Úterý 28.03.2023

Úterý 28.03.2023

Úterý 28.03.2023

reklama

Smolný start jezdce Königa v supersportech. V Aragonu ho zradila motorka

Ve španělském Aragonu byl zahájen šampionát Supersport 300, který se jezdí v rámci MS superbiků. Oliver König do něj vstupoval s velkými ambicemi, jeho první vystoupení však dopadlo neslavně. Talentovaný jezdec na Kawasaki Ninja 400 dojel na 38. příčce. Na vině byl jeho bílo-modrý stroj, který zlobil už od kvalifikace. „Výsledek je pro nás zklamáním, od závodu jsme očekávali daleko více. Pokud ale nefunguje technika, nedá se nic dělat,“ shrnul Königovo vystoupení manažerem Miloš Čihák. Jezdec týmu Movisio bude mít už v neděli na stejném místě šanci na reparát.

V kvapíkovém tempu funguje v těchto dnech devatenáctiletý motorkář. Ve středu a ve čtvrtek zahájil v Praze maturity, poté sedl do letadla a vydal se na sever Španělska. Do dějiště závodu dorazil uprostřed noci, pouhých pět hodin před prvním tréninkem. „U tabule jsem se ještě nepotil. Zatím jsem dělal jen praktickou maturitu. Její výsledek neznám, měl bych se ho dozvědět v týdnu,“ popisoval König hektické časy. Sympatické je, že svůj výsledek nesváděl na únavu. „Období bylo stresující, ale nezdá se mi, že by ovlivnilo můj výkon,“ uvedl.

König dokončil kvalifikaci na solidním 19. místě. V závodě chvíli figuroval o dvě příčky výše, poté se však polem už jen propadal. „Moje strategie byla jasná, dostat se dopředu,“ líčil. Start měl slušný, s dalším průběhem klání už spokojený nebyl. „Snažil jsem se předjíždět, ale měl jsem špatné výjezdy. Odjela mi přední skupinka a já už bojoval jen o střed pole,“ přiznal sebekriticky.

Co bylo horší, jeho Kawasaki neposlouchala. „Motorka mi už v kvalifikaci jednou chcípla, ale to byla moje chyba,“ neskrýval talentovaný jezdec. V samotném závodě se stroj zastavil hned dvakrát. „Naštěstí vždycky naskočil, takže jsem mohl pokračovat,“ upřesnil König. V devátém kole se ovšem motorka vypnula definitivně. „Nebyl jsem schopný pokračovat,“ doplnil zklamaně.

Perné chvilky na aragonském okruhu neprožíval sám. Po pádu Kawakamiho a Sofuogla byl závod v devátém kole ukončen, a výsledky se započítaly z kola předešlého. To pomohlo k vítězství domácímu jezdci Adriánu Huertasovi na Yamaze.

V době, kdy křepčil na stupních vítězů, měli už členové týmu Movisio jiné starosti. „Musíme zjistit, co se stalo. Rozebereme celou motorku. Až na závadu přijdeme, tak ji odstraníme a všechno bude zase fungovat,“ plánoval Miloš Čihák. Po zklamání už nebylo ani památky, všichni pracovali s maximálním zaujetím. „Je třeba hledět na neděli, kdy chceme výsledek napravit,“ zdůraznil manažer.

Ve stejném duchu hovořil také Oliver König.„Od začátku musím být agresivnější a nenechat si odjet přední skupinku. Jsem přesvědčený, že s těmi nejlepšími mohu soupeřit,“ dodal odhodlaně český jezdec. Nedělní závod odstartuje v Aragonu v 15.15 hodin a přímým přenosem ho vysílá Nova Sport 1.

Oliver König
Datum narození:
18. březen (2002)
Místo: Praha
Tým: Movisio by Mie 
Motorka: Kawasaki Ninja 400
Největší úspěchy: 7. místo v Doningtonu v závodě MS Supersportů 300, 6. místo v Northern Europe Cup Moto3 (2017), 4. místo Northern Europe Cup Moto3 (2016), 1. místo v Alpe Adria Moto3 (2016), 1. v European stock 250 Chamionship (2015), 1. MPČR Mini moto Junior B (2013)

Sezona MS Supersportů 300

Misano (Itálie)                                      11. až 13. červen
Assen (Nizozemsko)                           23. až 25. červenec
Most (ČESKO)                                          6. až 8. srpna
Magny-Cours (Francie)                    3. až 5. září
Barcelona (Španělsko)                    17. až 19. září
Jerez (Španělsko)                                24. až 26. září
Portimão (Portugalsko)                                    1. až 3. října

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

V Bahrajnu měli fádní F1, v St. Petersburgu vzrušující IndyCary

O první březnový víkend neodstartoval do sezony 2023 pouze světový šampionát F1, ale i (dříve konkurenční) americký seriál IndyCar. Na 1,8 mil dlouhém polo-letištním, polo-městském okruhu ve floridském St. Petersburgu se s určitou podporou Štěstěny prosadil bývalý pilot F1 Marcus

Fittipaldi, Stuck a Wolf na návštěvě u Elvise v Alpách

Taková výletnická skupina se asi nesejde často: lidé, kteří ve slunečné polovině února následovali pozvánce rodiny Egger do jejího automobilového muzea „Oldtimer-Youngtimer-Sport-Movie Cars“ v Ötztalu totiž ztělesňovali dva tituly mistra světa F1, dvě vítězství v Indy 500, dvě vítězství v

Zemřel legendární týmový manažer a majitel David Price

Ve věku 75 let zemřel David Price – správný anglický gentleman, manažer a majitel závodních stájí, které přes čtyři desetiletí neodmyslitelně patřily na špičku mezinárodní scény motorsportu. Majitel organizace DPR slavil ohromné úspěchy s jezdci jako Nigel Mansell, Martin Brundle,

Zemřel 54násobný účastník GP-F1 Philippe Streiff

Krátce před Vánoci zastihla svět motorsportu další smutná zpráva: zemřel 67letý Francouz Philippe Streiff, jezdec F1, který musel od své těžké nehody roku 1989 v Riu žít v invalidním vozíku. Ne zcela naplněná kariéra blonďatého dlouhána začínala velmi slibně. Roku 1981 získal

reklama