Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

Staněk v Itálii zase září. Přesto skončil těsně před pódiem

První závod italského šampionátu Formule 4 přivítal Autodrom Vallelunga Piero Taruffi. Nechyběl u toho ani český reprezentant Roman Staněk, který si sem odskočil z německého seriálu ADAC F4, kde je momentálně v průběžném vedení. Neztratil se ani na Apeninském poloostrově, právě naopak!

Sobotní závod poznamenal déšť. Staněk, který i v Itálii hájí barvy týmu US Racing-Charouz Racing System doplatil na fakt, že na trati byl prakticky neustále safety car. Z pole position vyrazil zlobivý chlapec Gianluca Petecof (minulý týden v Německu se vztekal jako puberťák), aby tentokrát ukázal, že opravdu umí. Byť za vydatné „pomoci“ zmíněného safety caru. Už po prvních kolech byl závod tímto způsobem zpomalen kvůli nehodě. Mezitím začalo pršet, většina jezdců přesto zůstala na hladkých pneumatikách, protože trať byla mokrá pouze v některých částech. Závod je restartován a řada pilotů má co dělat, aby své vozy ovládla.

Teprve patnáctiletý Čech si však udržoval solidní tempo a vypadalo to, že by ze čtvrtého místa mohl zaútočit na pořadí na stupních vítězů. V naprostém klidu je i Petecof, který stále navyšuje svůj náskok v čele. Na trať však znovu vyjíždí safety car a jezdci za ním musí kroužit až do konce závodu, což pro Romana znamená konec nadějí na útok na „bednu“. Musel se tedy spojit až s „bramborovou medailí“ za Petecofem, Belovem a Famularem. Těšit ho může alespoň fakt, že vyhrál mezi nováčky a do sobotního závodu vyrazí z pole position.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama