Čtvrtek 01.06.2023

Čtvrtek 01.06.2023

Čtvrtek 01.06.2023

reklama

Sauber Junior Team má za sebou první oficiální testy F3 ve Francii

Sauber Junior Team by Charouz dokončil své první testy před startem nové sezóny FIA Formule 3 na okruhu La Castellet ve Francii. Jak si piloti vedli a jak je spokojeno vedení týmu?

Společnost Sauber Motorsport, která se účastní Formule 1 pod hlavičkou Alfa Romeo Racing, spolupracuje v sezóně 2019 s Charouz Racing System na rozvoji řidičů všech kategorií FIA, samozřejmě včetně F3.

Jezdci, kteří budou letos reprezentovat Sauber Junior Team by Charouz ve F3, se na 5,84 kilometrů dlouhém okruhu Le Castellet seznamovali se zbrusu novými podvozky svých monopostů, ve kterých v této sezóně objedou osm podniků a absolvují celkem 16 závodů.

Fabio Scherer, který už ví, jaké to je být v rámci F3 na pódiu, úřadující šampión ADAC F4 Lirim Zendeli i současný mistr Asie F3 Raoul Hyman dostali ve středu a ve čtvrtek možnost potvrdit svůj nesporný talent.  A všichni tři ukázali, že jejich angažmá do týmu bylo dobrou volbou. Piloti Sauber Junior Team by Charouz na jihu Francie dohromady obkroužili 357 kol a ujeli 2084 kilometrů.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Trvá dlouho, než se jezdci dvanácti silných týmů dostanou na trať a všichni odjedou své testy. Ale jsem moc rád, že jsme tu byli. Zvykáme si na nové auto, tvrdě jsme pracovali a myslím, že máme dobrý základ k posunu kupředu.”

Manažer týmu, Jamie Dye, řekl: „Získali jsme to, co jsme potřebovali. Byly to dva velmi produktivní dny a máme dobrou výchozí pozici, abychom pokračovali v našich plánech. Překonali jsme několik technických překážek, ale také jsme ukázali slušné tempo, hlavně Lirimovo druhé místo ze středy dopoledne je výborné. Teď nás ale čeká obrovské množství práce do dalších testů, které jsou v dubnu.”

Fabio Scherer řekl: „Jízdy s novým vozem jsem si moc užil a bylo skvělé pracovat s týmem. Měl jsem sice technický problém, ale povedlo se mi nastavit nejrychlejší čas na kolo 1m., 50.1s, který ukazuje, že jsme na dobré cestě a máme velký potenciál.”

Lirim Zendeli řekl: „Čtyři měsíce jsem neřídil, takže bylo skvělé zase sedět v kokpitu závodního auta. Na konci prvního dne museli vyměnit motor, což mě omezilo, ale v té chvíli to byla dobrá volba. Můj druhý čas ze středy ukázal, že mohu konkurovat těm nejlepším.”

Raoul Hyman řekl: „Mám z testů dobrý pocit. Jak z auta, tak ze spolupráce s týmem. Bohužel jsme měli nějaké technické problémy a na trati jsem nestrávil tolik času, kolik bych chtěl. Myslím, že i kvůli tomu jsem neukázal vše, co ve mně je. Ale věřím, že ve Španělsku už bude všechno v pořádku a ukážeme, že jsme opravdu silní.”

Sauber Junior Team by Charouz se v dalších testech představí 9.-10. dubna na Circuit de Catalunya ve Španělsku. Třetí a poslední předsezónní test se pak bude konat na maďarském Hungaroringu o týden později.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Frederik Vesti naprosto suverénním vítězem závodu F2 v Monaku

Dánský jezdec Frederik Vesti slavil z pole-position po naprosto suverénním výkonu v Monaku své druhé vítězství sezony. Roman Staněk přišel díky šťastné volbě taktiky a přerušení závodu nečekaně k bodům za 7. místo. PHM Racing by Charouz také spekuloval se

F3 v Monaku: Gabriele Mini slavil první vítězství

V nedělním ranním závodě Formule 3 slavil své první vítězství v této třídě junior Renaultu, Gabriele Mini z Palerma. PHM Racing by Charouz dovedl všechny tři vozy do cíle, ovšem mimo bodovaných míst.   Start hlavního závodu F3 stanovil pořadatel

Dán Frederik Vesti se prosadil v kvalifikaci F2 v Monaku

„Pole-position v Monaku znamená poloviční vítězství v závodě“ z téhle otřepané, ale pravdivé skutečnosti bude v neděli čerpat především Frederik Vesti ze stáje Prema. Oba piloti PHM Racingu by Charouz a i jediný Čech v poli, Roman Staněk po nevydařeném

Kvalifikace F3 v Monaku: Mini vytěžil maximum

Nejlepší výchozí pozici do nedělního závodu F3 ulicemi Monte Carla si v dnešní kvalifikaci připravil Ital Gabriele Mini. Jezdci PHM Racingu by Charouz se podobně prosadit nedokázali. Pořadatel v Monaku se snažil „odostřit“ nebezpečí související s 30 účastněnými vozy tím,

reklama