Úterý 28.06.2022

Úterý 28.06.2022

Úterý 28.06.2022

reklama

Smolný start jezdce Königa v supersportech. V Aragonu ho zradila motorka

Ve španělském Aragonu byl zahájen šampionát Supersport 300, který se jezdí v rámci MS superbiků. Oliver König do něj vstupoval s velkými ambicemi, jeho první vystoupení však dopadlo neslavně. Talentovaný jezdec na Kawasaki Ninja 400 dojel na 38. příčce. Na vině byl jeho bílo-modrý stroj, který zlobil už od kvalifikace. „Výsledek je pro nás zklamáním, od závodu jsme očekávali daleko více. Pokud ale nefunguje technika, nedá se nic dělat,“ shrnul Königovo vystoupení manažerem Miloš Čihák. Jezdec týmu Movisio bude mít už v neděli na stejném místě šanci na reparát.

V kvapíkovém tempu funguje v těchto dnech devatenáctiletý motorkář. Ve středu a ve čtvrtek zahájil v Praze maturity, poté sedl do letadla a vydal se na sever Španělska. Do dějiště závodu dorazil uprostřed noci, pouhých pět hodin před prvním tréninkem. „U tabule jsem se ještě nepotil. Zatím jsem dělal jen praktickou maturitu. Její výsledek neznám, měl bych se ho dozvědět v týdnu,“ popisoval König hektické časy. Sympatické je, že svůj výsledek nesváděl na únavu. „Období bylo stresující, ale nezdá se mi, že by ovlivnilo můj výkon,“ uvedl.

König dokončil kvalifikaci na solidním 19. místě. V závodě chvíli figuroval o dvě příčky výše, poté se však polem už jen propadal. „Moje strategie byla jasná, dostat se dopředu,“ líčil. Start měl slušný, s dalším průběhem klání už spokojený nebyl. „Snažil jsem se předjíždět, ale měl jsem špatné výjezdy. Odjela mi přední skupinka a já už bojoval jen o střed pole,“ přiznal sebekriticky.

Co bylo horší, jeho Kawasaki neposlouchala. „Motorka mi už v kvalifikaci jednou chcípla, ale to byla moje chyba,“ neskrýval talentovaný jezdec. V samotném závodě se stroj zastavil hned dvakrát. „Naštěstí vždycky naskočil, takže jsem mohl pokračovat,“ upřesnil König. V devátém kole se ovšem motorka vypnula definitivně. „Nebyl jsem schopný pokračovat,“ doplnil zklamaně.

Perné chvilky na aragonském okruhu neprožíval sám. Po pádu Kawakamiho a Sofuogla byl závod v devátém kole ukončen, a výsledky se započítaly z kola předešlého. To pomohlo k vítězství domácímu jezdci Adriánu Huertasovi na Yamaze.

V době, kdy křepčil na stupních vítězů, měli už členové týmu Movisio jiné starosti. „Musíme zjistit, co se stalo. Rozebereme celou motorku. Až na závadu přijdeme, tak ji odstraníme a všechno bude zase fungovat,“ plánoval Miloš Čihák. Po zklamání už nebylo ani památky, všichni pracovali s maximálním zaujetím. „Je třeba hledět na neděli, kdy chceme výsledek napravit,“ zdůraznil manažer.

Ve stejném duchu hovořil také Oliver König.„Od začátku musím být agresivnější a nenechat si odjet přední skupinku. Jsem přesvědčený, že s těmi nejlepšími mohu soupeřit,“ dodal odhodlaně český jezdec. Nedělní závod odstartuje v Aragonu v 15.15 hodin a přímým přenosem ho vysílá Nova Sport 1.

Oliver König
Datum narození:
18. březen (2002)
Místo: Praha
Tým: Movisio by Mie 
Motorka: Kawasaki Ninja 400
Největší úspěchy: 7. místo v Doningtonu v závodě MS Supersportů 300, 6. místo v Northern Europe Cup Moto3 (2017), 4. místo Northern Europe Cup Moto3 (2016), 1. místo v Alpe Adria Moto3 (2016), 1. v European stock 250 Chamionship (2015), 1. MPČR Mini moto Junior B (2013)

Sezona MS Supersportů 300

Misano (Itálie)                                      11. až 13. červen
Assen (Nizozemsko)                           23. až 25. červenec
Most (ČESKO)                                          6. až 8. srpna
Magny-Cours (Francie)                    3. až 5. září
Barcelona (Španělsko)                    17. až 19. září
Jerez (Španělsko)                                24. až 26. září
Portimão (Portugalsko)                                    1. až 3. října

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama