Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Závod F2 v Le Castellet: Nyck de Vries dominoval, Charouzův tým zajel solidně

Nyck de Vries pokračoval na okruhu Paula Ricarda ve Francii tak, jak před časem o 200km na východ v Monaku skončil: vítězstvím. Jezdci Antonína Charouze předvedli dobrý závod. Zatímco výborný výkon Calluma Ilotta zůstal po nehodě neoceněn, Juan Manuel Correa dojel pro dobré sedmé místo.

Mladý Brazilec Sergio Sette Camara letos jede svou třetí sezonu ve Formuli 2 a na jaře patřil do nejužšího kruhu favoritů. Po zdrženlivém vykročení do ročníku konečně našel špičkový rytmus, což potvrdil pátečním nejlepším časem kvalifikace. Za jezdcem domácí organizace DAMS se ke startu sobotního hlavního závodu připravili silný čínský junior Renaultu Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi), letos příjemně svěží Jack Aitken (Campos), další z předsezonních favoritů Nyck de Vries (ART) a k radosti Antonína Charouze Brit Callum Ilott. Také druhý jezdec stáje Sauber Junior by Charouz, Juan Manuel Correa si směl startujíc ze 12. pozice dělat reálné naděje na body.

Na stratu ovšem Sette Camara zaváhal. Přesně na tohle čekali de Vries s Aitkenem a nechali v první zatáčce Brazilce za sebou. Ilott dokončil první kolo jako pátý za Zhouem, dokončil ho ale – jako všichni ostatní – za neutralizace: ve druhé zatáčce totiž ztratil Gelael kontrolu nad svým vozem, a torpédoval týmového kolegu od Premy, Schumachera. Také Boschung a Mazepin se dokázali již na prvním kilometru střetnout… Correa v tomto chaosu zachoval klid a posunul se o tři místa kupředu. Ředitel podniku se po dvou kolech rozhodl jízdu přerušit červenou vlajkou.

Po úklidu dráhy a velmi pomalém zahřívacím kole za Safety Carem vyrazil de Vries opět optimálně. Pneumatiky měnil lídr v osmém kole, tedy o kolo později, než Aitken a z boxů se vrátil jen těsně za Britem. Rozjetý Nizozemec ovšem ještě ve stejném kole vybojoval vedení nazpět. Malým výletem mimo trať ztratil Ilott v této fázi dvě pozice vůči Macušitovi a Latifimu, jeho kolega Correa rovněž musel pustit dva soupeře před sebe: Deletraze a Ghiotta. Britský jezdec stáje Charouz se pak pracně dostal nazpátek před Kanaďana a sérií rychlých kol dohnal i Japonce. Macušita ho ovšem na konci rychlé zatáčky Signes zle blokoval. Ilott poté nepolevil, dostal se do smyku, vrazil do soupeře a musel vzdát. Smutný konec opravdu dobrého představení juniora Akademie Ferrari…

Po 15 ze 30 kol závodu vedl de Vries o 4 sekundy před Aitkenem a Sette Camarou, kteří urputně bojovali o druhé místo. Zbylý Charouzův jezdec Correa hájil osmou pozici před Kingem a Hubertem. Američan v českých službách si vedl závěrem závodu velmi dobře a předjel dokonce sedmého Ghiotta. Ital si při tomto manévru ulomil kolo. Correa měl závěrem závodu výborné tempo a udržel svou dobrou pozici – mimo jiné i díky brutální blokádě vůči Macučitovi – až do cíle.

Text: Roman Klemm
Foto: Sauber Junior Team

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama