Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Foto story: Možná neopakovatelné setkání „Přátel Walter Wolf F1 Racingu“

Když jsme se s kamarádem minulého léta v sobotu večer vraceli (po návštěvě míst nehod Villeneuveho, Senny a Ratzenbergera) do paddocku v Imole, tak tam už bylo celkem prázdno. Za boxy ovšem ještě seděl majitel Wolfu-Ford WR7 Rudi Raml a jeho dva pomocníci.

Rádi jsme si přisedli. Já zvláště proto, abych od Ramla vyzvěděl něco o podrobných osudech vozu, se kterým absolvoval roku 1979 svou poslední Grand Prix nezapomenutelný James Hunt a abych domluvil případnou násvštěvu jeho dílen v Linzi, kde připravuje i další Wolf-F1 z roku 1978. Už se stmívalo a rozvinul se velmi zajímavý rozhovor, který konzumem malých flaštiček Stiegl- a Goesser-Brau (Raml jich do Itálie přivezl několik beden) pořád více nabýval na první pohled utopických dimenzí. Došlo na v garáži opodál odpočívající WR7: Kamarád Walter Falbesoner se Ramla zeptal, zda by mu vůz nevypůjčil pro výstavní síň jeho dealershipu, kde by ho rád ukázal Emersonovi Fittipalůdimu.  Nutno vědět: Když to kanadský milionář Walter Wolf po sezoně 1979 ve formuli 1 „zabalil“, tak prodal celý tým (jak personál, tak i materiál) Emersonovi Fittipaldimu. K materiálu patřily i vozy. Wolf ovšem Brazilci přenechal jen typy WR8 a WR9, zatímco WR7 putoval do Německa. Jen tak z legrace jsem navrhl: „Hele Rudi, my pozveme Emersona a Ty se pokusíš k akci přilákat Wolfa. Ten při té příležitosti může s opožděním 22 let Fittipaldimu předat vůz, jehož existenci mu tehdy promlčel. Ty sice přijdeš o auto, z historického hlediska by to ale zdálo za to, ne..?“

Nápadu jsem se tehdy asi smál jen já, Rakušané se ho ale „chytli“. Wolf WR7 koncem sezony 2021 skutečně putoval do blízkosti Innsbrucku. K tomu se rozžhavily telefonní dráty mezi Rakouskem, Kanadou a Mexikem (kdy žije Wolf) a Itálií, kde sídlí Fittipaldi. Dvojnásobný mistr světa a vítěz Indy500 byl hned nadšen a na auto se brzy přijel podívat. Získat Waltera Wolfa, který se po odchodu ze scény F1 podobným akcím téměř bez výjimky vyhýbá, bylo těžší. Nakonec pomohl především Fittipaldi. První domluvený termín byl na poslední chvíli odřeknut, začátkem roku 2022 ale opravdu došlo k setkání, které jsem počátečně považoval jen za bláhový vtípek: V úzkém kruhu „Přátel Walter Wolf F1 Racingu“ zavzpomínal mondénní Walter Wolf společně s geniálním Emersonem Fittipaldim na časy, kdy „F1 ještě za něco stála“.

Setkání se účastnil i legendární masér Ayrtona Senny, Jo Leberer (slavil tam svou 600. návštěvu Grand Prix) a a lyžařská legenda Hugo Nindl, Wolfův soupeř ze 60. let (Walter reprezentoval Kanadu na Olympiádě 1964!). Nidnl je dvojnásobný mistr světa profesionálů a lyžovat učil mimo jiné Arnolda Schwarzeneggera. Teď se vrhne na Fittipaldiho ženu… Fittipaldi přivezl od Lago di Garda celou svou rodinu, jeho syn Emmo jr. letos pojede italskou F4.

No a my už sníme o dalším vystupňování projektu: Wolfovi bývalí jezdci Jody Scheckter, Keke Rosberg, Hans Binder a Arturo Merzario signalizují, že by v létě (až snad bude jednodušší cestovat)  na podobnou akci přijeli – realisticky ale vycházím z toho, že popsaný zážitek zůstane naprostým unikátem…  

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit. Vypsat minulý rok národní

reklama