Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

FIA F2 v Le Castellet: Charouz Racing System chce urvat další body

Po osmi podnicích seriálu FIA F2 je česká stáj Charouz Racing System na pěkném šestém místě v pořadí týmů. Enzo Fittipaldi je průběžně na fantastické páté příčce. Na okruhu Paula Ricarda tak bude na co navazovat a devátá podnik šampionátu slibuje znovu dramatickou podívanou. O své první body se chce porvat i turecký rychlík Cem Bölükbasi.

Na jihu Francie budou muset jezdci a týmy více než kdy jindy přemýšlet o správné strategii. Degradace pneumatik je totiž na 5,8 kilometru dlouhém okruhu enormní, pokud není zvolena ideální stopa. V Charouz Racing System na toto místo ale vzpomínají v dobrém. Vždyť zde v roce 2018 i 2019 tým získal pokaždé stupně vítězů a další bodovaná místa. Také Enzo Fittipaldi už měl s okruhem co dočinění, závodil tu v italském šampionátu F4 Powered by Abarth (2018) a v regionálním mistrovství Evropy Formule pod hlavičkou FIA (2019). 

A aby toho nebylo málo, představil se zde i v roce 2021 v seriálu F3. „Moc se na závody těším. Zajel jsem tam několik dobrých závodu, dle předpovědi počasí nebude pršet, takže se mohu od první chvíle soustředit pouze na svůj výkon. V kvalifikaci chci být do top 10, v závodech pak samozřejmě toužím po stupních vítězů,“ usmíval se Fittipaldi, který do Le Castellet průběžně pátý v pořadí jezdců se 75 body.

Bölükbasi se na historickém francouzském okruhu seznámil v rámci Pro-Am Cupu evropské série GT4 a ve Francii se bude turecký nováček se bude ucházet o své premiérové body v mistrovství. Na Red Bull Ringu už k nim měl přitom velmi blízko, o úspěch ho připravila smůla. „V Rakousku to bylo nešťastné, ale už je to za námi. Teď se těším na Francii, nemohu se dočkat, až usednu do kokpitu. Chci získat body a myslím, že se k nim konečně přibližujeme.“ 

Víkend bude probíhat podle obvyklého harmonogramu – volný trénink a kvalifikace v pátek, sprint je na programu v sobotu pozdě odpoledne a hlavní závode se odjede v neděli ráno. 

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama