Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

reklama

Kalendář DTM 2021: Gerhard Berger ve stopách Bernie Ecclestonea?

Bývalý pilot formule 1 Gerhard Berger po ukončení aktivní kariéry již několikrát předvedl, že se vyzná i mimo kokpit. Jako jezdec se managoval sám a tak neudivilo, že v posledních letech zpravidla uspěl i jako „funkcionář“. Má za sebou úspěšnou fázi v roli sportovního ředitele BMW, jako majitel stáje Toro Rosso F1 se mohl se Sebastienem Vettelem radovat z vítězství v Monze, pak FIA pomohl “postavit na nohy“ skomírající evropskou F3 – no a před několika lety se jaksi ve stylu Bernieho Ecclestonea vrhl na ředitelovani v DTM. Možná, že je tato poslední kapitola tou zatím nejobtížnější.

Vždy usměvavý Tyrolák převzal Deutsche Tourenwagen Masters v době, kdy jí velké automobilky začínaly dávat sbohem – a po sezoně 2020 mu nezbyly nez střepy dříve tak bombastického šampionátu. Bergerovi v zásadě zbyla jen dvě esa: Známé jméno šamopionátu a smlouva s televizní společností. Berger do své vize o „nové DTM“ investoval i vlastní peníze a od příštího roku předvede toto mistrovství přepracované dle jeho představ. Vypsal ho pro vozy třídy GT3 (slůvko v názvu „Tourenwagen“ již před dekádami beztak ztratilo své oprávnění) a doufá, že se k učasti přihlásí dostatečné množství soukromých týmů.

Jistou tradici si uchoval i kalendář devíti podniků, z nichž mají především Norisring, Lausitzring, Spielberg a Hockenheim jistý šarm i pro potencionelní fandy z Cech. Šampionát začne poněkud klopýtavje podivnými podniky v Petrohradu a Monze, než zažije svůj tradiční vrchol sezony v Norimberku. V létě se pak pojede ještě dvakrát v Německu a jednou v belgickém Zolderu. Zářijovým závodem ve Spielbergu se Berger postaral o návrat DTM do Rakouska a ročník 2021 uzavře po hostování na motocyklové trati v Assenu (musí tohle být?) tradičně finále v Hockenheimu.

Bergerovi lze jen přát úspěch i  když se  mnozí kritikové právem ptají, zda svět potřebuje ještě další sérii vozů GT? Lehké to nová DTM jistě mít nebude. Vedle silných konkurenčních šampionátů je tu pořád ještě i strašidlo jménem Corona a šance, že tato první sezona „Bergerova dítěte“ bude zároven i sezonou poslední, bohužel hrozí na obzoru…

30. květen – Petrohrad
13. červen – Monza
4. červenec – Norisring
25. červenec – Lausitzring
8. srpen – Zolder
22. srpen – Nürburgring
5. září – Spielberg
19. září  – Assen
3. rijen – Hockenheim

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT-Maters na Lausitzringu: Víkend radosti z prvního vítězství

V infieldu mohutného trioválu, kterému se dříve říkalo „Eurospeedway Lausitz“ se konal další podnik německého mistrovství GT, ADAC-GT-Masters. Zatímco se o šedivou a mokrou sobotu prosadil Joos-Porsche německo-turecké posádky Engelhart-Güven, radovali se za nedělního slunečna Němci Zimmermann a Mies na Land-Audi.

Jílková při ADAC-GT4 na Nürburgringu: Kvali drop – racing top!

„Juniorská“ ADAC-GT4 předvedla na Nürburgringu mnohem napínavější sport, než její „velká sestra“ GT-Masters. V prvním závodě se prosadila značka Toyota, ve druhém Mercedes. Česko-americká posádka Jílková-Haub stačila dvakrát na top10. Sobota: Japonská dominace Ke 4. podniku sezony se na Nurburgringu sešlo

ADAC-GT-Masters na Nürburgringu: Marciello pochoduje směrem titulu

Na Nürburgringu pokračoval šampionát ADAC-GT-Masters, šampionát, který má jasného favorita: Raffaela Marciella. Ital bral v pohoří Eifel body za první a druhé místo a bude v boji o titul mistra těžko k poražení.   Sobota: „Žlutá Mamba“ stylem start-cíl Nejrychlejší z přehledného pole 21

Návrat po 35 letech – DTM roku 2023 na Salzburgrigu?

V německých a rakouských médiích se v posledních dnech objevila zajímavá zpráva: boss šampionátu DTM, Gerhard Berger se vážně zabývá možností, pořádat jeden ze závodů sezony 2023 na klasické trati nad Solnohradem. „Wedeme o tom konkrétní rozhovory,“ potvrdili jak zástupci DTM, tak

reklama