Neděle 13.10.2024

Neděle 13.10.2024

Neděle 13.10.2024

reklama

Sobotní sprinty F2 v Džiddě: Noční body pro Charouz Racing System

V rámci historicky první Grand Prix Saúdské Arábie směla v sobotu absolvovat dva sprinty i formule 2. Za denního světla se prosadil poprvé Novozélanďan Armstrong, při umělém osvětlení triumfoval Australan Piastri. Z pohledu Charouz Racing Systemu byl uspokojivý především zralý výkon Brazilce Enza Fittipaldiho, když odpoledne dojel dobrý 12. a v noci dokonce pro body.

První sprint: Všichni za Armstrongem…

Soudobé krédo motorsportu zní „odměň poražené“ a tak stál na pole-position prvního sobotního sprintu tradičně jezdec, který byl včera schopen pouze 10. času: Liam Lawson z týmu Hitech. Za ním zaujali svá startovní místa Marcus Armstrong (DAMS), týmový kolega Juri Vips, znovu překvapivě rychlý Švýcar Ralph Boschung (Campos) a budoucí čínská „hvězda F1“ Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi).

S napjetím se tedy dalo čekat na to, jak daleko kupředu se prokouše výborný Oscar Piastri, co se z míst 18 a 20 podaří Charouzovým svěřencům Enzovi Fittipaldimu a Guilherme Samaiovi – no a vůbec, jak dopadne první ostrý start v tomto nepříliš povedeném betonovém slalomu jménem Corniche Circuit v Džiddě?

Na závod se přišlo podívat asi 80-90 diváků (nebo to byli ti, co „trhají na hlavní tribuně vstupenky“?). Viděli, jak do první šikany dosprintoval po zhasnutí startovních světel úzkým korytem dráhy jako první Armstrong před Lawsonem a Boschungem. Prognóza střízlivých pesimistů se ovšem hned realizovala tím, že se závodilo jen několik vteřin: po půl kole strčil nováček Caldwell dobře startujícího Samaiu do zdi a na stejném místě skončil saúdský závod i pro Japonce Satóa. Druhý vůz Charouz Racing Systemu postoupil na 17. příčku, následující 3 kola však byl další progress Fittipaldiho bržděn Safety Carem.

A tak dále: při re-startu se lehce srazili Zhou s Lundgaardem a znovu se neutralizovalo, tentokrát jen virtuelně. Na trati bez možnosti k předjetí (Corniche je tedy další z Tilkeho „mistrovských kousků“) pak následoval relativně fádní „husí pochod“ – ani „superstar F2“ Piastri se ze svého 10. místa nedokázal posunout kupředu.

Až v 10. kole se pořadí „hnulo“, když Vips předjel třetího Boschunga a Shwartzman s Pourchairem doplatili na vzájemný souboj ztrátou pozice vůči Drugovichovi. Brazilec poté předjel i Boschunga a Švýcarovo chybějící tempo se kolem poloviny sprintu postaralo o několik zábavných scén v jeho okolí. 6 kol před koncem vrcholila tato Boschungova blokáda Pourchairovým monopostem ve zdi a tím další neutralizací.    

Závodilo se tedy znovu až závěrečná 3 kola. Zkušený australský junior Ferrari Armstrong jistě není „nový Mike Thackwell“, zůstal ale chladný. Udržel oba juniory Red Bullu Lawsona a Vipse za sebou a odměnil svého otce, který jeho kariéru sponzoruje, prvním úspěchem ve formuli 2.

Výborný finiš sprintu, ve kterém se vlastně závodilo jen 13 kol, předvedl Enzo Fittipaldi. O poločas byl ještě 15., ukázal ale, jak dobře si dokáže rozvrhnout životnost pneumatik a dokázal závěrem předjet nejen Boschunga, ale i Novalaka s Nissanym, což mu vyneslo smířlivou 12. pozici.

Výsledek 1. sprintu F2 v Džiddě:

  1. Marcus Armstrong, DAMS
  2. Liam Lawson, Hitech
  3. Juri Vips, Hitech
  4. Felipe Drugovich, UNI-Virtuosi
  5. Robert Shwartzman, Prema
  6. Christian Lundgaard, ART
  7. Daniel Ticktum, Carlin
  8. Oscar Piastri, Prema
  9. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System

Nedojel: Guilherme Samaia, Charouz Racing System

Druhý sprint:

Problémy nezkušeného organizátora pokračovaly po pátečních trablích i v sobotu. Možná, že to po kvalifikaci F1 „zabalili“ vedle pár stovek platících fandů i někteří z maršálků a ředitetsví je teprve muselo znovu nahánět ve tmě pouště…

Ohledně postavení na startu celebruje F2 při druhém sprintu podobně nesportovní rošádu, jako při prvním: desátý smí z pole-position najednou snít o vítězství a tím byl tentokrát Ind Jehan Daruvala (Carlin) před Nizozemcem Viscaalem (Trident) a velkým favoritem Piastrim.

Poleman byl ve 22:00h místního času tentokrát o trochu bytřejší, než druhý agresivní Viscaal a po lehkém střetu v první zatáčce se prosadil. Viscaal hned poté ztratil další pozice vůči Piestrimu a Lundgaardovi. Za nimi poslal Novalak do outu Armstronga a zároveň Delleda do zdi Samaiu. Charouzův starší Brazilec si tedy v sobotu moc nezajezdil… Jedním z profitérů kolizí byl Enzo Fittipaldi, který se jako 11. o krůček přiblížil bodům.

Safety Car okradl jezdce o 4 kola, než se mohlo závodit znovu, po jediném kole se ovšem zase všichni seřadili za Safety Carem: Vips chyboval při pokusu o předjetí Drugoviche, „brzdil“ o boxovou zídku a zůstal stát v první zatáčce. Že by ho tento faux-pas poslal příští rok do DTM..?

Další 4 kola závodu byly „v pytli“. Daruvala pak udržel při druhém re-startu výborného Piastriho za sebou jen díky zktratce v první šikaně (obdržel za to penalizaci 5s), o kousek za nimi předjel Fittipaldi landsmana Drugoviche a byl 9.  

V závěrečné čtvrtině závodu se za Daruvalou vytvořil zábavný vláček deseti vozů, bojující o body. 3 kola před koncem ovšem Piastri stanovil i na trai správné pořadí a zaslouženě vyhrál. K tomu si výjimečný Australan zajisti body za nejrychlejší kolo závodu.

2 kola před koncem skonšil po výjezdu z poslední vracečky ve zdi Lawson a závod se tedy dojel za Safety Carem… Jako druhý byl po penalizacích Daruvaly a Lundgaarda hodnocen dobrý Viscaal před Shwarzmanem, Ticktumem a silným debutantem Doohanem. Radost mohl mít Antonín Charouz ze zralého výkonu Fittipaldiho: Brazilec skončil za Pourchairem výborný sedmý!

Výsledek 2. sprintu F2 v Džiddě:

  1. Oscar Piastri, Prema
  2. Bent Viscaal, Trident
  3. Robert Shwartzman, Prema
  4. Daniel Ticktum, Carlin
  5. Jack Doohan, MP
  6. Theo Pourchaire, ART
  7. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
  8. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi

Nedojel: Guilherme Samaia, Charouz Racing System

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama