Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Saúdské Arábii: Tuhle trať vymyslel opravdový blbec…

Páteční dvě sessions formule 2 na „nové moderní“ trati v Džiddě byly pouhou fraškou. Jezdci strávili více času v boxech, než na asfaltu. V mnohém ohledu nepovedený a příliš úzký „bastard pana Tilkeho“ totiž každou chybičku trestá záterasou ideální stopy – a tak se většinu dne čekalo, než „školený“ personál najde někde v betonovém labyrintu otvor, kterým daný vrak odstraní.

Nejednomu jezdci tak zkazily žluté nebo červené vlajky slibný pokus a o výsledku z velké části rozhodlo štěstí. Nejvíce Fortuny měl nakonec Brazilec Felipe Drugovich, když využil závěrečné sekundy a právě volnou trať k dosažení nejlepšího času. Charouzův Enzo Fittipaldi zajel jen 16. čas, druhý jezdec české stáje Bolukbasi se kvůli nehodě v tréninku kvalifikace nezúčastnil.  

Volný trénink pokazily nehody

Na trati v Džiddě, která se již při svém debutu minulý rok prokázala jako málo adekvátní pro moderní závodění, se toho do letoška mnoho nezměnilo. Podle toho dopadl již volný trénink. Ze stanovených 45 minut se jezdilo jen z části  – hodně času totiž „padlo“ na odklizení vraků dvou nehod. První z nich zkazila víkend jezdci Charouz Racing Systemu, Cemovi Bolukbasimu. Po „seznámení“ s betonovou bariérou totiž musel Turek na pozorování do nemocnice a z účasti na večerní kvalifikaci byl vyloučen. Necelých 10 minut před koncem pak letěl po jezdecké chybě do betonového hrazení i vítěz minulé neděle Theo Pourchaire – a vedení závodu uznalo za vhodné, v tréninku nepokračovat.

Nejrychlejší byl Felipe Drugovich (MP) před Liamem Lawsonem (Carlin). Enzo Fittipaldi se s traumatem, které zde zažil roku 2021, vypořádal dobře a zajel 10. čas.

Loterie o nedělní postavení na startu

Kvalifikace ještě nedospěla ani k poločasu, když i ona musela být přerušena červeným praporkem. Jake Hughes (Van Amersfoort) právě držel první místo před Ralphem Boschungem (Campos) a Jurim Vipsem (Hitech), když začala při rychlém kole hořet v oblasti motoru Pourchairova ART-Dallara. Betonový kanál nedomyšlené dráhy neumožňuje jezdci vyjet někam „mimo“ do neutrální zóny a tak Francouz znovu parkoval na trati…

Enzo Fittipaldi v této fázi na nejrychlejšího ztrácel 1,6s a nemohl se dočkat, aby mohl znovu na trať. Dočkal se, moc mu to ale nepomohlo. Sotva se vozy znovu pořádně rozjely, letěl do hrazení (od kterého se of course odrazil zpět na ideální stopu) Logan Sargeant. Tak tedy znovu zpět do boxů…

Na zlepšení měli piloti za umělého osvětlení jen závěrečnou 10minutovku a výskedek se skutečně řádně promíchal. Armstrong, Boschung, Lawson a Iwasa stačili překonat Hughesův čas – právě, když bylo (pravděpodobně pro nečistotu na trati) znovu přerušeno! Ředitelství tentokrát mělo slitování a pustilo vozy na závěrečných 5 minut ještě jednou z boxů. Nejchladnější při tom zůstal zkušený Felipe Drugovich. Těsně před koncem si zajistil nedělní pole-position před opět výborným Richerdem Verschoorem (Trident), Jackem Doohanem a z boxů bezmocně přihlížejícím Armstrongem. Enzo Fittipaldi měl nakonec odstup systých 2 sekund a zůstal proti visel na 16. místě.

Z pole-position vyrazí do zítřejšího sprintu ve 13:30h Jake Hughes.  

Výsledek kvalifikace F2 v Džiddě:

1. Felipe Drugovich, MP                               1:40,422s  

2. Richard Verschoor, Trident                      1:40,648s

3. Jack Doohan, Virtuosi                               1:41,024s

4. Marcus Armstrong, Hitech                       1:41,050s

5. Ralph Boschung, Campos                        1:41,057s

6. Liam Lawson, Carlin                                1:41,142s

7. Aymu Iwasa, DAMS                                 1:41,194s

8. Calan Williams, Trident                             1:41,469s

9. Juri Vips, Hitech                                        1:41,533s

10. Jake Hughes, Van Amersfoort                1:41,538s

16. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System    1:42,520s

-. Cem Bölükbasi, Charouz Racing System

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama