Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Kdo s kým ve formulích 2 a 3? Aktuální situace sestav týmů pro sezonu 2021

Především ohledně šampionátu FIA-Formule 3 si musíme na první závod sezony ještě hodně dlouho počkat, jak ve formuli 3, tak i ve formuli 2 se ovšem již začínají formovat sestavy roku 2021. V obou třídách, které tentokrát nebudou vystupovat v rámcovém programu mistrovství světa F1 společně, ale pouze střídavě, znovu nastoupí i česká stáj Charouz Racing System. Tým šikovného manažera Antonína Charouze je ovšem ještě ve fázi výběru a  zatím nepodepsal ani s jediným konkrétním pilotem smlouvu. Kokpit F3 si za to již dokázal zajistit český talent Roman Staněk

Formule 2: Obhájce titulu Prema znovu favoritem

Ohledně formule 2 je jen těžko představitelné, že by „pamětník“ a Charouzova dosavadní jednička Louis Delétraz pokračoval ve své kariéře v monopostech. Druhý dosavadní Charouzův jezdec, Pedro Piquet, po posledním závodě 2020 zmizel doma v Brazílii a nezúčastnil se ani zimních testů. Při tom by byla zvláště spolupráce Čechů se synem trojnásobného mistra světa F1 Nelsona vítaným řešením, při kterém by mohli jak tým, tak i jezdec čerpat ze zkušeností, které roku 2020 společně získali.

V protikladu k týmu ze Žebráku měla mistrovská squadra Prema ohledně jezdeckého složení již velmi brzy jasno. Rene Rosin, který minulý rok dovedl k titulu Micka Schumachera, letos znovu vsadí na talentovaného Rusa Roberta Shwartzmana a nováčka z Austrálie, Oscara Piastriho. Oba nastoupí v rolích naprostých favoritů: Robert byl začátkem sezony 2020 jasně rychlejší, než Schumacher a Piastri dokázal hned ve své první sezoně vyhrát titul mistra FIA-F3.

Naprosto jasno má i britská stáj Hitech, která angažovala novozélandského chráněnce Red Bullu Liama Lawsona a juniora Mercedesu, Juriho Vipse z Estonska. Na známou kartu vsadil Travor Carlin, když znovu podepsal s Indem Jehanem Daruvalou, jenž se také může spolehnout na podporu firmy Red Bull.

Jedním z největších překvapení minulé sezony byl Felipe Druhovich. Tento syn zámožných rodičů přišel z Brazílie do Evropy, aby ihned přesvědčil ve formuli 4, po jedné slabší sezoně ve formuli 3 debutoval odvážně minulý rok ve formuli 2 a s vozem malé nizozemské stáje MP dokázal několikrát porazit všechny favority. A právě do kruhu letošních favoritů se svým přestupem do týmu vice-mistra Illota, Uni-Virtuosi posunul. Jeho kokpit u MP převezme v Německu žijící Albánec Lirim Zendeli, jezdec, který se před časem stal s týmem Charouz Racing System mistrem německé F4, než se s českým týmem po strastiplné sezoné 2019 ve formuli 3 rozešel.

Posledním jezdcem, který si podpisem u Adrianana Campose již zajistil kokpit formule 2, je Ralph Boschung. Sympatický Švýcar má ovšem v ohledu na hledání sponzorů mnohem více talentu, než při dávkování plynu…

Je zajímavé, že oba špičkové francouzské týmy ART a DAMS svou sestavu ještě nepředstavili, dá se ovšem vycházet z toho, že právě u nich zakotví junioři Renaultu a Ferrari.

Formule 3: I zde povede cesta k vitězství jen přes Premu – povede se to i Staňkovi?

Největší senzací ohledně sezony 2021 bude z českého hlediska účast mladého Moraváka Romana Staňka. Podporovatelé 16letého mladíka našli po „problematické“ první sezoně ve formuli 3 s týmem Charouz Racing System dostatek prostředků na to, aby se Roman v této třídě udržel. Podepsal u britské stáje Hitech, která minulý rok skončila za „obry“ Prema, Trident a ART čtvrtá v celkovém hodnocení. A nejen to: Staněk si dokázal zajistit i účast v zimním mini-šampionátu F3-Asia, který se pojede Dubaji a Yas Marině již od příštího týdne. Týmovými kolegy Čecha, který patří do juniorského kádru Sauberu, budou junior Red Bullu, Jak Crawford a junior Hondy Aymu Iwasa. Jedná se o velmi silné borce: Američan je úřadujícím vicemistrem německé F4, Japonec dokonce šampionem francouzské F4.

Ve vlastní lize ovšem již dlouhou dobu hraje farma Ferrari, tým Prema. Tam letos zakotvili mladší bratr továrního jezdce Ferrari Charlese, Arthur Leclerc, další z juniorů Red Bullu, Nor Dennis Hauger a Brit Oliver Caldwell. Mimo to jsou ve formuli 3 pevně obsazené zatím jen dva další kokpity: slibný Matteo Nannini podepsal u německé stáje HWA a Australan Calan Williams, zůstává druhým rokem v týmu švýcarského nadšence Andrease Jenzera.

Na hledání jezdců, peněz a formy mají stáje formule 3 ostatně ještě hodně času: o body se poprvé pojede až začátkem května…

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama