Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Kvalifikace F2 na Indy dráze v Bahrajnu: „Letec“ Nissany připravil Delétrazovi s Piquetem startovní místa 10 a 13

Kvalifikace pro předposlední závod ročníku 2020 chtěl a musel Callum Ilott (UNI-Virtuosi) proměnit v další pole-position, která by mu vynesla 4 body v boji o titul s Mickem Schumacherem. Oba ovšem nemohli jak se patří udeřit. Nehoda Schumachera s Nissanym připravila všechny o rozhodující pokus – i jezdce Charouz Racing System. Pole-position patří (budoucímu jezdci Alpha Tauri-F1?) Yuki Tsunodovi, Louis Delétraz s Pedrem Piquetem se jako před týdnem pokusí čeřit vody vepředu, když budou startovat z míst 10 a 13.

Volný trénink: Oba junioři Red Bullu vpředu
V pátek odpoledene měli piloti F2 během 45minutového volného tréninku první možnost seznámit se s „Indy-variací“ trati v Bahrajnu. FIA a pořadatelé se totiž rozhodli, že zpestří dvoutýdenní pobyt cirkusu Grand Prix v této zemi tím, že pro druhý ze svých podniků připraví zkrácené a rychlejší vedení dráhy. Vynechali prostě sekci infieldu, čímž i formule 2, na trati připomínající ovál Indy, „lehtala“ minutovou časovou hranici jednoho kola.

V tréninku to byli jezdci Trevora Carina, Yuki Tsunoda s Jehanem Daruvalou, kteří dráhu objeli za 63 sekund a tím nejrychleji. Lídr celkového hodnocení šampionátu Mick Schumacher si zapsal sedmý čas, jeho velký rival Callum Ilott započal svůj útok na čtrnáctibodovou ztrátu zdrženlivým 18. časem. Byl tak nejen pomalejší, než navrátilec do F2 Ralf Boschung (Švýcar převzal kokpit ve formuli 1 debutujícího Jacka Aitkena a hned v týmu Adriana Campose podepsal na celou sezonu 2021), nechali ho za sebou i oba jezdci Charouz Racing System. Louis Delétraz a Pedro Piquet před týdnem předvedli, že jim trať a podmínky uprostřed pouště výtečně sedí a po tréninku na neznámém lay-outu jim patřily pozice devět a šestnáct. Na nejrychlejšího Japonce ovšem ztráceli pouze 6-7 desetinek – při večerní kvalifikaci tedy bylo všechno možné…     

Kvalifikace: Nissany letí – Tsunoda se těší…
Z volného tréninku na ultra rychlé trati si borci F2 vzali očividně jeden kapitální poznatek: špičkový čas je možno zajet jen v závětří konkurence. Na uměle osvětlené dráze se proto dle vzoru Monzy na čas vytvořily skupiny divoce kličkujících monopostů, než všichni členové těchto „vláčků“ pochopili, že se navzájem přeci jen spíše blokují…

Tak tedy znovu každý na vlastní pěst. Jako první se na špičce usadil znovu Yuki Tsunoda, přičemž zlepšil svůj tréninkový čas o celou sekundu. Za ním se seřadili Mazepin, Daruvala a Drugovich. Louis Delétraz a Pedro Piquet ztráceli jen desetinky a patřily jim pozice ve středu pole.

Rivalům o titul mistra šampionátu F2 série prvních rychlých pokusů vůbec nesedla. Ilott byl těsně před Delétrazem osmý, Schumacher daleko vzadu pouze 16. Přesto tento výsledek bolel především „mistra kvalifikací“ Ilotta. Brit totiž chtěl a musel čtyřmi body za pole-position již v pátek zkrátit Němcův náskok.

Druhou, rozhodující část kvalifikace, pokazil veterán F2 Luca Ghiotto, když po hodinách zaparkoval svou Hitech-Dallaru vedle trati. Ředitelství vyvěsilo červenou vlajku a když se smělo znovu jet naostro, zbývaly na jen 4 minuty. Až těsně před koncem session tedy měli všichni zahřáto a mohli se vrhnout se na své „kamikadze kolo“, jak svého času tyto všechno-nebo-nic-pokusy nazval nezapomenutelný Gilles Villeneuve.

Jinak než v klubku se tentokrát ani jet nedalo, protože všech 24 vozů vyrazilo na trať současně. Rošády o výhodnou pozici za rychlostí kolem 300 km/h při tom ani nemohly dopadnout jinak, než nehodou. Schumacher správně odhadl, že se těžko zlepší jízdou za Royem Nissanym. Izraelce proto na rovince předjel, Nissanyho ale poté překvapil Němcův brzdný bod a vůz Scuderie Trident přeletěl monopost Scuderie Prema. Kvalifikace proto skončila pod žlutou vlajkou a Yuki Tsunoda se mohl těšit na zítřejší první startovní pozici před Mazepinem, Daruvalou a Robertem Shwartzmanem, který se jako jediný dokázal před neutralizací zlepšit.

O svůj poslední pokus přišli kvůli nehodě Schumacher-Nissany i oba vozy Antonína Charouze. Louis Delétraz vyrazí zítra ve 13:10 z 10. startovního místa, Pedro Piquet bude startovat o tři pozice za ním. Soudě dle výkonů Švýcara a Brazilce před týdnem je ovšem i to dobrý základ pro špičkové výkony v sobotním závodu. A boj o šampiona? Callum Ilott se bude snažit postoupit z 9. startovní pozice mezi první tři, zatímco je pro Micka Schumachera 18. čas menší katastrofou.

Výsledek kvalifikace F2 v Bahrajnu:
1. Yuki Tsunoda, Carlin                                   1:02,676s
2. Nikita Mazepin, Hitech                                1:02,798s
3. Jehan Daruvala, Carlin                                1:02,807s
4. Robert Shwartzman, Prema                          1:02,822s
5. Felipe Drugovich, MP                                 1:02,841s
6. Christian Lundgaard, ART                          1:02,849s
7. Arťjom Markelov, HWA                             1:02,947s
8. Daniel Ticktum, DAMS                               1:02,954s
9. Callum Ilott, UNI-Virtuosi                          1:03,014s
10. Louis Delétraz, Charouz Racing System   1:03,062s

13. Pedro Piquet, Charouz Racing System       1:03,147s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama