Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Džeddě: Pomůže Charouzovi v závodech taktika?

Lídr celkové tabulky šampionátu FIA-F2, Australan Oscar Piastri vykročil do předposledního víkendu sezony 2022 jako budoucí mistr: Zajistil si rekordní čtvrtou nedělní pole-position za sebou. Brazilští jezdci týmu Charouz Racing System na špičkové pouzice nestačili.

Kdo to již zapoměl, tomu to rádi připomeneme: vedle mistrovství světa formule 1 to je i šampionát FIA-F2, který je ještě „v plném proudu“. Dobrá, podivný kalendář F2 se postaral o více, než dvouměsíční přestávku po posledním podniku v Soči, arabský prosincový „double-header“ ale umožnil „Piastrimu a spol.“, aby si to i oni ve stínu „velkého duelu Hamilton-Verstappen“ rozdali o titul mistra.

A tak zavítalo i 22 monopostů – včetně české stáje Charouz Racing System – poprvé na polo-staveniště jménem Corniche Circuit v Saúdsko Arabské Džeddě. Že se ohledně poslední Tilkeho kreace o staveniště skutečně jednalo, to pocítili účastníci hned před prvním volným tréninkem, který kvůli „konstrukčním nedostatkům“ začal až hodinku po stanoveném termínu. Tuto 45 minutovou session využili všichni především k seznámení se zaneřáděnou tratí. Čtyři nováčci pak i k seznámení s jejich novým sportovním náčinním. Byli to Clement Novalak s Jackem Doohanem (u MP nahradili Verschoora a Zendeliho), Oliver Caldwell (zaujal místo v osiřelém kokpitu Campose po Beckmannovi) a bývalá Charouzova jednička F3, Logan Sargeant. Američanův management se musel v posledních měsících zvlášt úspěšně činit: Logan má nyní vedle kokpitu HFW-F2 i status juniora Williamsu F1.

Nejrychleji zajel těsně před koncem Rus Robert Shwartzman (Prema) před Švýcarem Ralphem Boschungem (Campos). Charouzovo brazilské duo Enzo Fittipladi a Guilherme Samaia zajelo po 17 měřených kolech. Fittipaldi ztrácel na Shwartzmana 1,8s, Samaia 2,6s.

Po volném tréninku F1 byla trať v lepším stavu a její asfalt k večeru ochladl. Také 30minutová noční kvalifikace ovšem začala s lehkým zpožděním. Hned od začátku se opět dařilo především Shwartzmanovi. Svůj polední čas zlepšil téměř o sekundu a byl před týmovým kolegou a lídrem šampionátu Oscarem Piastrim v čele, než oby vozy Dallara-Prema překonal výborný Theo Pourchaire (ART). Ještě před výměnou pneumatik to ale byl znovu Shwartzman, kdo se usadil na špičce. Fittipaldiho o 1,5s pomalejší čas stačil na 16. místo, Samaia pouze uzavíral pole.

11 minut před koncem session vyjelo pole na svěžím obutí svorně znovu do rychlého a úzkého betonového kanálu. Nepřekvapilo, že rozhodly úplně poslední pokusy a byl to senzační Piastri, který si o 0,1s před Shwarzmanem zajistil svou čtvrtou nedělní pole-position za sebou! Druhou řadu vytvoří jezdci ARTu Pourchaire s Christianem Lundgaardem, za nimi se kvalifikovali oba vozy stáje UNI-Virtuosi s Felipen Drugovichem a novopečeným pilotem F1, Guanyu Zhouem. Snažení Fittipaldiho a Samaiy stačilo pouze na startovní pozice 18 a 20, konec všech nadějí to pro Charouz Racing System ovšem zdaleka neznamená: jednotvárný Corniche Circuit je bez výjimky tvořen betonovými kvádry, od kterých se „všechno odrazí zpět na dráhu“ a tak lze vycházet z toho, že závody poznamenají četné neutralizace. Štěstí a výhodná taktika proto budou ve všech třech závodech víkendu pravděpodobně rozhodující.

A jak si vedli nováčci?

Nejlepší z nich byl 12. Novalak. Doohan zajel 16. čas, Caldwell se umístil mezi oběma Charouzovými piloty a Sargeant byl jen poslení.

Do prvního sobotního sprintu (13:30h našeho času) vyrazí z prvního místa 10. dnešní kvalifikace, Liam Lawson (Hitech) před Marcusem Armstrongem (DAMS).

Text Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama