Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

DTM Electric Remote Run ve Spielbergu: Černá to budoucnost motorsportu

Je tomu něco přes dva roky, co jsme si se sportovním ředitelem Charouz Racing System, Bobem Vavříkem popovídali mimo jiné i o budoucnosti automobilového sportu. Vavřík ji tehdy viděl takto: „Budou závodit elektrická auta bez jezdců, řízená chlapci, dřepícími před počítači někde v tělocvičně daleko od okruhu…“

Tenkrát jsem si myslel, že to Bob vidí s naším sportem až moc černě – minulý víkend DTM na Red Bull Ringu mi v tomto ohledu ale dost nepříjemně otevřel oči. „Vavříkova perverzní vize“ je asi blíže skutečnosti (jak technicky, tak i časově), než si dovedeme představit: ITR a firma Schaeffler totiž na Red Bull Ringu v rámci svého „DTM Electric Remote Runu“ představili  1200 elektrických koní silný Demo Car, který řídil pilot DTM-Trophy Tim Heinemann, sedící o nějakých 80 km dál, ve Štýrském Hradci v prostorách partnera DTM, firmy AVL!

Dobrá, Heinemann zvládl se svým bzučícím vehiklem jen několik relativně zdrženlivých kol, než tento „automobil“ vypověděl službu – přesto mi při pomyšlení, že jednou budou startovní pole tvořit výhradně takoví roboti, šel mráz po zádech.

Zúčastněné elektronické firmy kolem Schaeffler AG a vedení DTM tento projekt myslí naprosto vážně a k demonstraci si navzájem gratulovali a děkovali. Díky i ode mne – za nic! Zabalte to a už nikdy nechci na závodní trati něco podobného vidět – nebo závodní dráhy brzy neuvidí mne…

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama