Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Monze: Enzo Fittipaldi předvedl za Charouz Racing System fajn debut

Týmy FIA formule 2 oprášily téměř dva měsíce po posledním závodě v Silverstone své vozy a vydaly se do Monzy, aby tam absolvovaly pátý podnik ročníku, čímž šampionát vkročil do své druhé poloviny. Monza znamenala i několik změn v kokpitech. Angličan Jake Hughes nahradil u HWA zraněného krajana Jacka Aitkena a Němec David Beckmann opustil Charouz Racing System směrem španělské stáje Campos, kde vystřídal Itala Mattea Nanniniho. S velkým zájmem ovšem hleděli znalci především směrem nového jezdce Antonína Charouze, Enza Fittipaldiho. Na mladíkův debut ve formuli 2 se dokonce přijel podívat jeho děda, dvojnásobný mistr světa, Emerson.

Ve volném tréninku se prosadil zkušený Brit Daniel Ticktum (Carlin) před mladým Francouzem Théem Pourchairem (ART), Indem Jehanem Daruvalou (Carlin) a Beckmannem, který přestup ke Camposovi zjevně dobře „strávil“. Enzo Fittipadli seděl v Dallaře-Mecachrome-F2 poprvé, musel si pomalu zvykat a byl jako 20. o 1,6s za nejrychlejším.

Hned po zahájení večerní kvalifikace se na dráze odehrávaly scény, které z královského parku dobře známe: vytvořily se objemné skupiny vozů, ve kterých jezdci takticky čekali na závětří soupeřů. Jako první „ztratil nervy“ Ticktum. Vydal se sám na rychlé kolo a zajel nejrychleji. Vzápětí jeho čas ale zlepšil lídr celkového hodnocení Piastri. Brita pak překonal i překvapivě dobře naladěný outsider Boschung.

Za tohoto pořadí na špičce se pole vrátilo do boxů pro čerstvé pneumatiky. Enzo Fittipaldi předvedl uspokojivě „progresivní křivku seznámení s vozem“. Byl pouze 0,8s za prvním, což znamenalo 16. pozici, Guilherme Samaia ve druhém Charouzově monopostu byl o dalších 0,6s pozadu 21. 

10 minut před koncem session se tedy spoře obsazeným ochozům znovu nabídl obrázek dvaceti pomalu jedoucích a divoce kličkujících vozů, než první z borců „dali plyn“. Nejdříve se výrazně zlepšili Guanyu Zhou na třetí a Pourchaire na pátou pozici, než se všichni zase zbrzdili do velkého vyčkávajícího klubka.

Rozhodující pokusy si všichni tak i tak schovali až na závěr. Poslední pokus o převzetí špičky nejdříve vyšel hvězdě DTM, Liamovi Lawsonovi (Hitech). Novozálanďana ale vzápětí překonali Daruvala a Zhou, než výborně naladěný Piastri znovu vše ovadl na zaběhlou normu: druhá nedělní pole-position za sebou pro pilota stáje Prema!

Spokojeni se svou novou jedničkou mohli být i u Charouz Racing Systemu. Zlepšující se Fittipaldi dotáhl  polemana až na 0,7s  a vystartuje do závodu z dobré 13. pozice. Je pči tom v dobré společnosti: Bezprostředně před ním se kvalifikoval jeden z favoritů, Piastriho týmový kolega Robert Shwartzman. Guilherme Samaia vyrazí z předpslední pozice.

Výsledek páteční kvalifikace F2 v Monze:

1. Oscar Piastri, Prema                                                      1:32,199s

2. Jehan Daruvala, Carlin                                                  1:32,240s

3. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi                                         1:32,256s

4. Liam Lawson, Hitech                                                      1:32,383s

5. Felipe Drugovich, UNI-Virtuosi                                   1:32,409s

6. Ralph Boschung, Campos                                              1:32,553s

7. Theo Pourchaire, ART                                                   1:32,586s

8. Daniel Ticktum, Carlin                                                  1:32,641s

9. Juri Vips, Hitech                                                           1:32,675s

10. David Beckmann, Campos                                         1:32,699s

13. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System                    1:32,965s

21. Guilherme Samaia, Charouz Racing System              1:33,478s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama