Úterý 28.03.2023

Úterý 28.03.2023

Úterý 28.03.2023

reklama

Charouzův Logan Sargeant zazářil v prototypech: dobyl pole-position na Red Bull Ringu

Pilot formule 3 Charouz Racing Systemu, Američan Logan Sargeant bude tento víkend debutovat ve sportovních prototypech a svůj nástup do ELMS patřičně okořenil nejrychlejším časem dnešní kvalifikace.

Po povedené premiéře sezony 2021 před měsícem v Barceloně nastoupí vzkvétající šampionát European Le Mans Series (ELMS) v neděli do své druhé 4hodinovky roku na Red Bull Ringu.

V kvalifikaci co do počtu senzačně silného pole (16 prototypů LMP2, k tomu 16 prototypů LMP3 a 9 vozů) GT se v sobotu prosadil překvapivě debutant Logan Sargeant. Smluvní pilot Charouz Racing Systemu ve FIA-F3 dostal přílažitost zaskakovat ve stáji Racing Team Turkey a v jeho Orece-Gibson ihned dokázal potvrdit svůj talent nejrychlejším časem před domácím Ferdinandem Habsburgem (Algarve-Oreca) a Nicolasem Jaminem (United Autosports-Oreca).

Prototypy typu Le Mans se do Rakouska vracejí po 2leté přestávce a závod se bohužel bude konat bez publika. Slibný průběh 4hodinového vytrvalostního podniku ovšem slibuje předpověď počasí: celou neděli má pršet…

Cesta k vítězství zítra od 11:00h jistě povede – bez ohledu na postavení na startu – přes vítěze prvního závodu sezony, hvězdný  belgický tým WRT, v obsazení Robert Kubica – Lous Deletraz – Yifei Ye. Vedle polského vítěze Grand Prix Kanady lze v LMES slavit shledání i s dalšími bývalými hvězdami F1 a monopostů: Roberto Merhi a Nyck de Vries startují za ruskou organizaci G-Drive, Will Stevens za tým Oliviera Panise. domácí René Binder za francouzskou equipu Duqueine a jezdec Indy500 Ben Hanley pojede za americkou stáj Dragonspeed.

Výsledek kvalifikace ELMS na Red Bull Ringu:

1. Sargeant/Youluc/Eastwood, Racing Team Turkey-Oreca-Gibson

2. Habsburg/Bradley/Menchaca, Algarve-Oreca-Gibson

3. Jamin/Maldonado/van Uitert, United-Autosports-Oreca-Gibson

4. Merhi/Andrare/Faib, G-Drive-Aurus-Gibson

5. Deletraz/Kubica/Ye, WRT-Oreca-Gibson

6. Chatin/Pilet/Lafargue, Idec-Oreca-Gibson

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

V Bahrajnu měli fádní F1, v St. Petersburgu vzrušující IndyCary

O první březnový víkend neodstartoval do sezony 2023 pouze světový šampionát F1, ale i (dříve konkurenční) americký seriál IndyCar. Na 1,8 mil dlouhém polo-letištním, polo-městském okruhu ve floridském St. Petersburgu se s určitou podporou Štěstěny prosadil bývalý pilot F1 Marcus

Fittipaldi, Stuck a Wolf na návštěvě u Elvise v Alpách

Taková výletnická skupina se asi nesejde často: lidé, kteří ve slunečné polovině února následovali pozvánce rodiny Egger do jejího automobilového muzea „Oldtimer-Youngtimer-Sport-Movie Cars“ v Ötztalu totiž ztělesňovali dva tituly mistra světa F1, dvě vítězství v Indy 500, dvě vítězství v

Zemřel legendární týmový manažer a majitel David Price

Ve věku 75 let zemřel David Price – správný anglický gentleman, manažer a majitel závodních stájí, které přes čtyři desetiletí neodmyslitelně patřily na špičku mezinárodní scény motorsportu. Majitel organizace DPR slavil ohromné úspěchy s jezdci jako Nigel Mansell, Martin Brundle,

Zemřel 54násobný účastník GP-F1 Philippe Streiff

Krátce před Vánoci zastihla svět motorsportu další smutná zpráva: zemřel 67letý Francouz Philippe Streiff, jezdec F1, který musel od své těžké nehody roku 1989 v Riu žít v invalidním vozíku. Ne zcela naplněná kariéra blonďatého dlouhána začínala velmi slibně. Roku 1981 získal

reklama