Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

reklama

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry znepřehledňují scénu závodů Grand Tourisme a i scénu vytrvalostních závodů. 

Normálně zainteresovaný fanda musí mít v nepřeberném množství šampionátů GT takový „guláš“, že určitě nedokáže patřičně posoudit hodnotu jednotlivých sérií. A tak jsme měli ve Spielbergu co dělat s ADAC-GT-Masters, ADAC-GT a k tomu ještě zmíněnou sérii GT2. Radši ani nepomyslet na to, že DTM je letos také pouze šampionátem GT, stejně tak jako DTM-Trophy a další a další národní, evropské a „světové“ mistrovství GT… 
Jednu výhodu ale Fanatec-GT2 měla: přilákala na modernizovaný Red Bull Ring (dříve Osterreichring) jméno Brabham. Velký mistr světa Jack Brabham zde startoval poprvé a naposledy v polovině srpna 1970 při velké ceně Rakouska a po problémech s jeho typem BT33-Cosworth byl hodnocen jen jako 13. Po 52 letech se tato značka na trať v pohoří Tauern vrátila. Je to především zásluhou Jackova nejmladšího syna Davida, který se rozhodl toto jméno „oživit“. Pod přihláškou Brabham Automotive Factory Racing startovali relativně neznámí jezdci Weeda a Fjordbach v Rakousku na modelu BT63. Opticky velmi povedený vůz sice ani v jednom ze závodů neskončil vepředu, dosahované časy na jednotlivé kolo měl ovšem naprosto špičkové.  

David Brabham, sám 24násobný účastník GP F1, rád přijel do Rakouska dohlédnout na nasazení vozu, které převzal tým High Class Racing. Byl ale zcela v náladě dovolenkáře a rád byl k dispozici fandům a pořadatelům (předával poháry vítězům). Ohledně svého 5,4litrového vozu má velké plány: „Tato 3 roky stará konstrukce je jen začátek. První krůčky našeho návratu do motorsportu. Chci, aby jméno Brabham na závodních okruzích světa zase něco znamenalo,“ řekl vítěz 24h Le Mans z roku 2009 (Peugeot) –  a to je jistě parketa, na kterou s podporou promotéra Stephane Ratela se svým 600 koní silným vozem míří.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Aukce Asta v Imole: Koho ohřeje Ferrariho kabát?

Je pěknou tradicí podniku Minardi Days, že se zajímavé akce nedějí jen na samotné trati. Paddock je plný všeho, co má s s motory a sportem i vzdáleně co dělat. Pevnou institucí víkendu se stala také aukce provedená firmami Giusti

Grid Girls na Lausitzringu: Prší, prší, jen se leje…

Nejen startovní pole zúčastněných šampionátů (s výjimkou Porsche-Cupu) byla na Lausitzringu co do počtu menší, než je při víkendech GT-Masters zvykem. Také krasavic na gridu bylo (pravděpodobně kvůli období prázdnin) méně, než jindy. Pouhých 12 děvčat české agentury Apsara musely

Foto Story Minardi Days 2022: Klenotnice italského motorsportu

Zakladatel malého, ale velmi populárního týmu Giancarlo Minardi z Faenzi, měl před několika lety nápad, uspořádat v nedaleké Imole jakési setkání přátel jeho scuderie. Podnik byl velký úspěchem a vyvinul se v jeden z předních historických eventů v Itálii. Není tedy divu, že bylo i

reklama