Sobota 02.11.2024

Sobota 02.11.2024

Sobota 02.11.2024

reklama

F2 v Hockenheimu: Dvojitý triumf Thomase Amwega

Senzačně obsazena přicestovala do Hockenheimu mimo jiné i třída HSCC Formule 2: 22 vozů silné pole hovoří za vše. A jak se na tuto třídu sluší, kralovaly jí značky March (11), které doplnily Chevrony (6), Ralty (2), Brabhamy (2) a jeden Lotus.

1. závod: Jablko nepadá daleko od stromu

V páteční kvalifikaci se prosadil syn dřívější hvězdy vrchů (která se občas pustila i do ME F2) Freddyho, Thomas Amweg na Ratltu RT1. Švýcar byl o 1,3s rychlejší, než Chevron B42 dědice impéria Martini & Rossi, Manfreda Rossiho. Následovala armáda konstrukcí geniálního Robina Herda, March. Nejrychlejší z nich byl dřívější talent F3 Wolfgang Kaufmann (Mk 782) před Brity Davidem Thornbumem (Mk 762), Markem Hazellem a Martinem Woodem (oba Mk 782).

Brzy po startu se ukázalo, že se o vítězi rozhodne mezi trojicí Amweg-Rossi-Kaufmann. Dále za nimi bavili diváky soubojem především Luciano Arnold (Brabham BT36) a Robert Simac (March 712). Když ovšem dojeli Chevron F-Atlantic Rakušana Rolanda Wiltschegga, došlo před Mercedes-Tribunou k nedorozumění a zlé nehodě, která zlomila Chevronův přední závěs a ulomila Marchi zadní kolo. „Já to tušil… Kvalifikoval jsem se shodou okolností daleko vepředu a za mnou byli rychejší… Robert mne přehlédl… Bože, to je tak trapné…“ bědoval Wiltschegg. Na špičce si nakonec Amweg dojel pro relativně jasný úspěch a Kaufmann pokořil Rossiho. „Ale ano, jezdím pokud možno naplno. Tak daleko na hranici, jak si to člověk může s vozem cizího majitele jen dovolit…“ vyprávěl o o svém nasazení vítěz Amweg. „Mým velkým snem je start v Monaco Historique s vozem F1.“

Výsledek sobotního závodu:

1. Thomas Amweg, Ratlt RT1

2. Wolfgang Kaufmann, March 782

3. Manfredo Rossi, Chevron B42

4. Marc Devis, March 782

5. Martin Wood, March 782

6. Graham Adelman, March 732

2. závod: Vrchař Amweg zase všem ujel

Na 16 vozů, které z technického hlediska přežily strasti prvního závodu, se v neděli smálo slunce a opět senzačně navštívené ochozy autodromu. Na špičce fandové viděli jakousi reprízu soboty. Amweg tentokrát svým soupeřům ujel rychleji, o druhou pozici se ovšem mezi Kaufmannem a Rossim bojovalo urputněji a pořadí se několikrát změnilo. Po 15 zábavných kolech se nakonec znovu prosadila někdejší německá naděje F3 Kaufmann, tentokrát jen o 1,5s. Také tahanice o 4. pozici byla k vidění: Marche Hazella, Thornburna, Devise a Wooda dělily často jen 2s – zváště výkon Davida Thornbuma byl k vyzvednutí: vždyť jeho Mk761 (ex Jochen Mass a Ingo Hoffmann) startoval až z posledního místa.

Z druhého zlata se ale v cíli těšil Thomas Amweg, který vidí hlavní cíle sezony 2023 na kopci, v kokpitu jeho vlastní F3000.

Výsledek nedělního závodu:

1. Thomas Amweg, Ratlt RT1

2. Wolfgang Kaufmann, March 782

3. Manfredo Rossi, Chevron B42

4. Mark Hazell, March 782

5. David Thornbum, March 762

6. Marc Devis, March 782

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama