Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

reklama

Začala italská F4: Staněk junior dvakrát těsně pod bednou

Poté, co si Roman Staněk junior minulý víkend připsal své premiérové vítězství v rámci ADAC F4 a vede celý šampionát, postavil se také na start prvního podniku italské Formule 4 na Autodromu Vallelunga Piero Taruffi. A patnáctiletý mladíček se opět dokázal prosadit. Jen nešťastná penalizace ho stála vítězství ve druhém závodě. Nakonec z toho tedy byla dvě čtvrtá místa, poslední měření sil pak dokončil šestý.

Celý závodní víkend poznamenalo počasí. První květnový víkend jakoby závodům nepřál. To také znamenalo, že na 4,85 kilometru dlouhém okruhu velmi často kroužil safety car. Ono ukočírovat 37 aut na trati při pomalosti italských organizátorů je něco nemožného. A dá se říct právě safety car se stal Romanovým osudem. V prvním závodě totiž pilot US Racing-Charouz Racing System by Sauber Junior Team kvůli němu prakticky neměl šanci na pořádné předjíždění. Bylo z toho čtvrté místo, ale dobrá startovní pozice do dalšího závodu. Staněk si totiž zajistil pole position. A zase ten proklatý safety car! Český reprezentant se sice nejprve propadl na čtvrté místo, ale skvělou jízdou se rychle prokousal na stříbrnou pozici a dotíral na vedoucího Brazilce Petecofa. Ten si dokonce několikrát počínal ne úplně fér, byť stále v rámci pravidel, aby se českého mladíčka zbavil.

Roman zajel své nejrychlejší kolo a dvě minuty před koncem závodu zaútočil na vedoucího borce. Podařilo se mu dostat před něj a na stupních vítězů si užíval slastné pocity vítězství. Ty však velmi brzy vystřídalo zklamání, Roman se totiž dozvěděl o desetisekundové penalizaci, protože předjížděl v době, kdy byl na trati safety car. A protože stejnou „nadílku“ dostal i Petecof, rázem z toho byl sešup až na čtvrté místo. Byla to velká škoda, protože Staněk junior si v závěru závodu počínal jako zkušený mazák. Druhý nedělní závod byl odložen kvůli dešti a čekalo se, až alespoň trochu oschne trať. Roman vyjel z jedenáctého místa, hlavní roli od prvních metrů opět hrálo safety car. Když se konečně začalo závodit, kvůli karambolu bylo zase po všem. Takže i když se Roman postupně prokousával startovním polem vpřed, na lepší než šesté místo to nebylo.

Staněk v každém případě v Itálii znovu ukázal, že má opravdu velký talent a soupeři i odborná veřejnost ho musí brát naprosto vážně. Navíc to má srovnané v hlavě a touhu na sobě neustále pracovat. U týmu Alfa Romeo Racing, který jezdí formuli 1 a který si ho před sezónou pojistil smlouvou, si musí mnout ruce. Takový borec se totiž nerodí jen tak každý den a český fanoušek vyhlíží, kdy že se Roman dostane do vysněné formule 1. Protože tenhle klučina na to rozhodně má.

Výsledky
1. závod
1. G. Petecof – Prema Powert
2. M. Belov – Bhaitech SRL
3. A. Famular – Prema Powert
4. R. Staněk – US Racing – CHRS

2. závod
1. J. Durksen – BWT Mucke MO
2. I. Cohen – Van Amersfoo
3. M. Belov – Bhaitech SRL
4. R. Staněk – US Racing – CHRS

3. závod
1. G. Petecof – Prema Powert
2. Roy Allecco L. – Van Amersfoo
3. J. Durksen – BWT Mucke MO

6. R. Staněk – US Racing – CHRS

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama