Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Předposlední kolo seriálu FIA F3: Charouz Racing System znovu na pódiu

V šestém a zároveň posledním představení v letošní sezóně šampionátu FIA F3 si český tým Charouz Racing System znovu připsal velmi pěkné body. Na okruhu v Zandvoortu se o to zasloužil zkušený Logan Sargeant.  Ve všech třech závodech skončil v elitní desítce!

Najít správný rytmus v kvalifikaci bylo na úzké trati velmi obtížné. Sargeantovi se však podařilo zajet jedenáctý nejlepší čas, což znamenalo pro úvodní závod start z první řady. Američan se pak celou dobu držel na čele, aby nakonec dojel druhý necelou sekundu za vítězem. 

Druhý závod z pohledu Sargeanta už tak veselý nebyl. Problémy s převodovkou ho donutily jet pomaleji, než si představoval, z pěkného sedmého místa nakonec spadl na desátou příčku. I to však znamenalo další bodík do klasifikace. V neděli už pak znovu předvedl, proč v minulé sezóně bojoval ve F3 o titul. Šestým místem uzavřel „nizozemský“ víkend s celkovým skóre 21 bodů, v průběžném pořadí jezdců je devátý. Tým si pak pojistil šestou příčku.

Zdenek Chovanec a Hunter Yeany měli složitější víkend, protože jsou po náročném debutu ve Spa stále ve fázi učení. Americký jezdec byl v prvním závodě účastníkem kolize, naštěstí bez následků. Druhý a třetí závod pak dokončil na 23. místě. Bojovnost mu však upřít nešla. Totéž se dá říct i o Chovancovi, který dojel nejlépe ve druhém závodě na dvacátém místě. 

Oproti původním plánům se finále F3 nebude konat v Austinu, ale už 24.-26. září v Soči. Bude to vůbec poprvé, kdy se seriály F2 a F3 potkají na jednom místě v současném formátu tří závodů během víkendu. Tento formát byl zároveň potvrzen i pro následující sezónu.  

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Byl to pro nás další solidní víkend. V Nizozemsku nás čekala jak sportovní, tak i technická výzva. Týmu se podařilo najít dobré nastavení vozu, Logan z něj v prvním a třetím závodě vytěžil maximum. Zandvoort jsme zakončili se ziskem 21 bodů, což znamená rezervu proto, abychom udrželi šestou příčku v pořadí týmů. Do Soči pojedeme s cílem sezónu ukončit co nejlépe. Ukázali jsme, že se můžeme prát o přední příčky. Vyhrát závod by tak pro celý tým bylo velkou odměnou.“ 

Logan Sargeant uvedl: „Pro mě to byl určitě další dobrý víkend. Kvalifikace byla velmi ošidná, bylo těžké zajet dobré kolo, provoz na trati byl opravdu velký. První závod proběhl velmi dobře, měli jsme skvělé tempo a držel jsem Leclerca stále pod tlakem. Myslím, že jsem mohl vyhrát, ale byl to mezi námi pěkný souboj. Druhý závod byl naopak trochu zklamáním. Odstartoval jsem dobře, pak mi ale odešel šestý rychlostní stupeň, s tím se nedalo moc dělat. Třetí závod byl naštěstí lepší, po celý závod bylo tempo dobré, získal jsem pět pozic. Chci také poděkovat týmu, na neděli byl vůz připraven vážně dobře.“

Zdeněk Chovanec vysvětlil: „Začátek víkendu byl složitý. V kvalifikaci se mi nepodařilo zajet pořádné kolo, zatímco v 1. a 2. závodě jsem trochu bojoval s tempem. Ve 3. závodě jsem měl dobrý start, ale tempo v počáteční fázi závodu opět nebylo nejlepší. Před koncem se to však zlepšilo. Neudělal jsem žádné chyby a je pozitivní, že se mi podařilo dokončit všechny tři závody. Celkově jsem za tento víkend rád, byla to velmi náročná trať.“

Hunter Yeany tvrdil: „Bylo to těžké, ale nakonec jsem spokojený. Kvalifikace byla těžká a při startu z 29 místa jsem v 1. závodě neměl co ztratit, takže jsem byl připraven riskovat. Nakonec to byl dobrý závod, předjel jsem několik aut. Bohužel kontakt s jiným vozem znamenal defekt a závod jsem nedokončil. Ani druhý závod nezačal špatně, kvůli problémům s předním křídlem jsem ale nemohl jet tak, jak jsem si představoval. Poslední závod v neděli ráno byl fajn, ale nemohl jsem použít DRS, což mě brzdilo. Stále se hodně učím takže bylo dobré zajet další várku kilometrů. Teď už se těším do Soči!“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama