Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

reklama

Testy F2 v Bahrajnu: Poslední příprava Fittipaldiho a Bölükbasiho na sezonu 2022

Kde jsou ty časy, kdy se i v zimě testovalo na britských, italských nebo francouzských okruzích, tam kde je většina týmů doma? Moderna tomu chce, že se i týmy nižších tříd musí přesunout do anonymity některého z arabských autodromů, aby se připravili na novou sezonu. Z finančního hlediska jistě harakiri, ze sportovního ani ne tak zcestné – vždyť se i kalendář ostrých podniků našeho sportu stále více sune směrem Blízkého východu

. A tak se stáje F2 a F3 začátkem března soustředily v bahrajnském Šakíru, kde měly 3 dny možnost jaksi rozeznat, jak dobře se ohledně svých čerstvých sestav rozhodly. Od středy do pátku k tomu měly denně ve dvou sessions čas a nakonec to byli především zkušení Daruvala, Lawson a Drugovich, kteří si v Arábii potvrdili „papírovou formuL favoritů.

Středa: Daruvala těžil ze svých a ze zkušeností Premy

Zatímco se 22 vozů dopoledne zabývalo především „oprášením pouštního pískoviště“ (nejrychlejší byl Liam Lawson z týmu Carlin), zlepšily se odpoledne dosahované časy v průměru o více, než 2 sekundy. Byl to Ind Jehan Daruvala, kdo nejlépe potvrdil, jak dobře se minulého roku s Dallarou špičkové stáje Prema sžil. Junior Red Bullu byl o tučných 0,5s rychlejší, než dva nováčkové F2. Překvapením dne byl minulý rok ve formuli 3 relativně bledý Australan Calan Williams. Jezdec stáje Trident zajel o 12 tisícin rychleji, než úřadující šampion F3 a Daruvalův týmová kolega Dennis Hauger z Norska.

Spokojen mohl být se svým návratem do kokpitu před 4 měsíci v Saúdské Arábii zle zraněný Enzo Fittipaldi: jednička Charouz Racing System najezdila toho odpoledne 33 měřených kol a ztrácela na špičku bezmála 2s, znamenalo to ale dobrou 8. příčku výsledků. Se svým výkonem byl spokojen: „Jsem opravdu šťastný, že jsem se mohl vrátit. Dnes ráno to byla má první kola ve formuli od té nehody v Džiddě. Mám tedy za sebou dost dlouhou přestávku a zvláště mě proto těšilo, že jsme byli hned od prvního kola opravdu  rychlí. Těch úvodních 5-6 kol mi dodalo hodně sebevědomí, hned jsem cítil, že dokážu být rychlý. V týmu se cítím velmi dobře – jako doma. Jasně, pořád se dá něco zlepšovat, musíme ale být realisté – a to jsou dle mého názoru kvalifikační výsledky někde na místech 8-12.“ Druhý jezdec ve službách české stáje, Turek Cem Bölükbasi byl jedním z mála, kteří se kvůli problémům (ujel jen 10 kol) odpoledne nezlepšili – dopoledne ovšem ztrácel na mnohem zkušenějšího Fittipaldiho jen 1,8s.

Top10 ve středu

1. Jehan Daruvala, Prema                             1:42,074s

2. Calan Williams, Trident                              1:42,590s

3. Dennis Hauger, Prema                               1:42,602s

4. Liam Lawson, Carlin                                   1:43,478s  

5. Logan Sargeant, Carlin                               1:43,483s

6. Felipe Drugovich, MP                                  1:43,590s

7. Marcus Armstrong, Hitech                          1:43,590s

8. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System    1:43,946s

9. Juri Vips, Hitech                                         1:43,946s

10. Roy Nissany, DAMS                                 1:44,003s

22. Cem Bölükbasi, Charouz Racing System 1:47,4254s

Čtvrtek: Lawson je „Mr.Qualifying“

Dopoledne druhého dne patřilo především simulacím long-runů a Antonína Charouze jistě hodně uspokojilo, že jeho dva jezdci celou tuto session patřili k nejrychlejším. Nakonec figuroval Bölükbasi překvapivě na 3. místě výsledkové listiny – bezprostředně před kolegou Fittipaldim. Mimo to si Turek a US-Brazilec dále vydatně zvykali na své vozy: společně najezdili 74 měřených kol.

Se zcela odlišným pojetím nastoupila většina jezdců odpoledne: nazuli měkké kvalifikační pneumatiky a zkoušeli jednotlivá rychlá kola. Novozélanďan Liam Lawson se ukázal být „na qualifying“ zvláště dobře připravený, když jako jediný zajel okruh pod 1:42s. Boschung, Pourchaire, Sargeant a Doohan za ním již měli relativně velký odstup…

Ve vnitrotýmovém hodnocení Bölükbasi znovu překvapivě „porazil“ Fittipaldiho. Jejich téměř shodné časy znamenaly pozice 15 a 16. Ohledně kvalifikace se tedy musí český tým ještě lehce zlepšit, přičemž nechybí mnoho: na druhého Boschunga jen 0,7s… 

Top10 ve čtvrtek

1. Liam Lawson, Carlin                                   1:41,623s  

2. Ralph Boschung, Campos                       1:42,096s  

3. Téo Pourchaire, ART                               1:42,096s  

4. Logan Sargeant, Carlin                             1:42,133s

5. Jack Doohan, Virtuosi                                 1:42,144s  

6. Marino Sato, Virtuosi                                  1:42,174s  

7. Frederik Vesti, ART                                     1:42,174s  

8. Felipe Drugovich, MP                                  1:42,273s

9. Jehan Daruvala, Prema                              1:42,286s

10. Richard Verschoor, Trident                       1:42,297s

15. Cem Bölükbasi, Charouz Racing System 1:42,729s

16. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System    1:42,732s

Pátek: „Blowin´ in the sand“…

Závěrečný den testů pokazila bouře. Jemný písek ve vzduchu se postaral o tak špatnou viditelnost, že vozy trénovaly jen dopoledne. Jezdci se znovu soustředili na simulaci závodů. Při těchto long-runech byl tentokrát nejrychlejší zkušený Felipe Drugiovich před týmovým kolegou od MP, Clementem Novalakem a před jezdcem Hitechu, Jurijem Vipsem. Piloti Charouz Racing Systemu se v session, kde nešlo o rychlá jednotlivá kola,  spokojili s pomalejšími časy.

Krátké „otrkávání“ tím skončilo. Týmy hned mohou zůstat na místě, protože právě v Bahrajnu již přespříští víkend vyrazí do prvního závodu sezony 2022.

Top10 v pátek

1. Felipe Drugovich, MP                               1:44,911s  

2. Clement Novalak, MP                              1:45,883s  

3. Juri Vips, Hitech                                       1:45,978s  

4. Liam Lawson, Carlin                                1:46,114s

5. Logan Sargeant, Carlin                             1:46,761s  

6. Roy Nissany, DAMS                                  1:46,791s  

7. Dennis Hauger, Prema                              1:46,979s  

8. Théo Pourchaire, ART                               1:47,235s

9. Jack Doohan, Virtuosi                               1:47,377s

10. Aymu Iwasa, DAMS                                 1:47,465s

20. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System    1:49,084s

21. Cem Bölükbasi, Charouz Racing System 1:49,519s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama