Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

BOSS GP v Hockenheimu: Na Gerstlův Toro Rosso ani Pizzonia nestačil

Ke svému druhému podniku sezony 2023 přicestovala karavana BOSS GP v podobné sestavě, jako k prvnímu víkendu roku do Le Castelletu: technické připravenosti 16 vozů se dalo málo vytknout, chronický nedostatek monopostů F1 tento seriál ale poněkud ochuzuje.

Mimo senzačního Ingo Gerstla a jeho neporazitelného Torro Rosso TR1 měl monopost Grand Prix k dispozici jen domácí Ulf Ehninger, jeho Benetton-Judd ovšem na Rakušana ztrácel kolem 10s na kolo. Ze sportovního hlediska tedy hodně záviselo na formě bývalého jezdce F1 Antonia Pizzonii, který letos slaví návrat do kokpitu monpostu v Dallaře-Gibson týmu HS. O souboje na trati se měly tradičně postarat především Dallary GP2, mezi kterýmu vládla větší vyrovnanost.

1. závod: Projížďka za Safety Carem

Kvalifikaci ovládl Gerstl  zcela jasně a protože tato formule startuje rozdělena do tříd, měl jeho Toro Rosso s mnohem pomalejším benettonem Ehningera lehkou hru. Za nimi se po startu za výborným Pizzoniou seřadily  Dallary GP2 Simone Colomba, Marca Ghiotta, Checca Malavasiho a Andrease Fiedlera. Brzy se ovšem neutralizovalo: odstranění Seiboldova vozu (havaroval v poslední zatáčce) trvalo tak dlouho, že se závodilo již jen pět minut… V tomto čase stačil Pizzonia několika rychlými koly vyzvednout svou třídu, která zdaleka převyšuje zbytek pole, ohledně pořadí si místa ale prohodili jen Malavasi s domácím Florianem Schnitzenbaumerem.

Výsledek sobotního závodu:

1. Ingo Gerstl, Torro Rosso-F1

2. Ulf Ehninger, Benetton-F1

3. Antonio Pizzonia, Dallara-WS

4. Simone Colombo, Dallara-GP2

5. Marco Ghiotto, Dallara-GP2

6. Andreas Fiedler, Dallara GP2

2. závod: Že by Pizzonia ohrozil vůz F1?

Neděle se pak přeci jen stala sportovním „šmankerlem“ – i když možná jen na oko. Na čele se sice jako obvykle usadil Gerstl, motivovaní Pizzonia a Colombo ale předjeli nedisponovaného Ehringera ještě v prvním kole. Bývalý jezdec Jaguaru a BMW-F1 si pak troufl i na mnohem rychlejší vůz Toro Rosso a ve 3. kole ho skutečně předjel!  Něco takového Ingo Gerstl asi již dlouho nezažil… Rakušan dokázal rychle kontrovat, než se neutralizovalo: Malavasi šel v předposlední zatáčce do hodin a při tom ho ztrefil Schnitzenbaumer. Pizzonia byl opravdu rozjetý a hned po re-startu Gerstla opět s úspěchem atakoval. Brazilec poté na čas vedl, koncem své jízdy ale Gerstl přeci jen naplno vybalil potenciál vozu a vyhrál. 

Ve třídě Formule Light se v obou závodech prosadil Henry Claisnitzer, pilot ze saska, který letos ovládl úvod sezony na Autodromu v Mostě.

Výsledek nedělního závodu:

1. Ingo Gerstl, Torro Rosso-F1

2. Antonio Pizzonia, Dallara-WS

3. Simone Colombo, Dallara-GP2

4. Marco Ghiotto, Dallara-GP2

5. Marc Faggionato, Dallara-GP2

6. Alexander seibold, Dallara-GP2

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama