Čtvrtek 28.03.2024

Čtvrtek 28.03.2024

Čtvrtek 28.03.2024

reklama

Foto-story: Jak se při testech formule 3 ve Spielbergu prezentovali Češi?

Nemusíme si nic předstírat: ročník 2020 šampionátu FIA-F3 proběhl z českého hlediska mizerně. Vozy týmu Antonína Charouze zpravidla nedokázaly houslit mezi nejlepší desítkou, a ani kariéře mladého Romana Staňka jeho (možná ukvapený?) postup do této silné třídy příliš neprospěl. O to výše lze hodnotit skutečnost, že se nevzdávají. Jak Charouz Racing System, tak i Roman Staněk nastoupí v FIA-F3 znovu i letos – s nezměněným odhodláním uspět, ale s jinými (snad lepšími) celkovými předpoklady. Stáj ze Žebráku změnila na několika klíčových místech personál, rychlý Moravák pojede za jiný tým.

Výsledky dvoudenních testů v rakouském Spielbergu potvrdily, že se od „české frakce F3“ letos dá mnohé čekat. Manažer Charouz Racing Systemu, Bob Vavřík sáhl k několika bolestivým personálním změnám. Tým musel opustit například manažer Jamie Dye… Problémem české stáje ovšem zůstává, že Francouz Reshad de Gerus je zatím jediným pilotem, který pro rok 2021 podepsal. Angažmá rychlého Američana Logana Sargeanta bylo akcí „za pět dvanáct“ a jeho monopost s číslem 29 byl připraven až krátce před poledním prvního dne testu. Sargeant (jedoucí v ještě nelakované přilbě) hned vypálil na studený asfalt špičkové časy a Vavřík dobře ví, že by schopnosti a zkušenost úřadujícího vice-mistra v kokpitu potřeboval. Za darmo by ale Charouz Racing System nemohl nechat jezdit ani Nikiho Laudu a tak Američanův podpis na smlouvě ještě chybí – stejně tak jako jeho sponzorský příspěvek.

Neinformovaný divák se mohl domnívat, že se v českém boxu jednalo o návrat Juana Manuela Correiy k Charouzovi: Rus Michail Belov přijel do Spielbergu bez přilby a Bob Vavřík sháněl v sobotu dopoledne řešení. Teď tedy víme, proč mají Correu v českém týmu pořád ještě tak rádi: Na rozdil od jiných vypůjčil své dřívější stáji svou rezervní přilbu…

Kolem Rusovy Dallary s číslem 30 se točilo i několik zodpovědných Belovova sponzora SMP – snad v neděli hlásili do ruské ústředny: „Dopadlo to tu velmi dobře, převeďte rubly na Charouzovo konto“. Michail Belov jistě není nový Stefan Bellof, na Red Bull Ringu ale příjemně překvapil velice konkurenceschopnými časy.

A Charouzův „ztracený syn“ Roman Staněk? Letos zkusí štěstí v anglickém týmu Hitech, přičemž  financuje sezonu zjevně ze soukromého rozpočtu – tíhou nálepek sponzorů jeho Hitech-Dallara jistě netrpí. Tak ať tedy patří „věčná sláva nadšení jeho otce!“

Mladý Moravák potvrdil, že je schopen prorazit do top10. Vnitrotýmová situace u Hitechu napovídá tomu, že je Roman jen trochu za Jakem Crawfordem, za to ale jistě před Japoncem Ayumu Iwasou.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama