Čtvrtek 19.05.2022

Čtvrtek 19.05.2022

Čtvrtek 19.05.2022

reklama

FIA-Formule 2 před sezonou 2022: Charouz Racing system spoléhá na Fittipaldiho talent

Dobrá, senzační vzestup (tři tituly juniorských formulek bezprostředně za sebou) šampiona F2 roku 2021, Oscara Piastriho se odehrál tak rychle, že mu zodpovědní sportovního oddělení Renaultu ani nestihli zajistit logický kokpit F1. Zatímco tedy Australan musí čekat, až pomalý Alonso podruhé dobrovolně odejde do penze,  podařil se skok mezi světovou elitu alespoň třetímu tabulky 2021, Číňanovi Zhouovi (Sauber-Alfa-F1).

F2 tedy své poslání i nadále dobře plní, zvláště, když realizujeme, že pouze 6 z 20 letošních pilotů F1 není odchovancemi tohoto mistrovství.  Také letos bude 22 více či méně slibných talentů investovat miliony svých nadšených tatíků a sponzorů do vidiny, že jednou také stanou na startovním roštu Grand Prix. Takhle to kolem F2 vypadá před prvním testem, který se odehraje mezi 2. a 4. březnem v Bahrajnu.

Z českého hlediska nelze jinak, než znovu vyzvednout aktivity Antonína Charouze. Pražský podnikatel se společně s ředitelem týmu Bobem Vavříkem znovu postaví světové elitě – a to za hospodářských okolností, které se oproti minulým sezonám jistě nezlepšily. Charouz Racing System roku 2021 započal spolupráci s 20letým vnukem velkého Emersona Fittipaldiho, Enzem a je chválihodné, že v ní bude pokračovat. US-Brazilec jistě bude jasnou jedničkou stáje, zatímco se o 4 roky starší debutant F2, Čem Bölükbasi z Turecka postará spíše o finanční, než o sportovní stabilitu operace.

Favority ovšem musíme hledat jinde. Člověk nemusí byt jasnovidcem, když se po nich poohlédne v tradičně dominujících stájích F2, jako Prema, Virtuosi, Carlin a ART. Pokud někomu připadá role lehkého „leadra of the pack“, tak je to 18letý Theo Pourchaire. Francouz zůstává ve stáji ART, kde minulý rok několikrát přesvědčil. Vedle něj u Francouzů pojede bývalá hvězda F3, Frederik Vesti z Dánska. A-propos F3: úřadující šampion této třídy, Nor Denis Hauger bude bojovat o vítězství za italskou stáj Prema a stejný závazek si před svou druhou sezonou v této scuderii dal i zkušený Ind Jehan Daruvala. Trevor Carlin letos vsází na Liama Lawsona a Logana Sargeanta. Novozélanďan byl minulý rok sice hvězdou DTM, ve formuli 2 zatím podával jen nevyrovnané výkony. Američan doposud (mimo jiné i u Charouze v F3) bojoval jen s druhořadým materiálem – letos bude junior Williamsu F1 muset dokázat, co umí ve špičkovém týmu. U Virtuosi Racingu mají po letech jen jediného adepta na vítězství: Je jím rychlý syn bývalého šampiona půllitrů Micka, Jack Doohan. Druhý vůz Angličané pronajali pomalémi Japonci Marino Satóovi.

Nic méně, než titul si Dr. Marko slibuje od Juriho Vipse, kterého umístil v týmu Hitech. Estonec by k tomu ovšem musel – stejně tak, jako jeho kolega Marcus Armstrong (právě vyletěl z kádru Ferrari Academy) – konečně dokázat dojíždět pravidelně mezi top5. To stejné platí o zkušeném Brazilci Felipe Drugovichovi. Vrátil se do nizozemské stáje MP Motorsport, kde bude druhé housle hrát nováček z Francie Clement Novalak.

Zbývající z 11 stanů v paddocku F2 vyplní týmy Campos, Trident, DAMS a Van Amersfoort. S velkou pravděpodobností se i jejich piloti budou muset smířit jen s „vyplňováním“ výsledkových listin.  Frits van Amersfoort zde nastoupí poprvé poté, co převzal materiál od katastrofální německé organizace HWA. Zajímavá rošáda se odehrála i za kulisami tradiční francouzké stáje DAMS, kterou bratřím Driotům (jejich otec tým založil společně s René Arnouxem) odkoupil bývalý pilot F1, Charles Pic. Vedle mladého ředitele Tridentu, Giacomma Ricciho, tu tedy bude mezi šéfy i Pic, kdo oplývá zkušenosti z kopitu těchto vozů.

Kalendář FIA F2 je nebývale objemný. Bude obsahovat nevídaných 14 podniků, při kterých budou piloti absolovat po dvou závodech – od přihlouplé inflace tří závodů za víkend tedy FIA moudře upustila.

Sestavy týmů F2 sezony 2022

1 Denis Hauger, Prema Racing

2 Jehan Daruvala, Prema Racing

3 Jack Doohan, Virtuosi Racing

4 Marino Sato, Virtuosi Racing

5 Liam Lawson, Carlin

6 Logan Sargeant, Carlin

7 Marcus Armstrong, Hitech Grand Prix

8 Juri Vips, Hitech, Grand Prix

9 Frederik Vesti, ART Grand Prix

10 Theo Pourchaire, ART Grand Prix

11 Felipe Drugovich, MP Motorsport

12 Clement Novalak, MP Motorsport

14 Oliver Caldwell, Campos racing

15 Ralph Boschung, Campos Racing

16 Roy Nissani, DAMS

17 Ajumu Iwasa, DAMS

20 ???, Trident

21 Calan Williams, Trident

22 Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System

23 Čem Bölükbasi, Charouz Racing System

24 Jake Hughes, Van Amersfoort Racing

25 Amary Cordeel, Van Amersfoort Racing

Kalendář šampionátu:

2.-4. březen – testy Bahrajn

12.-14. duben – testy Bercelona

18.-20. březen – Bahrajn

25.-27. březen – Džedda

22.-24. duben – Imola

20.-22. květen – Barcelona

27.-29. květen – Monako

10.-12. červen – Baku

01.-03. červenec – Silverstone

08.-10. červenec – Spielberg

29.-31. červenec – Budapešť

26.-28. srpen – Spa

02.-04. září – Zandvoort

09.-11- září – Monza

23.-25. září – Soči

18.-20. listopad – Yas Island

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Minulá neděle Charlese Leclerca: Veni, vidi… a ztrapnit se

Pilot Scuderie Ferrari, Charles Leclerc je v Itálii, Francii a samozřejmě zvláště i doma v Monaku neuvěřitelně populární. Tento první logický nástupce velkého Louise Chirona coby monacký rodák světového formátu závodníka letos dokonce má realistickou šanci na titul mistra světa. Není tedy

BOSS-GP: Ne úplně spokojený Chovanec vítězí v Hockenheimu

V rámci podniku „Hockenheim Historic“ vyrazil do sezony 2022 dobře obsazený šampionát BOSS-Grand Prix pro vozy F1 a GP2. Oba závody ovládl málo překvapivě Rakušan Ingo Gerstl na voze Toro Rosso-F1, výborným debutem na voze GP2 ovšem přesvědčil i Čecho-Venezolánec Zdeněk

Spa: Andre Kimi Antonelli – nová hvězda F4

Německá Formule 4 v posledních letech trochu ztratila na prestiži – a to hlavně kvůli pravidelně spíše nízkému počtu účastníků. Organizátor, mocný klub ADAC, se ovšem přiučil a tak se v paddocku Spa-Francorchamps sešlo k prvnímu podniku sezony zdravé pole

reklama