým výsledkem a v Monze dokázal rozhodně udeřit: vyhrál obtížný nedělní sprint, který se startoval za mokra a skončil na téměř suché trati. „Dr. Marko u nás za něj zaplatil a jinak se příliš nezajímá. Když někdy zavolá, tak nám spíše vytýká chyby. Dostat od něj uznání je velmi těžké…“ svěřil mi ve Spa Andreas Jenzer.

V Monze bylo najednou všechno jinak. Dr. Marko přišel svému talentovi společně se šéfem Hondy, Yamamotou pogratulovat a i Jenzera objal. Když Juki přebíral zlatý pohár tak Rakušan nahlas volal „Bravo“  a tleskal. Zdá se, že cítí, že má tentokrát v rukou opravdový diamant, který ve Formuli 1 možná brzy nahradí nevýrazné vycpávky kokpitu rázu Gaslyho, Kvjata nebo Albona…

Hlavní sobotní závod ovšem patřil trojici Premy – bez diskuzí… Jezdci italské scuderie dojeli na místech 1 až 3 a Shwartzman, Armstrong s Daruvalou na stupínku vítězů náležitě smočili šampaňským zastupitele týmu. Rus Robert Shwartzman při tom již není na své cestě k titulu mistra F3 k zastavení.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Závody GT-Open a Euroformula-Open na Red Bull-Ringu

Španělská organizace GT-Open pod vedením bývalého špičkového pilota prototypů Jesuse Parechy hostovala tradičně na Red Bull Ringu. Co do počtu účastníků by nemohly být její dvě stěžejní třídy rozdílnější: zatímco se Pareja mohl těšit z rekordního pole 24 burácejících vozů

reklama