Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

reklama

Haas pod palbou kritiky. Úspěchy jsou prý díky úzké spolupráci s Ferrari

Když se sem tam objeví kritika jakéhokoli týmu Formule 1 ze strany konkurence, většinou se nad tím dá mávnout rukou a připsat to každodennímu boji a taktice. Jenže Hass je pod palbou kritiky už pořádně dlouho. A rozhodně se nedá říct, že by ustávala, spíš naopak.

Každý jezdec i tým má jedinou touhu – být nejlepší. Otázka je, za jakou cenu se to děje? Konkurence poukazuje na fakt, že Haas má až příliš úzkou spolupráci se Scuderia Ferrari. Což je jistě nepopiratelný fakt, ale vážně až do té míry, že jsou porušována pravidla? Dnes je to totiž tak, že týmy mezi sebou sice nemohou sdílet technické informace, ale součástky už ano. Přesně to se děje. Boss Racing Pointu Otmar Szafnauer si však myslí, že týmy rámec dost možná překračují. A není v tom sám, podobné hlasy se ozývají například z McLarenu, ale i dalších stájí.

„U Haasu dělají vše, co jim pravidla povolují. Nezlobím se na ně ale na ty, kteří tato pravidla tvoří a tyhle věci umožňují,“ rozčiloval se Szafnauer. Jeho technický ředitel Andy Green dodal, že je přesvědčen o tom, že Haas a Ferrari mezi sebou „čachrují“ i s technickými informacemi. Respektive, že Haas profituje ze zkušeností, peněz i objevů „Velkého bratra.“ Důkazy ale zatím nepředložil. Nicméně ono je opravdu velmi zvláštní, že tým s téměř nicotným rozpočtem čeří vody v tom, co se dá nazvat jako „skupina B“ formule 1. Tedy mezi týmy, které bojují o důležité body za elitou. Uvidíme, jestli s tím vedení F1 něco udělá, od roku 2021 by totiž mohlo být vše jinak. U Haasu ale tvrdí, že by neměli problém ani se změnou pravidel, údajně si vše vyrábějí sami.

Foto: Facebook

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama