Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

reklama

Formule BOSS na Red Bull Ringu: Gerstlova show před 10.000 fanoušky

Také ve svém třetím podniku sezony na Red Bull Ringu prezentoval šampionát BossGP relativně objemné pole účastníků (19). I v Rakousku sice startovaly pouze dva monoposty Formule 1 (Gerstův  neporazitelný Toro Rosso a Ehningerův Benetton), o zpestření se ale postaral zajímavý nováček: v silném vozu třídy GP2 debutoval bratr Sebastiana Vettela, Fabian. A Němec se neztrapnil. Za dohledu otce si zapsal za Ingo Gerstlem, Antoniem Pizzoniou (Dallara WS) a dvěma přímými soupeři ve třídě GP2, Simone Colombem a Marco Ghiottem dobrý 5. čas.

V odpoledním závodě předvedl domácí Ingo Gerstl výborně obsazeným tribunám (10.000) naprosto stejnou „show“, jako před měsícem v Hockenheimu. Aby bylo dění na trati alespoň „na oko“ zajímavé, tak douho nevybalil celý potenciál svého vozu. Silně zlepšený Ehninger se ho držel, pak oba „dle Hockenheimského scriptu“ dokonce na čas předjel Antonio Pizzonia. V posledních dvou kolech ovšem Toro Rosso-Coswort letěl po Štýrsku tak, jak skutečně dokázal a v cíli byl jezdec ze Salzburgu daleko před bývalým pilotem F1 a Ehningerem.

Mnohem těsněji se rozhodovalo ve třídě GP2, která je de facto jedninou třídou této formule, ve které se opravdu závodí: Colombo se prosadil ve foto finiši před Ghiottem a Vettel bral dobré 3. místo. Ve tříde Super Lights se díky páře jeho Mugenu v zádi Raltu F3000 prosadil po trablích v kvalifikaci Rakušan Eisiger před Němcem Clausnitzerem na nejslabším vozu (380 koní) pole, Tatuusu-Renault.

Neděle předvedla před znovu velmi dobře zaplněnými ochozy de facto stejný průběh závodu. Gerstl si znovu pohrával s konkurencí, jen aby závěrem předvedl svůj potenciál. Také mezi vozy GP2 byly tentokrát pozice jasněji stanoveny. Napětí bylo cítit hlavně ve tříde Lights, kde Eisinger po úvodní chybě celý závod dotahoval odstup na Clausnitzera. To se mu podařilo teprve 2 kola před koncem.

Výsledek sobota i neděle:

1. Ingoo Gherstl, Toro Rosso-Cosworth F1

2. Antonio Pizzonia, Dallara V8 World Series

3. Ulf Ehninger, Benetton-Judd F1

4. Simone Colombo, Dallara GP2

5. Marco Ghiotto, Dallara GP2

6. Fabian Vettel, Dallara GP2

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama