Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

reklama

F3 ve Francii: Charouz Racing System veze další cenné body

Druhá zastávka letošního šampionátu FIA F3 a znovu bodový zisk pro český tým Charouz Racing System. Na okruhu Paula Ricarda ve Francii to byla tvrdá dřina, jezdci se snažili navázat na velmi povedené testy v Jerezu. To se sice úplně nepodařilo, přesto je bodový přísun slibným signálem pro další zastávky mistrovství.
 
Byl to znovu Logan Sargeant, který držel prapor stáje ze Žebráku u Prahy nejvýše. Zejména v sobotu ráno v prvním sprintu odvedl skvělou práci. Odstartoval ze třetího místa a po celý závod se držel mezi nejlepšími. V jednu chvíli dokonce držel celou „smečku pronásledovatelů“ za sebou. Nakonec z toho bylo výborné čtvrté místo. Druhý závod pak Američan dokončil jako dvanáctý, dobře rozjeté nedělní měření sil na mokré trati mu bohužel překazila technická závada.
 
Enzo Fittipladi má za sebou rozporuplný víkend. Sobota se mu příliš nevydařila, když dojel jedenadvacátý resp. osmnáctý. Ovšem v neděli dokázal, že se klidně může měřit s užší špičkou. Startoval sice až z jedenadvacáté pozice, skvělou jízdou se však „prokousal“ až na jedenácté místo a chybělo tak jen velmi málo, aby získal svůj premiérový bod. Potenciál tak v sobě určitě má, jen ho „prodat“ na trati.
 
Nováček Reshad de Gerus je stále ve fázi učení a sbírání zkušeností. Na domácí trati ukázal, že talent rozhodně má. Víkend tak může hodnotit jako užitečný. V prvním závodě předvedl dobrý start, z chvostu pole se dostal až na konečné devatenácté místo. Ve druhém sprintu se dostal do kontaktu se soupeři a hodně ztratil, v neděli musel po kolizi k mechanikům. Po přezutí na suché pneumatiky však byl nejrychlejším mužem startovního pole.
 
Díky solidnímu výsledku z prvního závodu získal Saergant v průběžném hodnocení jezdců dvě místa a zatím je devátý. Charouz Racing System je šestý v hodnocení týmů. Další kolo šampionátu F3 se koná za dva týdny v na rakouském Red Bull Ringu (2.-4. července).
 
Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Očekávali jsme lepší víkend. Věděli jsme, že máme potenciál na více bodů, chtěli jsme bojovat o pódium. Logan byl opět velmi rychlý a konkurenceschopný, o čemž svědčí výsledek z prvního závodu. Enzo měl potíže, ale na mokru v závodě tři předvedl vynikající řidičské dovednosti a k bodu moc nechybělo. Reshad se v neděli potýkal s defektem, musel vyměnit pneumatiky. Ale ve všech závodech viděl šachovnicovou vlajku v cíli a není pochyb, že lepší výsledky brzy přijdou. Zjišťujeme, co stálo za Loganovou závadou ve třetím závodě, ale jsem si jist, že to brzy vyřešíme. V Rakousku budeme silnější.“ 
 
Logan Sargeant uvedl: „Ve Francii to nebyl snadný víkend. Snažili jsme se zajet co nejlépe, jsem šťastný, že jsem v prvním závodě bodoval. Kluci tvrdě pracují na tom, aby se zlepšili. Jsem si jist, že na Red Bull Ringu budeme mnohem silnější.“
 
Enzo Fittipaldi vysvětlil: 
„Na začátku víkendu jsme bojoval s tempem, po prvním závodě se něco změnilo, což hlavně pro mě bylo velmi pozitivní. Ve druhém i třetím závodě jsem mohl postupovat vpřed. V neděli v dešti se mi jelo dobře, výsledek nebyl špatný. Sice mimo body, ale byl vidět progres. Víme, co potřebujeme zlepšit, už se soustředíme na Red Bull Ring.“
 
Reshad de Gerus tvrdil: „Byl to pro mě složitý víkend, už kvalifikace nevyšla podle očekávání. První závod nebyl špatný, podařilo se mi získat dost pozic. druhý byl obtížnější, neměl jsem tempo a některý ze soupeřů mě trefil. V neděli to byla zábava, škoda, že jsem měl defekt. Každopádně jsem se hodně naučil a pokračuji závod od závodu.“

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama