Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

V německé F4 vše při starém: Charouzovi hoši válcují konkurenci!

V minulé sezóně se v šampionátu ADAC Formule 4 radoval z mistrovského titulu Lirim Zendeli. Dnes už je německý pilot členem Sauber Junior Teamu ve Formuli 3. O třídu nižší mistrovství však opět ovládá vítěz týmové soutěže z roku 2018 US Racing-Charouz Racing System, byť pod malinko změněným názvem. Zkrátka kdo umí…

Abychom hned vše uvedli na pravdou míru, tým se dnes díky spolupráci se společností Sauber Motorsport jmenuje Sauber Junior Team by US Racing-CHRS. To nic nemění na tom, že všichni čtyři piloti jsou po dvou zastávkách šampionátu v elitní šestce, stáj vede průběžné pořadí týmů. Na čele šampionátu se momentálně vyhřívá francouzský mladíček Théo Pourchaire, třetí příčku „okupuje“ pilot se slavným příjmením Artur Leclerc, šestý je zatím Alessandro Ghiretti. Že se nemůžete dopočítat? To je v pořádku, čtvrtému muži německého mistrovství Formule 4 je totiž třeba věnovat samostatné řádky. 

Jmenuje se totiž Roman Staněk a je to po dlouhé době první Čech, který má opravdu reálnou šanci dostat se do vysněné Formule 1. Tým Alfa Romeo Racing F1 si pochvaluje, jak talentovaného jezdce před sezónou dostali pod svá křídla. Není se čemu divit, Staněk do F4 vlétl jako uragán, po prvních závodech dokonce vedl pořadí jezdců! Na sotva patnáctiletého klučinu je to úctyhodný počin. A i když po závodech na Red Bull Ringu klesl „až“ na momentálně čtvrtou pozici na svého stájového kolegu v čele ztrácí pouhých deset bodů. Což neznamená prakticky nic, stáhnout to může během jediného závodu. 

Jisté také je, že Staněk od začátku sezóny potvrzuje nejen obrovskou dávku talentu, ale také pokoru a chuť se učit. Také má od koho! Šéfové týmu Ralf Schumacher, Gerhard Ungar nebo Antonín Charouz jsou muži, kteří mu mohou dát mnoho cenných rad. Důležité také je, že český reprezentant má touhu se učit, zůstává nohama na zemi a hvězdné manýry se mu vyhýbají. Pokud to vydrží a „nezblbne“ jako řada jiných, sen v podobě Formule 1 se může stát realitou.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama