Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

Kvalifikace F2 v Džeddě: Pomůže Charouzovi v závodech taktika?

Lídr celkové tabulky šampionátu FIA-F2, Australan Oscar Piastri vykročil do předposledního víkendu sezony 2022 jako budoucí mistr: Zajistil si rekordní čtvrtou nedělní pole-position za sebou. Brazilští jezdci týmu Charouz Racing System na špičkové pouzice nestačili.

Kdo to již zapoměl, tomu to rádi připomeneme: vedle mistrovství světa formule 1 to je i šampionát FIA-F2, který je ještě „v plném proudu“. Dobrá, podivný kalendář F2 se postaral o více, než dvouměsíční přestávku po posledním podniku v Soči, arabský prosincový „double-header“ ale umožnil „Piastrimu a spol.“, aby si to i oni ve stínu „velkého duelu Hamilton-Verstappen“ rozdali o titul mistra.

A tak zavítalo i 22 monopostů – včetně české stáje Charouz Racing System – poprvé na polo-staveniště jménem Corniche Circuit v Saúdsko Arabské Džeddě. Že se ohledně poslední Tilkeho kreace o staveniště skutečně jednalo, to pocítili účastníci hned před prvním volným tréninkem, který kvůli „konstrukčním nedostatkům“ začal až hodinku po stanoveném termínu. Tuto 45 minutovou session využili všichni především k seznámení se zaneřáděnou tratí. Čtyři nováčci pak i k seznámení s jejich novým sportovním náčinním. Byli to Clement Novalak s Jackem Doohanem (u MP nahradili Verschoora a Zendeliho), Oliver Caldwell (zaujal místo v osiřelém kokpitu Campose po Beckmannovi) a bývalá Charouzova jednička F3, Logan Sargeant. Američanův management se musel v posledních měsících zvlášt úspěšně činit: Logan má nyní vedle kokpitu HFW-F2 i status juniora Williamsu F1.

Nejrychleji zajel těsně před koncem Rus Robert Shwartzman (Prema) před Švýcarem Ralphem Boschungem (Campos). Charouzovo brazilské duo Enzo Fittipladi a Guilherme Samaia zajelo po 17 měřených kolech. Fittipaldi ztrácel na Shwartzmana 1,8s, Samaia 2,6s.

Po volném tréninku F1 byla trať v lepším stavu a její asfalt k večeru ochladl. Také 30minutová noční kvalifikace ovšem začala s lehkým zpožděním. Hned od začátku se opět dařilo především Shwartzmanovi. Svůj polední čas zlepšil téměř o sekundu a byl před týmovým kolegou a lídrem šampionátu Oscarem Piastrim v čele, než oby vozy Dallara-Prema překonal výborný Theo Pourchaire (ART). Ještě před výměnou pneumatik to ale byl znovu Shwartzman, kdo se usadil na špičce. Fittipaldiho o 1,5s pomalejší čas stačil na 16. místo, Samaia pouze uzavíral pole.

11 minut před koncem session vyjelo pole na svěžím obutí svorně znovu do rychlého a úzkého betonového kanálu. Nepřekvapilo, že rozhodly úplně poslední pokusy a byl to senzační Piastri, který si o 0,1s před Shwarzmanem zajistil svou čtvrtou nedělní pole-position za sebou! Druhou řadu vytvoří jezdci ARTu Pourchaire s Christianem Lundgaardem, za nimi se kvalifikovali oba vozy stáje UNI-Virtuosi s Felipen Drugovichem a novopečeným pilotem F1, Guanyu Zhouem. Snažení Fittipaldiho a Samaiy stačilo pouze na startovní pozice 18 a 20, konec všech nadějí to pro Charouz Racing System ovšem zdaleka neznamená: jednotvárný Corniche Circuit je bez výjimky tvořen betonovými kvádry, od kterých se „všechno odrazí zpět na dráhu“ a tak lze vycházet z toho, že závody poznamenají četné neutralizace. Štěstí a výhodná taktika proto budou ve všech třech závodech víkendu pravděpodobně rozhodující.

A jak si vedli nováčci?

Nejlepší z nich byl 12. Novalak. Doohan zajel 16. čas, Caldwell se umístil mezi oběma Charouzovými piloty a Sargeant byl jen poslení.

Do prvního sobotního sprintu (13:30h našeho času) vyrazí z prvního místa 10. dnešní kvalifikace, Liam Lawson (Hitech) před Marcusem Armstrongem (DAMS).

Text Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Německá ADAC-F4: Také v Zandvoortu udával tempo Antonelli

Účastníci německé ADAC-F4 se asi zhrozili, když jim svitlo, že se italský tým Prema bude pravidelně účastnit i jejich šampionátu. Podnik v nizozemském Zandvoortu se stal přehlídkou červeno-bílých vozů. „Muž F4 roku“ Andrea Kimi Antonelli kraluje nejen italskému šampionátu, brutálně udával

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

reklama