Úterý 31.01.2023

Úterý 31.01.2023

Úterý 31.01.2023

reklama

Kalendář DTM 2021: Gerhard Berger ve stopách Bernie Ecclestonea?

Bývalý pilot formule 1 Gerhard Berger po ukončení aktivní kariéry již několikrát předvedl, že se vyzná i mimo kokpit. Jako jezdec se managoval sám a tak neudivilo, že v posledních letech zpravidla uspěl i jako „funkcionář“. Má za sebou úspěšnou fázi v roli sportovního ředitele BMW, jako majitel stáje Toro Rosso F1 se mohl se Sebastienem Vettelem radovat z vítězství v Monze, pak FIA pomohl “postavit na nohy“ skomírající evropskou F3 – no a před několika lety se jaksi ve stylu Bernieho Ecclestonea vrhl na ředitelovani v DTM. Možná, že je tato poslední kapitola tou zatím nejobtížnější.

Vždy usměvavý Tyrolák převzal Deutsche Tourenwagen Masters v době, kdy jí velké automobilky začínaly dávat sbohem – a po sezoně 2020 mu nezbyly nez střepy dříve tak bombastického šampionátu. Bergerovi v zásadě zbyla jen dvě esa: Známé jméno šamopionátu a smlouva s televizní společností. Berger do své vize o „nové DTM“ investoval i vlastní peníze a od příštího roku předvede toto mistrovství přepracované dle jeho představ. Vypsal ho pro vozy třídy GT3 (slůvko v názvu „Tourenwagen“ již před dekádami beztak ztratilo své oprávnění) a doufá, že se k učasti přihlásí dostatečné množství soukromých týmů.

Jistou tradici si uchoval i kalendář devíti podniků, z nichž mají především Norisring, Lausitzring, Spielberg a Hockenheim jistý šarm i pro potencionelní fandy z Cech. Šampionát začne poněkud klopýtavje podivnými podniky v Petrohradu a Monze, než zažije svůj tradiční vrchol sezony v Norimberku. V létě se pak pojede ještě dvakrát v Německu a jednou v belgickém Zolderu. Zářijovým závodem ve Spielbergu se Berger postaral o návrat DTM do Rakouska a ročník 2021 uzavře po hostování na motocyklové trati v Assenu (musí tohle být?) tradičně finále v Hockenheimu.

Bergerovi lze jen přát úspěch i  když se  mnozí kritikové právem ptají, zda svět potřebuje ještě další sérii vozů GT? Lehké to nová DTM jistě mít nebude. Vedle silných konkurenčních šampionátů je tu pořád ještě i strašidlo jménem Corona a šance, že tato první sezona „Bergerova dítěte“ bude zároven i sezonou poslední, bohužel hrozí na obzoru…

30. květen – Petrohrad
13. červen – Monza
4. červenec – Norisring
25. červenec – Lausitzring
8. srpen – Zolder
22. srpen – Nürburgring
5. září – Spielberg
19. září  – Assen
3. rijen – Hockenheim

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

DTM nebo GT-Masters 2022? Duel bezejmenných skončil remízou

Když Gerhard Berger před dvěmi lety oznámil, že bude svou „novou“ DTM organizovat pro vozy třídy GT3, měli z toho pravděpodobně především promotéři dobře zavedeného ADAC-GT-Masters „radost“. Nejen oni se logicky obávali, že německý trh dva relativně podobné šampionáty neuživí.

Finále grande DTM v Hockenheimu: Van der Linde zachoval klid a přehled

Podobně jako v létě na Norisringu předvedl šampionát i při finále v Hockenheimu „sobotní rodeo“ a poté relativně poklidnou neděli. Pozice dvě a tři v obou závěrečných závodech roku nakonec stačily 23letém, v Německu žijícímu jezdci BMW z Jižní Afriky, Sheldonovi van der Lindemu k

DRM-Revival na Red Bull-Ringu: Komár s medvědí sílou

Aktuálnímu šampionátu DTM se možná dá vytknout, že mu v kokpitech chybí “velká jména”, organizátoři Berger a Oberndorfer se ale ze všech sil snaží, nabídnout platícímu publiku pestrou paletu dění na trati a v paddocku. Jedním z takových “vedlejších dění”

DTM na Red Bull-Ringu: O titul bude bojovat pětice jezdců

Zatímco lídr celkového hodnocení Sheldon van Der Linde vyšel v chladném Rakousku naprázdno, dokázali jeho rivalové na Red Bull Ringu vydatně bodovat. V sobotu vyhrál Nick Cassidy a v neděli Thomas Preining. Za studeného a nevlídného počasí přicestoval do Spielbergu

reklama