Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

reklama

Red Bull Ring: Byl paddock GT-Open opravdu plný pyšných tátů..?

Minulý víkend pořádal španělský promotér „GT-Sport Organisation“ tradičně svůj podnik na rakouském Red Bull Ringu.  V rámci víkendu tam prezentoval velmi přehledné hrstce diváků (ne, nemuseli za vstup platit)  závody italské F4, evropské F-Regional, Formula Open a velmi slabě obsazeného GT-Open.

Převážně tedy juniorské šampionáty – a přeci byl paddock plný sběratelů autogramů! Mezi mladíky v kokpitech totiž bylo hned pět „velkých jmen formule 1“: Patrese, Barrichello, Wurz, Trulli a Montoya. A „pyšní“ tatínci si to nenechali ujít, aby své ratolesti nedoprovodili. Tedy až na Alexe Wurze, který musel pro rakouskou televizi komentovat F1 v Monze. Jako kouč syna ho ale nahradila další legenda volantu, Emauele Pirro.

Měli ale Riccardo Patrese, Rubens Barrichello, Jarno Trulli, Juan Pablo Montoay a Alex Wurz být opravdu nač pyšní? Převážně ne!

Nejslibnější z pětice „synů velkých otců“ je jistě Kolumbijec Sebastian Montoya. V italské F4 se pravidelně pohybuje na špičce, na stejné úrovni s ním ale jezdí nejméně čtyři další konkurenti – o Oliverovi Bearmanovi, který tuto třídu jasně dominuje ani nemluvě.

Mlaďoučký Lorenzo Patrese absolvuje první sezonu v monopostech a to za velmi malý tým. Zpravidla ovšem stačí jen na střed pole – i když v neděli v dešti předvedl opravdovou krasojízdu. 

V podobné situaci je vytáhlý Charlie Wurz. Ani on zatím nedokázal ve své první sezoně v automobilech skutečně přesvědčit a Emanuele Pirro bude muset hledat moc dobré argumenty, aby v Monaku žijícího jezdce natrvalo umístil v Akademii Ferrari.

Ještě hůře vstoupil do světa monopostů Enzo Trulli. Jeho otec pro něj vybral podivný šampionát Formula Open, kde se v zásadě pohybuje jen hrstka outsiderů. Ani mezi nimi se Enzo ovšem zatím nedokázal prosadit – ani když ho tatík „přesadil“ do špičkového vozu Trevora Carlina.

Nejméně talentu zdědil od svého předka zcela jasně Edoardo „Dudu“ Barrichello. Juniorovi se sice musí uznat k dobru, že se letos postavil silné konkurenci 33 vozů Formule-Regional-by-Alpine. Pravidelně tam před sebou ale jen honí ostatní: Občasná umístění mezi top20 mu asi připadají jako vítězství a není divu že se  hlavu menší táta Rubens raději krčil někde ve stínu… Byl tedy paddock Spielbergu skutečně plný pyšných tátů? Spíše ne.  Někteří z nich se totiž pohybují na pokraji trapnosti…

Text: Roman Klemm
Foto: Roman Klemm jr.

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama