Pátek 23.02.2024

Pátek 23.02.2024

Pátek 23.02.2024

reklama

Kalendář formule 2 roku 2021: Již jen třikrát na klasických tratích

Ve snaze snížit náklady týmů, se FIA rozhodla, že od příští sezony bude v rámci velkých cen formule 1 startovat již jen jedna z juniorských tříd F2 nebo F3. Většina stájí, mezi nimi i Charouz Racing System, doposud nasazovala vozy v obou šampionátech, což dávalo jak logisticky, tak i finančně naprosto smysl. Od roku 2021 se tyto dva šampionáty mají coby doprovod Grand Prix jaksi „střídat“.

Při tom zůstává tajemstvím pánů z Paříže, v čem vidí s pohledem na kalendář sezony 2021 pro účastníky možnost ušetřit. Na klasických a relativně snadno dostupných evropských tratích se formule 2 objeví již jen třikrát. V květnu v pro sponzory jistě nejdůležitějším podniku sezony v Monaku, v červenci v anglickém Silverstone a o tradiční termín začátku září v italské Monze.

Co naplat že se o daný víkend pojede „inflačně“ hned třikrát o body – zbývajících pět termínů vsadila FIA daleko mimo dosah „skalních fandů“ evropské veřejnosti do rusko-asijsko-arabského pásma. Pro domácího fandu se tedy F2 stane (přinejlepším) čistě „televizní“ záležitostí. Kdo bude z českých fandů chtít tým Antonín Charouze „naživo“ podpořit, tomu zbývá realisticky viděno jen zářijová cesta do královského parku u Milána. 

Kde a kdy se tedy pojede v roce 2021?

28. březen –  Bahrain
22. květen – Monte Carlo
6. červen  – Ázerbajdžán
18. červenec – Silverstone
12. září – Monza
26. září – Soči
28. listopad – Jeddah
5. prosinec – Abú Dhábí

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama