Úterý 31.01.2023

Úterý 31.01.2023

Úterý 31.01.2023

reklama

Nürburgring: Mistry ADAC GT4 jsou Piana a Schrey, senzační Jílková celkově osmá

Gabriele Jílkové, letos nejúspěšnější české závodnice na mezinárodních okruzích, se na Nurburgringu sice nepodařil špičkový výsledek, sezonu ale ukončila na senzačním osmém místě celkově. Mistry se stali Němec Schrey s Italem Pianou na Hofor-BMW.

Do šestého a posledního podniku šampionátu ADAC-GT4 na Nürburgringu nastoupilo 27 posádek. S největší chutí přijeli do pohoří Eifel Němec Michael Schrey s Italem Gabriele Pianou z týmu Hofor-BMW – před závěrečnými dvěma závody totiž vedli celkovou tabulku s náskokem 21 bodů na Poláka Jana Marschalkowskeho a Francouze Thea Noueta (Zakspeed-Mercedes).

Sobota: Zahodil Piana titul hrubkou v boxech?

Obě favorizované posádky zajely dobrou kvalifikaci pro sobotní závod, Hofor-BMW Schreye a Piany směl startovat ze 3. místa. Zakspeed-Mercedes Marschalkowského a Noueta sice dosáhl 5. času, kvůli „předjíždění pod červenou vlajkou“ ovšem byli posunuti na 9. pozici. První startovní řada patřila Němcům Benovi  Dörrovi (Dörr-Aston Martin) a Hugovi Sassemu (Prosport-Aston Martin). Jediná Češka v poli stála v sobotu tradičně již po kvalifikaci (jezdí ji kolega Robert Haub) před velkou výzvou – čti: dojet z 21. startovního místa pro body nebylo právě realistickou vyhlídkou…

Start vyšel 16letému pole-setterovi Dörrovi výborně. Usadil se na čele před Pianou, zatímco Marschalkowskému patřila jen 10. pozice. V hloubi pole vyrazil i Haub relativně dobře a polepšil se o tři místa.  

Za stavu, který by znamenal předčasný zisk titulu pro Pianu a Schreye, začalo střídání jezdců. Zakspeed nechal moudře „Quick Gabi“ Jílkovou do kokpitu co nejdříve. Piana vjel do boxů mnohem později, propásl své stanoviště a pak kolidoval v uličce s porschem Wiskirchena – konec pro Itala, který se studem zhroutil na zem… Nouet tedy mohl dále živit naděje Zakspeedu na titul, dojel ovšem s explodující pneumatikou jen 8., což pořád ještě znamenalo dvanáctibodový odstup na celkové lídry před nedělním finále. Ve druhém Mercedesu domácí stáje z nedalekého Niederzissenu znovu odpálila ohňostroj svého talentu Jílková. Porážela soupeře za soupeřem a z 19. pozice, na které svůj vůz převzala, udělala solidní 13. Na další zlepšení jí jednoduše nezbyl čas…

Na čele dojel Ortmann, jenž převzal Aston Martin od Sasseho a šikovnou taktikou se dostal na první místo, týmu Prosport pro vítězství  před dvěmi vozy Porsche. 

Výsledek sobotního závodu:

1. Ortmann/Sasse, Prosport-Aston Martin

2. Lefterov/Bostandjiev, Overdrive-Porsche

3. Moeller/Schreier, W&S-Porsche

4. Hantke/Dörr, Dörr-Aston Martin

5. Dörr/Wirth, Dörr-Aston Martin

6. Sturm/König,  Allied-Porsche

13. Haub/Jílková Zakspeed-Mercedes

Neděle: Piena a Schrey i po zpackaném závodě mistry

Do velkého finále zajímavé sezony 2021 směl vyrazit z pole-position T3-Audi Johna Paula Southerna a Jana Philippa Springoba. Zatímco kvalifikoval Marschalkowski svůj Zakspeed-Mercedes na dobré 3. místo za W&S-Porsche Lukase Schreiera, musel se lídr tabulky Piana spokojit jen s 9. místem na gridu. Gábina Jílková připravila druhému Zakspeed-Mercedesu jako obvykle lepší nedělní výchozí pozici – směla vystartovat ze 12. místa. Rychlé Češce šlo především o to, udržet výbornou 5. pozici v celkovém hodnocení ročníku.

Jako v sobotu, byla na listopadovém Nürburgringu pochopitelně i v neděli zima, pro „zpestření“ tentokrát lehce pršelo. Springob po dobrém startu udržel vedení před Nouetem, zatímco Schrey rychle postoupil kupředu na 6. pozici. „Quick Gabi“ byla po prvním kole beze změny 12., po konci první neutralizace se ovšem v první zatáčce lehce střetla s BMW Claudie Hürtgenové. Bílý Mercedes šel do hodin, což zničilo každou naději na dobré zakončení sezony. O kolo později bylo pro Zakspeed ještě hůře: na stejném místě přebrzdil Nouet, musel do štěrku. Na trať se vrátil daleko vzadu – a do společnosti velkého rivala Schreye, jehož Hofor-BMW vyrazil na profilovaných pneumatikách. Poker, který se nevyplatil, protože pršet přestalo.

Poté, co na špičce zaplatil i Springob za nesprávnou volbu obutí, převzal velení W&S-Porsche Dána Moellera-Madsena. Ve druhé části závodu tento vůz řídil Schreier, nedokázal ale vedení po krásném souboji ubránit před Astonem sobotního vítěze Sasseho. Zatímco tedy poslední závod vyhráli relativní outsideři, dojeli noví mistři Piana a Schrey daleko vzadu: poněkud neortodoxní průběh finále.

Robert Haub dovedl vůz Gabriely Jílkové do cíle na 16. pozici, v celkovém hodnocení ADAC GT4 to pro US-českou dvojici znamenalo vynikající  osmé místo.   

Výsledek nedělního závodu:

1. Ortmann/Sasse, Prosport-Aston Martin

2. Moeller/Schreier, W&S-Porsche

3. Sturm/König,  Allied-Porsche

4. Wiskirchen/Hill, Allied-Porsche

5. Dörr/Wirth, Dörr-Aston Martin

6. Hantke/Dörr, Dörr-Aston Martin

16. Haub/Jílková Zakspeed-Mercedes

Celkový výsledek sezony:

1. Schrey/Piana, Hofor-BMW                                     189 b.

2. Nouet/Marschalkowski, Zakspeed-Mercedes         178 b.

3. Dörr/Wirth                                                               150 b.

4. Falkenbach/de Fulgencio                                         105 b.

5. Sturm                                                                      103 b.

6. Bostanjiev/Lefterov                                                   98 b.

7. Hantke/Doerr                                                             96 b.                                              

8. Jílková/Haub, Zakspeed-Mercedes                           95 b.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

DTM nebo GT-Masters 2022? Duel bezejmenných skončil remízou

Když Gerhard Berger před dvěmi lety oznámil, že bude svou „novou“ DTM organizovat pro vozy třídy GT3, měli z toho pravděpodobně především promotéři dobře zavedeného ADAC-GT-Masters „radost“. Nejen oni se logicky obávali, že německý trh dva relativně podobné šampionáty neuživí.

Finále grande DTM v Hockenheimu: Van der Linde zachoval klid a přehled

Podobně jako v létě na Norisringu předvedl šampionát i při finále v Hockenheimu „sobotní rodeo“ a poté relativně poklidnou neděli. Pozice dvě a tři v obou závěrečných závodech roku nakonec stačily 23letém, v Německu žijícímu jezdci BMW z Jižní Afriky, Sheldonovi van der Lindemu k

DRM-Revival na Red Bull-Ringu: Komár s medvědí sílou

Aktuálnímu šampionátu DTM se možná dá vytknout, že mu v kokpitech chybí “velká jména”, organizátoři Berger a Oberndorfer se ale ze všech sil snaží, nabídnout platícímu publiku pestrou paletu dění na trati a v paddocku. Jedním z takových “vedlejších dění”

DTM na Red Bull-Ringu: O titul bude bojovat pětice jezdců

Zatímco lídr celkového hodnocení Sheldon van Der Linde vyšel v chladném Rakousku naprázdno, dokázali jeho rivalové na Red Bull Ringu vydatně bodovat. V sobotu vyhrál Nick Cassidy a v neděli Thomas Preining. Za studeného a nevlídného počasí přicestoval do Spielbergu

reklama