Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

reklama

Druhý sprint F3 v Le Castelletu: Z modrého nebe na Sargeanta body tentokrát nepršely

Arthur Leclerc z nedalekého Monaka slavil v odpoledním sprintu F3 v Le Castelletu zatím největší vítězství své kariéry. Jedním z prvních gratulantů byl bratr Charles – pilot Ferrari F1. Loganovi Sargeantovi z Charouz Racing System tentokrát unikl bodík o 0,9s.   

Po problémech v kvalifikaci směl Arthur Leclerc vyrazit do ranního sprintu jen jako poslední. Během závodu se ale dokázal propracovat kupředu na 12. pozici, za což jej pravidla FIA-F3 odměnila pole-position v odpoledním sprintu.  Za bratrem továrního pilota Ferrari-F1 se seřadili Američan Jak Crawford (Hitech) , Brit Oliver Caldwell (Prema), Nor Dennis Hauger (Prema) a dopoledne tak silný Japonec Iwasa (Hitech). Nejžhavějším želízkem na rozpáleném asfaltu jižní Francie byl pro Charouz Racing System – jako obvykle – Američan Logan Sargeant na 9. startovní pozici. Původní rovinku Mistral a tím i dříve klíčovou pasáž tratě Paula Ricarda, zatáčku Signes dnes sice kazí dvě šikany. Ranní závod ale kupodivu předvedl, že se zde s vozy F3 dá vesele předjíždět – a tak měl každý z top 12 dobré šance na úspěch i odpoledne.

Poleman Arthur Leclerc svými výsledky zatím zdaleka nepotvrdil nadání na úrovni bratra Charlese, na trati 100km západně od jejich rodného Monaka ale vyrazil výborně. Do čela mu pomohla i skutečnost, že Crawford vedle něj zůstal stát. Po prvním kole tedy fandové viděli trojité vedení stáje Prema v pořadí Leclerc-Caldwell-Hauger, za nimi se snažili neztratit závěs Doohan, Iwasa a Martins. Sargeant byl 11., Enzo Fittipaldi 17., Reshad De Gerus 23.

Úvodních 7 kol si trojice Premy navzájem „neublížila“, až v 8. se Hauger posunul na druhé místo před Calwella. Za nimi předváděli nejslibnější postup kupředu Victor Martins (MP) a dopolední vítěz Saša Smoljar (ART): poskočili na 4. a 9. pozici. Sargeant se mezitím probojoval na bodovavé 10. místo. 

Na pořadí prvních dvou se poté až do cíle nic nezměnilo. Leclerc se prosadil v důležitém vnitrotýmovém srovnání a slavil sladké vítězství. Victor Martins ještě dotáhl Caldwella a dvě kola před koncem si zajistil třetí místo. Pátý dojel silný Jack Doohan, za ním brali dobré body Clement Novalak a Smoljar.

Logan Sargeant tentokrát na body nestačil. Ve druhé části závodu musel před sebe pustit Vestiho se Schumacherem. Enzo Fittipaldi (18.) a Reshad de Gerus (25.) neměli na bodovaná místa nárok.

Hlavní závod F3 v rámci Grand Prix de France odstartuje zítra v 11:40h.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama